نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه جامعه مدنی و مشارکت نوجوان

جامعه مدنی و مشارکت نوجوان
فهرست مطالب
۱-۱جامعه مدنی و مشارکت نوجوان ۱
۱-۱فصل اول : ۱
۱-۱ ۲
۱-۲۱- مقدمه ۴
۱-۳۳-۱ اهمیت و ضرورت مسئله ۷
۱-۴۴-۱ اهداف پژوهش ۸
۱-۵۶-۱ تحلیل تحقیقات انجام شده پیرامون مسئله مورد نظر : ۹
۱-۶۷-۱ جامعه آماری ۱۰
۱-۷نمونه وروش نمونه گیری ۱۰
۱-۸۹-۱ روش تحقیق ۱۱
۱-۹۱ -۱ مشکلات تحقیق ۱۱
۱-۱۰۱۲-۱ ارائه پیشنهادات ۱۲
فصل دوم ۱۳
۱-۱۱۲- تعریف جامعه مدنی ۱۴
۱-۱۲۱-۲ مفهوم نظری جامعه مدنی ۱۵
۱-۱۳۲-۲ موضوعیت بحث جامعه مدنی ۱۶
۱-۱۴۳- دیدگاه های مورد بررسی در تعریف جامعه مدنی ۱۹
۱-۱۵۱-۳ جامعه مدنی از دیدگاه جانعه شناختی عام ۲۰
۱-۱۶۲-۳ جامعه مدنی از دیدگاه فلسفه ۲۱
۱-۱۷۳-۳  تعریف جامعه مدنی در رابطه با مفهوم حقوقی آن ۲۱
۱-۱۸۴-۳ جامعه مدنی از دیدگاه جامعه شنا سی خاص ۲۲
۱-۱۹۴ تاریخچه ومفاهیم جامعه مدنی ۲۳
۱-۲۰۱-۴ جامعه مدنی افلاطون ۲۳
۱-۲۱۲-۴-جامعه مدنی ارسطو ۲۵
۱-۲۲۳-۴-جامعه مدنی توماس هابس ۲۵
۱-۲۳۴-۴-جامعه مدنی لاک ۲۶
۱-۲۴ویژگی های جامعه مدنی : ۲۹
۱-۲۵۶-ابزارهای جامعه مدنی در قانون اساسی ۳۰
۱-۲۶۷- ساختار جامعه مدنی ۳۱
۱-۲۷۸- شاخصه های جامعه مدنی ۳۲
۱-۲۸۱-۸-تکثرگرایی بنیادی ۳۲
۱-۲۹۲-۸ حاکمیت روح تسالم و تسامح ۳۴
۱-۳۰-۸- قانون گرایی و نهادینه شدن قانون ۳۶
۱-۳۱۹- جامعه مدنی، دین و حاکمیت دینی ۳۶
۱-۳۲-۹ شالوده جامعه مدنی از دیدگاه قرآن و احادیث ائمه (ع) ۳۸
۱-۳۳۲-۹ جایگاه دین در جامعه مدنی ۴۲
۱-۳۴۱-۲-۹ سیمای جامعه مدنی در حکومت پیامبر اسلام ۴۵
۱-۳۵۲-۲-۹-جامعه اسلامی نمونه پیشگام و راهنما ۵۱
۱-۳۶-۱۰ جامعه مدنی پیش از دوران مدرنیسم ۵۲
۱-۳۷۲-۱۰-مدرنیته، ما و آموزش ۵۳
۱-۳۸۳-۱۰ جامعه مدنی پس از مدرنیسم ۵۸
۱-۳۹۱۱-نوجوان کیست؟ ۶۰
۱-۴۰۲-۱۱-ویژگی های دوره نوجوانی ۶۰
۱-۴۱۳-۱۱ صحبت های آقای خاتمی در رابطه با جوانان ۶۳
۱-۴۲- مشارکت نوجوان ۶۵
۱-۴۳۱-۱۲ انواع مشارکت نوجوان ۶۸
۱-۴۴۲-۱-۱۲ مشارکت و ارائه اطلاعات ۶۹
۱-۴۵۵-۱-۱۲-مشارکت کارکردی ۷۰
۱-۴۶-۷-۱-۱۲ بسیج خود جوش: ۷۱
۱-۴۷-۱۳- نقش آموزش و پرورش در جامعه مدنی: ۷۲
۱-۴۸-۱-۱۳- مشارکت نوجوان در آموزش و پرورش ۷۳
۱-۴۹-۲-۱۳- نظر مصاحبه شوندگان در رابطه با مشارکت نوجوان ۷۵
۱-۵۰-پرسش مهر ۷۷
۱-۵۱-۱۵-مجلس دانش آموزی ایران در یک نگاه ۸۲
۱-۵۲-۱۶-انتخابات نوجوانان ۹۵
۱-۵۳-۱۷-مشارکت دانش آموزان و جوانان در فعالیت های عمرانی ۹۶
۱-۵۴نقش نیروی انسانی در توسعه جامعه مدنی ۱۰۵
۱-۵۵تأثیر مشارکت افراد در توسعه اقتصادی ۱۰۷
۱-۵۶میزان مشارکت فکری نوجوانان در پروژه مهر ۱۰۹
۱-۵۷میزان تأثیر مشارکت نوجوانان در مجلس شورای دانش آموزی ۱۱۱
۱-۵۸میزان مشارکت نوجوانان در پیشرفت مدرسه ۱۱۲
۱-۵۹تیجه گیری ۱۱۳
۱-۶۰فهرست منابع و مآخذ ۱۱۵
۱-۲ضمائم ۱۱۷
 ۱-۲ ۱- مقدمه
کشور ما ایران یکی از بالا ترین میزانهای رشد جمعیت در دنیا را داراست وبا داشتن پنجاه در صد جمعیت زیر هفده سال از جوانترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود . پرداختن به مسائل نوجوانان و جوانان و بررسی مسائل ومشکلات آنها از حیاتی ترین وظایف افراد در جامعه به شمار میرود . تأمین نیازمندیهای مختلف این قشر عظیم کار ساده ای نیست و قدر مسلم در آینده ای نه چندان دور کشور ما با مشکلاتی که زائیده رشد بالای جمعیت است روبرو خواهد بود .
جامعه مدنی از دیر باز مورد توجه محافل مختلف بوده است وعمل آن از دیدگاهای مختلف توسط محققین علوم انسانی و فلاسفه مورد برسی قرار گرفته است وبا توجه به تغیرات جوامع لزوم ادامه واستمرار این تحقیقات همچنان باقی است . در این تحقیق نیز سعی شده مشارکت نوجوانان را در جامعه مدنی مورد برسی قرار داده تا انشا الله بتوان نوجوانان را به شرکت در جامعه مدنی تشویق کرد و باعث پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه شد .
 ۲-۱ بیان مسئله
آیا نوجوان وجوانان در جامعه مدنی مشارکت دارند ؟
آیا مشارکت نوجوانان در جامعه مدنی رو به افزایش است یا کاهش ؟
آیا با افزایش مشارکت نوجوانان در جامعه مدنی احتمال پیشرفت و توسعه کشور است یا خیر ؟
مشارکت نوجوانان در فعالیتهای عمرانی و فرهنگی مورد برسی قرار گرفته است؟
 ۱-۳ ۳-۱ اهمیت و ضرورت مسئله
از آنجا که جامعه مدنی طرحی پویا وساختاری جدید در کشور ما محسوب می‌شود لذا پرداختن به ابعاد و زوایای مختلف آن نیازمند توجه و زمان زیاد است . هر چند تا کنون بیشتر جنبه های سیاسی وتا حدودی اقتصادی آن مرکز بسیاری از پژوهش ها و تألیفات درجامعه ما قرار گرفته است . اما از آنجا که شناخت بیشتر جامعه مدنی و اهداف و نیز راه های رسیدن به آن ها در تحقق یافتن هر چه بهتر و کامل تر آن در جامعه مؤثر است در سالهای اخیر سعی بر آن شده تا جایگاه اقشار مختلف مردم در غالب گروه های سنی متفاوت در جامعه مورد برسی قرار گیرد .همین طور نقش آنها در پیشرفت همه جانبه کشور . افکار بسیاری از نظریه پردازان و صاحب نظران جامعه مدنی را به خود مشغول کرده است چرا که پیشرفت مستلزم همکاری تمام اقشار و آحاد جامعه است . در این میان خصوصأ کشور ما گروه نوجوان وجوان یکی از شرط های اصلی تحقق اهداف جامعه هستند وباید دقت و توجه بیشتری صرف این قشر جامعه شود . مسئولان باید جایگاه جوانان و نوجوانان در جامعه را برای آنها به تفصیل شرح داده و از افکار پویا ودر حال رشد آنها در راه نیل به اهداف کشور سود ببرند وبه نوعی آنها را در آینده و سرنوشت کشور سهیم نمایند .
 ۱-۴ ۴-۱ اهداف پژوهش
۱- هدف از تشکیل جامعة مدنی چیست ؟
۲- نقش نوجوانان در جامعه مدنی چیست ؟
۳- مشکل مشارکت نوجوانان در جامعه مدنی .
۴- بررسی مشارکت نوجوانان در قالب پرسش مهر ،مجلس دانش آموزی ، انتخابات و فعالیتهای عمرانی
گرد آوری این تحقیق از آنجا که قشر نوجوان و جوان ما به نوعی امید آیند کشور محسوب می شود باید برای پذیرش نقشهای مختلف در آینده آماده شود . اما آغاز بحث در همین قسمت است زیرا می توان در این مورد علاوه بر آماده کردن نوجوان برای ایفای نقشها در آینده از افکار خلاق و اندیشه های سبز در راه پیشبرد اهداف جامعه اشتفاده کرد حال که در جامعه ای زندگی می کنیم که قصد داریم روزی آن را جامعه مدنی بنامیم .باید نوجوان کشور را آگاه کنیم واز او بخواهیم که در محیطی صمیمی و با حفظ حریم و احترام متقابل افکار عقاید و راه حلهای خود را بیان کند و نیز او را در تمام مراحل یاری کرده و بطور مستمر نتیجه کارهایش را جویا باشیم . این تحقیق نیز با هدف ارزیابی فعالیتهای اخیر مسئولین کشور و اهداف آنان در این زمینه گرد آوری شده شایان ذکر است که به دلیل ذیغ
وقت امکان استفاده از بسیاری از ابزار  و طرح های آماری دقیق میسر نگردید .
 ۱-۵ ۶-۱ تحلیل تحقیقات انجام شده پیرامون مسئله مورد نظر :
 درزمینه جامعه مدنی تحقیقات زیادی بعمل آمده خصوصأ فلاسفه مهم ازجمله ارسطو، افلاطون ، هابس جان لاک و…. که میتوان از نظرات آنها استفاده کرد وحتی تاریخچه ای از جامعه مدنی که تاریخ اسلام در دوره پیامبر ارائه میشده است ولی در زمینه مشارکت نوجوانان تحقیقات زیادی بعمل نیامده و بشکل مطلوب منابعی در دسترس نبوده حال سعی ما جوانان ونوجوانان در این تحقیق بر این است که مشارکت نوجوان را درجامعه مدنی مورد برسی قراردهیم . با توجه باینکه موضوعی تازه میباشد شاید نواقصی  داشته باشد که از تمامی عزیزان که این تحقیق را مورد بررسی قرار می دهند خواهانیم که مساعدت لازم را درجهت پیشبرد بیشتر تحقیق درمراحل آینده بعمل آورند قبلا ازهمکاری همه شما عزیزان متشکریم .
 ۱-۶ ۷-۱ جامعه آماری
نوجوانانی که در مدرسه شاهد مشغول تحصیل میباشند ومدرسه نیز دخترانه می‌باشد .
  ۱-۷ نمونه وروش نمونه گیری
کل نمونه مورد بررسی پیش ازحذف پرسش نامه های ناقص ۵۰ نفر است که همگی از بین دانش آموزان دختر در دبیرستان شاهد عصمت می باشند و بطور تصادفی انتخاب شدند .
  ۱-۸ ۹-۱ روش تحقیق
براساس مطالعات کتابخانه ای جمع آوری اطلاعات در زمینه تئوری ونظری خصوصأ جامعه مدنی و ویژگیهای آن وشکلهای متفاوت آن از طریق مطالعات کتابخانه ای صورت گرفته است وبخش عمل آن از طریق مصاحبه با افرادی در مدرسه ومحیط خارج از مدرسه صورت گرفته وقسمتی دیگرکه پرسشنامه می باشد در درون مدرسه توسط پرسش گران پرسش شده است .
 ۱۰-۱ مراحل اجرای تحقیق
مصاحبه در داخل مدرسه توسط مصاحبه کنندگان صورت گرفته و پرسشنامه بعد از تهیه و تنظیم وبررسی آن در اختیار دانش آموزان دختر دبیرستان شاهد عصمت قرار گرفته بعد از پرشدن پرسشنامه کد گذاری شده واطلاعات آن استخراج شد وبعد از طریق کامپیوتر بشکل نرم افزاری در آمد و درصد فراوانی ترسیم شد.
 ۱-۹ ۱۱ -۱ مشکلات تحقیق
ازجمله مشکلات این تحقیق ، عدم وجود کتب وتحقیقات کافی وجدید درزمینه مشارکت نوجوانان در جامعه مدنی بود.کتب موجود بیشتر در رابطه با جامعه مدنی خصوصا فلاسفه بود مشکل دیگر با توجه به ذیغ وقت تعداد نمونه آماری ۵۰ پرسشنامه ( بعد از حذف پرشسنامه های ناقص ) می باشد .
برای کسب اطلاعات جدید روز شناخت زیادی روی سایتهای اینترنتی نبود فقط از چند سایت استفاده شده است .
۱-۱۰ ۱۲-۱ ارائه پیشنهادات
ضمن تشکر از معلم راهنما ، خانم زارع پیشه ومدیر مدرسه خانم بهمن پور که در این تحقیق کمال همکاری را با ما داشتند .
ازعزیزانی که تحقیق را بررسی می کنند تقاضا داریم که تحقیقات را در اختیار مسئولین قرار دهند تا موجبات مطالعات گسترده تر در این زمینه وخدمت به نوجوانان که ۵۰% جامعه را شامل میشوند فراهم گردد به امید روزی که نوجوانان عزیز همه در جامعه مدنی مشارکت فعال داشته باشند و باعث توسعه و پیشرفت کشور شوند .
۱-۱۱ ۲- تعریف جامعه مدنی
جامعه مدنی حوزه ای از نهادهای مستقل تحت حمایت قانون است که در آن افراد واجتماعات از ارزش و اعتقادات متنوعی بر خوردارند وگروه های خودگردان که در آن در هم زیستی مسالمت آمیز با یکدیگر به سر می برند وبه صورت نهادهای واسطه وداوطلبانه میان دولت وافراد عمل می کنند . از زمانی که برای اولین بار مفهوم جامعه مدنی (sociefscivils   (   توسط سپسرون درسالهای پیش از آغاز مسیحیت بیان شد تا به امروز شاهد جدال اندیشه فرا مدرنیته با تفکر مدرن هستیم این مفهوم معانی وتعابیر متعددی را به خود دیده است .
نظر دیگری معتقد است با رویکرد تاریخی می توان سه تعبیر کلی از آن استخراج کرد .
۱- جامعه مدنی به معنای رهایی از وضع طبیعی به مفهوم مدنیت وجامعه متمدن که همزمان با تکوین دولت عملی شده است .
۲- جامعه مدنی به مفهوم نقطه مقابل وضد دولت .
۳- جامعه مدنی به معنای حوزه رقابت تکثر گرایانه احزاب ، گروه ها ، اصناف ونهادهای سیاسی واجتماعی سازمان یافته  .
دامنه دارترین تعریف رایج جامعه مدنی این است که آن را ‏‎(قلمرو عام ) یا (بخش سوم ) حکومت یک کشور مکمل دولت وبخش بازرگانی یا (بخش خصوصی) جامعه می دانند . نهادهای جامعه مدنی سازمان هایی هستند ( غیر دولتی ) به این معنا که مردم داوطلبانه آنها را ساخته اند وخود آنها را مستقل از دولت ها اداره می کنند وغیرانتفاعی هستند به این معنا که انگیزه سود آوری برای یک فرد یا گروهی از افراد ندارند . برخی بخش سوم را بخشی از ساختار جامعه می شناسند که آن دو بخش دیگر – یعنی دولت وبخش خصوصی – جوابگوی آن هستند آن گونه از کارها وفعالیت های دولت ها و مؤسسات بازرگانی قابل دوام ودیرپا هستند که نمایانگر نیازمندیها و آرمانهای مردم باشند وبه اعضای جامعه گوش فرا دهند وخواسته های آن‌ها را بر آورند .
 ۱-۱۲ ۱-۲ مفهوم نظری جامعه مدنی
مفهوم جامعه مدنی تنها در چارچوب یک نظام فکری معین قابل طرح ودرک است زیرا جزئی از یک کل وسیع تر را تشکیل می دهد که عبارت است از : تجدد یا مدرنیته اگرچه اصلاح جامعه مدنی همانند بسیاری مفاهیم دیگر مانند آزادی ، دموکراسی ، و…. در گذشته وبه خصوص در یونان باستان مطرح بوده است اما باید دقت نمود که این اصطلاحات در اندیشه مدرن معنا ومفهوم متفاوت وگاه متباینی از مفاهیم قدیم پیدا می کنند. خصلت اصلی اندیشه مدرن عبارت است از : نومینالیسم فلسفی در نظریه شناخت در عصر جدید انسان دیگر مانند عصرقدیم مدعی توانائی شناخت حقایق مطلق و رسوخ در ذات اشیاء واعیان نیست نکته مهمی که باید برآن تاکید ورزید این است که نومنیالسم فلسفی و آزادی تفکر فردی به عنوان یک ارزش متعالی همگی در درون مباحث کلامی و فلسفی متألهین بزرگی چون (  دان اسکات ) و (ویلیام اکام ) بودند نه اندیشه ورزان ضد دینی یا غیردینی تذکر این مطلب از این لحاظ اهمیت دارد که در جامعه ما اغلب تصور بر این است که در آن گویا انسان جای خدا نشسته وانسان محوری جایگزین خدا محوری شده است .
۱-۱۳ ۲-۲ موضوعیت بحث جامعه مدنی
به دنبال درماندگی های مشهود نظری و عملی کشورهای سوسیالیستی از یک سو وناکامی های پی درپی دولت های رفاه در غرب از سوی دیگر بحث دربارة اهمیت اقتصاد بازار و نیز جامعه مدنی از اواخر ۱۹۷۰ محافل آکادمیک و روشنفکری غرب را فرا گرفت . جامعه مدنی مبتنی بر شالودة اقتصادی است . تا این شالوده قوام نیابد وانسان‌ها آزادی اقتصادی پیدا نکنند دست یافتن به دیگر آزادی ها و حقوق مدنی در عمل امکان پذیر نخواهد بود برای پی بردن به این موضوع بهتر است مدل یک جامعه توتالیته را در نظر بگیریم که کاملأ در نقطه مقابل یک جامعه آزاد قرار دارد و در واقع مقابل حکومت و جامعه مدنی است بنابراین کوتاه ترین و مطمئن ترین راه برای اینکه یک حکومت توتالیسم بتواند تمام آحاد جامعه را تحت انتقاد خود در آورد عبارت است چنگ انداختن بر فعالیت های اقتصادی افراد . طرفداران سوسیالیسم و اقتصاد دولتی در توجیه اقتصادی متمرکز و تخصیص اداری منابع این گونه استدلال می کنند که گویا در اقتصاد آزاد یا نظام بازار رقابتی که آنها نظام سرمایه داری می نامند یک اقلیت ثروتمند با در اختیار داشتن مالکیت وسایل تولیدی حاکم یر سرنوشت اقتصادی اکثریت مردم است وطبقه سرمایه دار صرفاً بر اساس منافع خود اقتصاد جامعه را سازمان دهی کرده ومنابع را تخصیص می دهند بنابراین تخصیص منابع نه بر اساس منابع عمومی بلکه بر مبنای خواسته ها و امیال یک اقلیت محض صورت می‌گیرد واقعیت این است که در یک نظام اقتصادی آزاد فرد از لحاظ اقتصادی تحت سلطه هیچ کس نیست زیرا وجود رقابت مانع از ایجاد روابط سلطه می شود. اگر یکی از ویژگی های جماعه مدنی را حکومت قانون و شفاف بودن روابط اقتصادی و مالی در جامعه بدانیم اقتصاد دولتی درست در نقطه مقابل جامعه مدنی قرار می گیرد زیرا در آن نه از حکومت قانونی خبری است و نه از شفافیت رابطه ها. عنصر اصلی و اولیة تشکیل دهندة جامعه مدنی آزادی فردی است جامعه مدنی عبارت است از مساحتی از زندگی اجتماعی افراد که توسط قانون حفاظت می شود. و در آن هرکس می تواند فارغ از هر ترس و بیمی اراده آزاد و قدرت و تشخیص فردی خود را در چارچوب قانون، ملاک تصمیم گیری ها و داوریهای خود قرار دهد. کسانی که جامعه را نهادهایی خارج از حیطه دولت از یک سو وبیرون از حیطه اقتصاد بازار از سوی دیگر تعریف می کنند راه بر خطا می روند زیرا فرد یا باید مستخدم دولت باشد یا برای خود کار کند یعنی در چارچوب نظام بازار فعالیت نماید. با توجه به پیوند درونی میان نظام بازار رقابتی حکومت ،قانون و آزادی فردی می توان گفت که شعار استراتژیک و فوق‌‌العاده مهم برای تأ سیس وتحکیم جامعه مدنی است اما نکات مبهمی در این خصوص وجود دارد که پرداختن به آنهاضروری بنظر می رسد شعار حکومت قانون وقانونمند کردن روابط سیاسی اقتصادی واجتماعی به دو صورت قابل طرح وفهم است که باید از هم تفکیک شود جامعه مدنی مانند همه پدیده های اجتماعی محصول اعتقادات و ارزش های فرهنگی معین است . اعتقاد به شئون و حقوق فردی که مظهر آن اقتصاد آزاد است مبنای اصلی تشکیل دهنده جامعه مدنی است . زمان آن فرا رسیده است که روشنفکران ما در این فرصت تاریخی که بدست آمده بدان اندیشه ورزند واز آب گل آلود ماهی نگیرند اگر آنها از پذیرفتن ارزشهای فردگرایانه اقتصاد آزاد شرم دارند ودر دفاع خود از جامعه مدنی دچار تناقض شده اند بهتر است به جای ایجاد هیاهو برای گریز از این تناقض آن را با صراحت و صداقت به بحث بگذارند شاید بتوان گفت که مبرم ترین نیاز فرهنگ امروز ما شفافیت گفتارها ورویارویی شجاعانه با واقعیت هاست ”

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه جامعه مدنی و مشارکت نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی معاونت در جرائم شامل حدود ، قصاص ، تعزیرات

بررسی معاونت در جرائم شامل حدود ، قصاص ، تعزیرات
فهرست مطالب
معاونت در جرم ۷
مقدمه ۷
تعریف معاونت ۸
شرایط معاونت در جرم مستلزم کیفر ۱۲
*آثار و نتایج تابع بودن معاونت در جرم نسبت به جرم اصلی ۱۳
۱- تحقق رفتار مجرمانه در معاونت جرم : ۱۵
۲- لزوم فعل مثبت : ۱۶
۳- ضرورت تقدم یا تقارن انجام عمل معاونت با ارتکاب جرم اصلی : ۱۶
۴- عدم دخالت در عملیات اجرایی : ۱۶
۵-پیش بینی جهت معاونت در قانون : ۱۷
آیا معاونت جرم مستقل است یا غیر مستقل؟ ۱۷
فواید تمیز معاون جرم از متکب اصلی ۱۹
از دیدگاه قانون فرانسه ۱۹
مجازات معاونین ۲۰
اصل قانونی تشبیه معاون به یک مرتکب ۲۰
فواید تمیز و تشخیص مباشر جرم از معاون جرم ( از دیدگاه دکتر ایرج گلدوزیان) ۲۱
قاعده خاص معاونت در حکم مباشرت : ۲۳
برخی از مصادیق معاونت در حکم مباشرت را توضیح می دهیم : ۲۳
۱- در مورد جرایم علیه اشخاص و اطفال : ۲۳
۲- در مورد جرایم علیه اخلاق و مبانی عفت : ۲۳
۳- در مورد جرایم علیه اموال : ۲۴
۴- در مورد جرایم علیه امنیت کشور : ۲۵
بررسی رابطه معاونت با شرکت و تسبب در جرم : ۲۶
تفاوت معاونت و شرکت در جرم : ۲۶
ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی : ۲۷
الف) معنای لغوی و اصطلاحی تسبیب : ۲۷
۱- در قلمرو مفهوم و مصداق : ۲۸
۲- از نظر عنصر روانی : ۲۹
مصادیق معاونت در قانون ۳۱
شرایط : ۳۲
۱- تحریک به ارتکاب جرم باید صریح و روشن باشد : ۳۲
۲- تحریک باید موثر در وقوع جرم باشد : ۳۲
۳-  مخاطب تحریک باید شخص یا اشخاص معینی باشد : ۳۳
الف)از نظر زمان تسهیل عملیات آگاهانه معاون : ۳۶
ب)عملیات آگاهانه معاون باید مقدم یا مقارن با وقوع جرم باشد : ۳۶
ج) حکم خاص تسهیل عملیات مجرمانه بعد از ارتکاب جرم : ۳۷
( معاونت در جرم در حقوق تطبیقی ) ۳۷
معاونت در جرم از دیدگاه قانون کشور اردن – فرانسه – لبنان ۳۷
معاونت در جرایم غیرعمدی ۴۰
معاونت در جرایم غیرعمدی از نظر رویه قضائی ایران ۴۱
معاونت در جرایم غیرعمدی به صورت تطبیقی ۴۳
معاونت در جرایم غیرعمدی از نظر دکترین حقوقی ( حقوق فرانسه) ۴۷
مجازات معاونت در جرم : ۴۸
تأثیر علل مشدده در میزان مجازات معاون جرم ۴۹
تأثیر عوامل و کیفیات مخفقه در میزان مجازات معاون جرم : ۵۱
کیفیت مجازات معاون جرم ۵۲
معاونت در جرایم عمدی ۵۳
حدود : ۵۵
قصاص : ۵۶
تعزیرات : ۵۷
بارزترین مشخصه تعزیرات : ۵۷
معاونت در جرایم مستوجب حد : ۵۸
معاونت در جرم ۶۱
۲- قتل عمد : ۶۱
معاونت بر قتل عمد ۶۲
۲- تقدم عمل معاون بر عمل قاتل یا وجود اقتران زمانی میان عمل معاون و قاتل : ۶۳
۳- حصول نتیجه : ۶۳
۴- اثربخش بودن فعل معاون : ۶۳
۵- داشتن علم و عمد : ۶۴
۶- وحدت قصد : ۶۴
مجازات معاونت در قتل عمد ۶۶
معاونت در شرب خمر ۶۸
معاونت در محاربه ۶۹
معاونت در جرم زنا ۷۱
معاونت در جرائم عمدی ۷۴
الف)معاونت به عنوان جرم مستقل مستوجب تعزیر ۷۵
۱) در جرائم بر ضد امنیت داخلی مملکت : ۷۵
۲) فرار اشخاص زندانی یا توقیف شده : ۷۶
۳) اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرائم : ۷۷
۴) معاونت در سقط جنین : ۷۸
۵) تشویق به فساد و فحشا : ۷۹
۶) جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی : ۸۰
۷) اخفاء مال مسروقه : ۸۱
۸) کمک به دایر کردن قمارخانه : ۸۲
معاونت در جرائم علیه اشخاص ۸۳
معاونت در کلاهبرداری ( تعزیرات) ۸۴
معاونت در جرم سرقت ۸۶
معاونت در سرقت مستوجب حد ۸۸
معاونت در جرم مستوجب تعزیری ۸۸
منابع ۹۰
معاونت در جرم
مقدمه
قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ (تعزیرات) کتاب پنجم از قانون مجازات اسلامی است که به مبحث تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده اختصاص دارد. این قانون اولین قانون دائمی مجازات اسلامی است که پس از پیروی انقلاب اسلامی به تصویب رسیده است.
انسجام دادن به قوانین کیفری قبل، جایگزینی مجازات شلاق با مجازات حبس، احصاء جرایم قابل گذشت از دیگر ویژگی های عمده این قانون هستند.
چنانچه به گذشته سیر قانونگزاری در زمینه مسائل کیفری از پیروزی انقلاب اسلامی به بعد بنگریم، قوانین کیفری یک سیر تکاملی را پشت سر گذاشته اند. با گذشت زمان در عمل معایب و محاسن قوانین نمود یافته و قانونگزار در صدد تقویت محاسن و رفع معایب برآمده است. بر این اساس هر قانون جدیدی نسبت به قوانین قبلی کامل تر است.
با مقایسه قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۰ با قوانین حدود و قصاص و دیات سابق و نیز مقایسه کتاب پنجم این قانون که در سال ۱۳۷۵ به تصویب رسیده است با قانون تعزیرات مصوب ۱۳۶۲ و حتی با قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۰ سیر تکاملی آنها محرز است و ملاحظه می گردد قانونگزار با تصویب قوانین جدید در صدد مرتفع نمودن معایب و نواقص قوانین قبلی نیز بوده است. لذا ملاحظه می گردد مقرراتی که در قانون مجازات اسلامی سال ۱۳۷۰ پیش بینی شده است گاهاً در قانون ۱۳۷۵ نیز مورد عنایت قانونگزار بوده اند، از جمله مقررات راجع به شروع به قتل عمد و قتل به تسبیب، فحاشی، سرقت، ساخت و تهیه مشروبات الکلی و غیره … از آن جایی که مجموعه قانونی مجازات اسلامی از ماده یک شروع و تا ماده ی ۷۲۹ ادامه دارد و هر دو قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۰ و ۱۳۷۵ مجموعاً یک قانون محسوب می شوند، آیا امکان تعارض بین مواد این قانون وجود دارد و در صورت تعارض بین مواد مختلف این قانون چگونه باید رفع تعارض کرد؟ در چه مواردی تعارض وجود دارد؟ و این تعارضها ظاهری هستند یا واقعی؟ سوالاتی است که در این مقاله سعی بر پاسخگویی به آنها است.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی معاونت در جرائم شامل حدود ، قصاص ، تعزیرات ,
:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت و نقش آن در نگهداری کارکنان سازمان

امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت و نقش آن در نگهداری کارکنان سازمان
فهرست
۱- مقدمه.. ۲
۲- امنیت شغلی۱ در آینده.. ۴
۳- تعاریف و مفاهیم ایمنی و بهداشت کار.. ۵
۴- روش‌های متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار   ۶
۵- قوانین دولتی و ایمنی و سلامت حرفه‌ای.. ۸
۶- قوانین ایمنی و سلامت حرفه‌ای در ایران.. ۹
۷- موازین مربوط به ایمنی و بهداشت کار.. ۱۲
۸- مدیریت ایمنی و سلامت محیط کار.. ۱۳
۹- عوامل کلیدی بهبود ایمنی و سلامت حرفه‌ای محیط کار.. ۱۶
۱۰- اجزای برنامه ایمنی.. ۱۸
۱۱- ارزیابی عملکرد ایمنی و سلامت.. ۱۸
۱۲- چگونگی ایجاد یک برنامه جامع کنترل مخاطرات بالقوه.. ۲۲
۱۳- انواع برنامه‌های ایمنی.. ۲۲
۱۴- نظرات جاری در ایمنی و سلامت.. ۲۷
۱۵- استرس۱۳. ۲۸
۱۶- استرس و عملکرد کاری.. ۴۶
۱۷- رابطه استرس و ترک خدمت و سبک رهبری.. ۴۸
۱۸- تصمیم گیری و استرس.. ۴۹
۱۹- علائم استرس.. ۵۰
۲۰- مدیریت استرس.. ۵۱
۲۲- نتیجه گیری.. ۵۹
مراجع.. ۶۲
پی‌نوشت‌ها.. ۶۴

۱- مقدمه
یکی از رسالت‌های اساسی مدیریت منابع انسانی نگهداری کارکنان توانمند می‌باشد. از آنجا که اقدامات نگهداری، مکملی بر سایر اقدامات و فرایند‌های مدیریت منابع انسانی است، حتی اگر عملیات کارمندیابی، انتخاب، انتصاب و سایر اقدامات پرسنلی به نحو بایسته انجام شود بدون توجه کافی به امر نگهداری نتایج حاصل از اعمال مدیریت چندان چشمگیر نخواهد بود. نظام نگهداری منابع انسانی ابعاد متعددی را شامل می‌شود که می‌توان آنها را به دو دسته تقسیم نمود: دسته اول در رابطه با حفظ و تقویت جسم کارکنان است مانند برقراری بهداشت و ایمنی در محیط کار، اجرای برانامه‌های ورزش و تندرستی و بعضی خدمات مشابه. دسته دوم شامل مواردی است که تقویت‌کننده روحیه علاقمندی کارکنان به کار و محیط کار می‌باشد مانند خدمات بیمه و بازنشستگی و خدمات پرسنلی. در صورت داشتن توجه و بکارگیری این موارد امنیت شغلی در کارکنان ایجاد شده و به رضایت شغلی آنها منتهی می‌شود که این امر خود از اهمیت بسزایی برخوردار است.
در مقاله حاضر تأکید اصلی بر روی موارد دسته اول است به این صورت که در ابتدا در مورد اصطلاحات ایمنی و سلامت و جنبه‌های قانونی آن بحث می‌شود و در ادامه به برنامه‌ها و راهکار‌های مدیریت ایمنی و سلامت حرفه‌ای پرداخته می‌شود. در قسمت دوم مقاله بحث سلامت کارکنان با توجه به عامل کلیدی استرس در محیط کار با تمرکز بر روی شناخت و بهینه سازی میزان استرس بررسی می‌شود. در پایان امید است که توجه و بکارگیری مطالب و راهکار‌های این مقاله در افزایش ایمنی و سلامت محیط کار، بهینه سازی سطح استرس و ایجاد امنیت شغلی مناسب و در نهایت ایجاد رضایت شغلی موثر باشد که این نیز یکی از عواملی است که در بهبود مستمر و تعالی سازمان‌ها باید در نظر گرفته شود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت و نقش آن در نگهداری کارکنان سازمان ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه قانون نحوه محکومیت های مالی

قانون نحوه محکومیت های مالی
فهرست مطالب
فصل اول-کلیات ۱
مقدمه ۱
هدف تحقیق(اهداف مطالعاتی) ۶
پیشینه تحقیق(تاریخچه مطالعاتی) ۷
روش تحقیق ۷
بیان فرضیات ۸
سؤالات تحقیق ۸
اصطلاحات تحقیق ۹
سیر تاریخی و سابق حبس ممتنع از پرداخت محکوم به ۱۲
فصل دوم مبانی فقهی قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی ۲۰
مبحث اول- مسؤولیت محکوم علیه و اعسار در قرآن ۲۰
گفتار اول- مسؤولیت ناشی از دین ۲۰
گفتار دوم- اعسار در قرآن ۲۳
مبحث دوم- سیره فقها در مورد مسؤولیتهای ناشی از دین و اعسار ۲۵
گفتار اول- مسؤولیتی ناشی از دین در بیان فقها ۲۵
گفتار دوم-وجوب اشتغال بکار مدیون ۳۲
گفتار سوم- ماهیت حبس مدیون ممتنع از پرداخت دین از نظر فقها ۳۵
گفتار چهارم- مشروعیت حبس در فقه اسلامی ۴۰
گفتار پنجم- اعسار در سیره فقها و روایات اسلامی ۴۵
مبحث سوم- مسؤولیت در حقوق اسلام ۴۸
گفتار اول- قاعده ضمان ید ۴۸
گفتار دوم- قاعده لاضرر ۴۹
گفتار سوم- قاعدة نفی عسر و حرج ۵۲
فصل سوم- طرز وصول جزای نقدی و محکوم به در قوانین ایران ۵۵
مبحث اول- حکم دادگاه در امر جزایی ۵۵
گفتار اول- بازداشت بدل از جزای نقدی ۵۵
گفتار دوم- التزام یا تخییر ۶۲
گفتار سوم- عدم تسری حکم ماده یک به محکومین مواد مخدر ۶۳
گفتار چهارم- جواز یا عدم جواز تسری احکام مندرج در ماده ۱ و۲ به احکام سابق الصدور
 و در حال اجرا ۶۹
گفتار پنجم- رابطه ایام بازداشت با حبس بدل از جریمه ۷۱
گفتار ششم- برگشت پذیری حبس به جزای نقدی ۷۶
گفتار هفتم-آیا جزای نقدی قابل تقسیط است؟ ۷۷
گفتار هشتم- عیوب بازداشت بدل از جزای نقدی و راه حلهای جایگزین ۸۲
گفتار نهم- سرنوشت ماده ۶۹۶ قانون مجازات اسلامی ۸۷
مبحث دوم- حکم دادگاه در امور حقوقی ۸۹
گفتار اول-مفهوم ممتنع و چگونگی بازداشت وی ۸۹
گفتار دوم- آثار بازدداشت محکوم علیه ممتنع در امور مالی ۹۵
گفتار سوم-تأخیر اجرای حبس ۹۸
گفتار چهارم- اعسار از پرداخت محکوم به ۱۰۲
گفتار پنجم- آیا ضمان عاقله در پرداخت دیه،‌در صورت امتناع از تادیه منجر به بازداشت می گردد؟ ۱۰۸
گفتار ششم- امکان یا عدم امکان بازداشت مدیران و شرکاء اشخاص حقوقی بلحاظ عدم پرداخت محکوم به ۱۱۳
گفتار هفتم-مستثنیات دین ۱۱۵
گفتار هشتم-ایرادات وارده بر بازداشت محکوم علیه ۱۲۰
گفتار نهم-ماهیت حبس ممتنع از پرداخت محکوم به ۱۲۶
فصل چهارم-معامله به قصد قرار از ادای دین ۱۳۲
مبحث اول- مبنای نظری معامله به قصد فرار از دین ۱۳۳
مبحث دوم-ارکان جرم انتقال مال به قصد فرار از دین ۱۳۵
گفتار اول-وجود دین یا محکومیت مالی ۱۳۵
گفتار دوم-انتقال مال توسط مدیون ۱۳۶
گفتار سوم-قصد فرار از ادای دین ۱۳۹
گفتار چهارم- عدم تکافوی باقیمانده اموال برای پرداخت بدهی ۱۴۰
مبحث سوم-لزوم آگاهی انتقال گیرنده از قصد بدهکار ۱۴۲
مبحث چهارم- قابل گذشت بودن بزه انتقال مال بقصد فرار از تأدیه دین ۱۴۳
نتیجه گیری ۱۴۴
قانون نحوة اجرای محکومیتهای مالی ۱۵۱
آیین نامه اجرایی قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی ۱۵۲
بخش اول جزای نقدی ۱۵۲
بخش دوم: سایر محکومیتهای مالی ۱۵۵
منابع حقوقی و فقهی ۱۵۷
فصل اول
کلیات
مقدمه
قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی که در تاریخ ۱۰/۸/۷۷ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده یکی از قوانین مهم تصویب شده بعد از انقلاب اسلامی می باشد. این قانون از مقوله اجرای احکام کیفری و از قوانین شکلی کیفری یا همان آیین دادرسی کیفری است.
قوانین شکلی قوانینی هستند که برای پیش گیری از اشتباهات قضایی و اعمال هرچه بهتر عدالت کیفری وضع می شوند و ناظر به قوانین آیین دادرسی کیفری(تعقیب متهم، تحقیق، محاکمه، اجرای حکم و غیره) بمعنای وسیع کلمه اند.
در حقیقت اجرای حکم، مرحله بهره برداری از دادرسی های کیفری است. عدم اجرای دقیق حکم صادره و حتی توأم نبودن آن با یک روش اجرایی معقول و منطقی کلیه زحمات و اقدامات مراجع کیفری را بر باد می دهد، و نتیجه مورد نظر را تباه می‌گرداند.
اهمیت آیین دادرسی کیفری بر صاحب نظران مسائل جنایی پوشیده نیست تا آنجاکه گفته اند چنانچه به کشوری ناشناخته گام نهید و مشتاق آگاهی از حقوق و آزادیهای فردی و ارزش و اعتباری که جامعه برای آن قائل است، باشید کافی است به قانون آیین دادرسی کیفری آن مراجعه کنید.
قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی که بدنبال طرح اصلاح ماده یک قانون مصوب ۱۳۵۱ در خصوص محکومیت های مالی به تصویب رسیده، علاوه بر ایجاد پاره‌ای تحولات در سیاست های کیفری کشور در خصوص محکومیت به جزای نقدی، امکان بازداشت محکوم علیه دعوی مالی به درخواست طلبکاران فراهم کرده است.
با عنایت به آثار مجازات حبس در خصوص اشخاص اخیر و همچنین تأثیر آن در روابط معمالانی مردم، در این پایان نامه کوشش شده است، علاوه بر بررسی و نقد آثار و تبعات قانون اخیرالذکر، پیشنهاداتی نیز ارائه گردد. تا شاید در اصلاحات بعدی اینها مورد توجه قانونگذار قرار گیرد.
با توجه به بازتاب گسترده قانون مزبور در رسانه های گروهی و به تبع آن در سطح جامعه، تشریح و تبیین صحیح آن در افکار عمومی لازم و ضروری به نظر می رسد.
در تبیین مقررات و مفاهیم حقوقی، باید سوابق تاریخی و ریشه های آن نیز مورد توجه قرار گیرد. زیرا قواعد و مفاهیم حقوقی که امروزه به صورت درختان تنومند با ریشه های استوار و شاخه هایی افراشته جلوه گر می شوند، در آغاز نهالهایی نوپا و شکننده بوده اند، که نیازها و ضرورتها آنها را بر زمین کاشته است. این نهالها، زاده محیط پرورش یافته در شرایط آن می باشند. که به منظور آگاهی از سابقه تاریخی، قانون اخیرالذکر، بررسی هرچند اجمالی در این خصوص صورت گرفته است که در قسمت بعدی به آن می پردازیم.
در تجزیه و تحلیل و نقادی این قانون، چون مقررات آن بر اساس مبانی اسلامی و موازین فقهی تنظیم شده است، لازم بود این مبانی نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و احیاناً نظریات اصلاحی جدید ارائه گردد. که در فصل دوم پایان نامه مفصلاً به انجام این امر مهم پرداخته شده است.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه قانون نحوه محکومیت های مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه انواع تخلفات و مجازاتهای انتظامی سردفتران و دفتریاران

انواع تخلفات و مجازاتهای انتظامی سردفتران و دفتریاران
فهرست مطالب
عنوان      صفحه
سخن نگارنده
مقدمه ۱
- انواع مسئولیت ها در دفاتر اسناد رسمی ۱
۱-مسئولیت انتظامی و اداری ۱
۲-مسئولیت کیفری ۲
۳-مسئولیت مدنی ۲
- تفاوتها و نکات مربوط به مادة ۶۸ قانون ثبت و مادة ۲۲ قانون دفاتر اسناد رسمی ۲
- مباحث تکمیلی ۴
 فصل اول : تاریخچة تحولات قوانین و مقررات راجع به تخلفات و مجازاتهای انتظامی سردفتران و دفتریاران
۱-۱-کلیات ۷
۲-۱-تاریخچه ۷
۳-۱-بررسی تخلفات انتظامی در قوانین سالهای ۱۳۱۶ و ۱۳۵۴ و مقایسة آن دو   ۱۲
 فصل دوم : تعاریف و انواع تخلفات انتظامی سردفتران و دفتریاران
۱-۲-کلیات ۱۷
۲-۲-تعریف تخلف ۱۸
عنوان      صفحه
۳-۲-تفاوت جرم کیفری با تخلف انتظامی ۱۹
۴-۲-تعریف تخلف انتظامی سردفتر و دفتریار ۲۰
۵-۲-مبنای حقوقی تخلفات انتظامی ۲۱
۶-۲-مبنای قانونی تخلفات انتظامی ۲۱
۷-۲-دسته بندی کلی تخلفات ۲۲
۷-۲-الف-تخلفات پرسنلی ۲۲
۷-۲-ب-تخلفات مالی ۲۵
۷-۲-ج-تخلفات اداری ۲۷
۷-۲-د-تخلفات شغلی و حرفه ای ۲۹
۸-۲-رضایت شاکی و تأثیر آن بر مجازات انتظامی و بحث در خصوص تبصرة بند‌ هـ‌ مادة‌۲۹ آئین نامه ۳۴
۹-۲-بررسی موردی تخلفات بر مبنای ترتیب مقرر در مادة ۲۹ آئین نامه ۳۹
۱۰-۲-بررسی سایر تخلفات با امعان نظر بر سایر قوانین ۵۸
۱۰-۲-الف-مادة ۸۶ قانون ثبت ۵۸
۱۰-۲-ب-مادة یک لایحة قانونی تصفیه … ۶۰
 فصل سوم :  انواع مجازاتهای انتظامی سردفتران و دفتریاران 
۱-۳-کلیات ۶۲
۲-۳-تعاریف ۶۲
عنوان      صفحه 
۳-۳-تعریف مجازات انتظامی سردفتران و دفتریاران ۶۴
۴-۳-مبانی قانونی مجازاتهای انتظامی ۶۵
۴-۳-الف-مادة ۳۸ قانون دفاتر اسناد رسمی ۶۵
۴-۳-ب-مادة ۴۲ قانون دفاتر اسناد رسمی ، سلب صلاحیت و موارد آن ۶۸
 ۴-۳-ج-مادة ۴۳ قانون دفاتر اسناد رسمی ، تعلیق و موارد آن ۶۹
۴-۳-د-تفاوتهای چهارگانه بین سلب صلاحیت و تعلیق ۶۹
۴-۳-هـ-تبصرة ماده ۱۰ قانون الحاق … ۷۰
۵-۳-مختصری در آئین دادرسی دادسرا و دادگاههای بدوی و تجدیدنظر انتظامی سردفتران و دفتریاران ۷۲
۶-۳-مرور زمان انتظامی و بعضی مباحث مربوط به آن ۷۵
۶-۳-الف-تعریف مرور زمان ۷۵
۶-۳-ب-مرور زمان جرم ۷۶
۶-۳-ج-مرور زمان مجازات ۷۶
۶-۳-د-مرور زمان جزائی ۷۶
۶-۳-ر-مرور زمان تخلف انتظامی ۷۷
۶-۳-ز-مرور زمان تعقیب انتظامی ۷۷
۶-۳-ح-مرور زمان انتظامی ۷۷
۶-۳-خ-نظر فقهای شورای نگهبان ۷۸
۶-۳-چ-نکاتی دیگر در مورد مرور زمان انتظامی ۷۸
عنوان      صفحه
فصل چهارم : نتیجه گیری
فهرست منابع ۸۴
سخن نگارنده :
سپاس و ستایش درگاه ایزد منان را سزاست که اول چیزی که برعرصة خلقت پدیدار کرد ، همانا قلم بود و امر کرد او را که : «بنویس» قلم عرض کرد : «چه بنویسم؟» فرمود : «بنویس در کتاب خلقت مقدرات مخلوقات مرا.»
از آنجائیکه کانون محترم سردفتران و دفتریاران تهران در رابطه با صدور نظر مشورتی جهت احراز سمت سردفتری اسناد رسمی ، مبادرت به تقاضای تنظیم رساله ای علمی – تحقیقی از متقاضیان منصب مزبور می نماید ؛ لذا این جانب رساله ای با عنوان حاضر انتخاب کرده و مدتی را صرف پژوهش ، تنظیم و ارائه آن به کانون نمودم .
همانگونه  که تقریرات این مکتوب ، خود گویاست قوانین و مقررات مربوط به دفاتر اسناد رسمی خصوصاً در زمینه تخلفات و مجازاتهای انتظامی سردفتران و دفتریاران علیرغم داشتن مواد پر تعداد قانونی و آئین نامه ای ؛ دچار مشکل کاملاً محسوس ابهام و اجمال در بعضی موارد – از یکسو – و جامع نبودن و قدیمی بودن مقررات – از سوی دیگر – است . لذا در هنگام بحث و بررسی ذهن محقق به کرات ناگزیر از بازگشت به سمت اصول کلی حقوقی از قبیل : اصل تفسیر بنفع متهم ، اصل عدم عطف قوانین بماسبق ، اصل برائت و … می شود که این گونه تمسکات ، خود نشانة اجمال و بعضاً عدم شفافیت کافی در خصوص بررسی هرگونه مقرراتی
می باشد .
از آنجا که تنها داننده ، تنها بی عیب و تنها بی نیاز خداست ، لذا در متن حاضر نیز امکان وجود اشتباهات یا کاستی هائی منتفی نیست . باشد که با مطالعة این متن ؛ دانندگان و صاحب نظران فرزانه ، ما را از تجارب ارزنده و ارشادات خردمندانة خویش بهره‌مند سازند .
عبدالرضا یزدان پناه
مقدمه :
همان گونه که از عنوان انتخابی نوشتة حاضر بر می آید ، تنظیم و ارائة این رساله بر مبنای تحلیل و بررسی انواع تخلفات و به تبع آن انواع مجازاتهای انتظامی سردفتران و دفتریاران می باشد .
- انواع مسئولیتها در دفاتر اسناد رسمی :
بطوریکه از امعان نظر در قوانین مختلف خصوصاً قانون ثبت اسناد و املاک و قانون دفاتر اسناد رسمی و قانون مجازات اسلامی و پاره ای قوانین و مقررات دیگر بر‌می‌آید، حرفة مذکور را می توان در مواجهه با سه نوع کلی از انواع مسئولیتها دانست که به قرار زیر عبارتند از :
۱-مسئولیت انتظامی و اداری
۲-مسئولیت کیفری
۳-مسئولیت مدنی
با این توضیح که نظر به خصوصیات حرفة سردفتری و دفتریاری و به تناسب تخلف یا جرم ارتکابی ممکن است یکی از عناوین مسئولیتهای پیش گفته یا دو عنوان و یا بعضاً هر سه عنوان مذکور همزمان و بواسطة ارتکاب فعل واحد ، متوجه سردفتر یا دفتریار باشد که ذیلاً به شرح مختصری از این عناوین می پردازیم .
۱-مسئولیت انتظامی و اداری‌:‌هنگامیکه تخلف سردفتر یا دفتریاری ، واجد جنبة جزائی نباشد بدواً و بموجب سلسله مراتبی که در فصول آتی خواهند آمد ، به تخلف مذکور در دادسرا و دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران رسیدگی شده و در صورت احراز وقوع تخلف به مجازاتهای انتظامی خاصی محکوم خواهد شد .
۲-مسئولیت کیفری : در مادة ۱۰۰ قانون ثبت ، مواردی برشمرده شده اند که بنا به دلائل خاص سیاست کیفری از مصادیق جرم جعل در اسناد رسمی دانسته شده و مجازات جرم مذکور را که به موجب مادة ۵۳۳ قانون مجازات اسلامی و با توجه به اینکه سمت سردفتران و دفتریاران جدای از سمت کارمندان و کارکنان دولت بوده و افراد عادی محسوب می شوند ، جبران خسارت وارده و حبس از شش ماه تا سه سال یا سه تا هیجده میلیون ریال جزای نقدی دانسته است و مرجع رسیدگی به تخلفات مذکور نیز دادسرا و دادگاه کیفری حائز صلاحیت می باشد .
۳-مسئولیت مدنی : مطابق مادة ۶۸ قانون ثبت و نیز ماده ۲۲ قانون دفاتر اسناد رسمی «هر گاه سندی بواسطة تقصیر یا غفلت مسئول دفتر از اعتبار» بیفتد و یا «سردفتران و دفتریارانی که در انجام وظایف خود مرتکب تخلفاتی بشوند در مقابل متعاملین و اشخاص ذینفع مسئول» جبران کلیة خسارتهای وارده می باشند که «دعاوی مربوط به خسارات ناشی از تخلفات سردفتران و دفتریاران تابع قوانین عمومی خواهد بود» بنابراین رسیدگی به این گونه تخلفات در دادگاه صلاحیت‌دار حقوقی و وفق مقررات قانون آئین دادرسی مدنی صورت خواهد گرفت .
تفاوتها و نکات مربوط به مادة ۶۸ قانون ثبت و مادة ۲۲ قانون دفاتر اسناد رسمی :
بین مادة ۶۸ قانون ثبت و مادة ۲۲ قانون دفاتر اسناد رسمی تفاوتهائی به شرح ذیل ملاحظه می شود :
- مادة ۶۸ از «مسئول دفتر» نام برده حال آنکه مادة ۲۲ با عبارت «سردفتران و دفتریاران» آغاز شده است .
- در مادة ۶۸ اشاره به تقصیر یا غفلت مسئول دفتر که منجر به از اعتبار افتادن سند بشود شده حال آنکه در مادة ۲۲ ابتدا به تخلفات سردفتران و دفتریاران بطور کلی اشاره شده و اینکه در صورت تخلف در مقابل متعاملین و اشخاص ذینفع مسئول خواهند بود و سپس در مورد از اعتبار افتادن سند به تقصیر و تخلف آنها (سردفتران و دفتریاران) اشاره کرده و به نوعی از اعتبار افتادن سند را بجز تقصیر ، ناشی از تخلف نیز دانسته است . ضمن اینکه به ورود ضرر به آن اشخاص نیز اشاره کرده است . بنابراین مادة ۲۲ شرط اضرار را نیز دخیل دانسته است .
از لحاظ بحث نظری هر چند نظریه‌های تقصیر و قصور که منبعث از فقه اسلامی است در مادة ۶۸ مورد توجه است ولی در ماده ۲۲ به نظریه تقصیر و نظریه خطر توجه شده است که منشاء ایجاد مسئولیت در نظریه خطر ، تقصیری که منجر به ورود زیان به دیگری شود نیست بلکه ایجاد محیط خطرناک در اثر ارتکاب اعمال خطرناک و مجرمانه از قبیل ارتکاب تخلف منشاء ایجاد مسئولیت است ولو آنکه ضرر مستند به آن نباشد . به هر حال صرفنظر از اختلاف منطوقی دو مادة مذکور و با امعان نظر در مادة ۲۹ آئین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی می بینیم که قانونگذار در احصاء انواع تخلفات در بند های مختلف ماده مارالذکر اهمال در نظارت ، قصور در تبدیل قبوض سپرده و قصور یا تقصیری که منتهی به ثبت سند معارض گردد را در شمار تخلفات آورده است . با این توضیح می توانیم در مقام دفع تنازع دو ماده برآئیم چراکه بنا بر قاعده «الجمع مهما امکن اولی من الطرح» . لذا بنظر می رسد که مادة ۲۹ آئین نامه از این لحاظ قابلیت راهگشائی را داشته باشد یعنی اینکه مادة ۲۹ آئین نامه ضمانت اجرای تخلف موضوع مادة ۲۲ را در خود دارد علاوه بر اینکه با توجه به امکان جمع حکم دو ماده ، در صورت بروز تخلفات موضوع مواد ۲۲ یا ۶۸ ، رجوع به مادة ۲۹ جهت تطبیق تخلف و رسیدگی به آن تا حدود زیادی از تنازع مذکور جلوگیری کرده و راهگشا خواهد بود .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه انواع تخلفات و مجازاتهای انتظامی سردفتران و دفتریاران ,
:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله نیروی محرکه در بالابرها

نیروی محرکه در بالابرها

فهرست مطالب

نیروی محرکه در بالابرها ۳
رسم دیاگرام خمشی تیر عرضی ۴
طراحی تیر اثر برش ۱۴
محاسبه شاسی کالسکه ۱۵
انتخاب تیر بر اساس خمشی ۱۶
طراحی تیر کالسکه ۱۷
انتخاب تیرآهن با توجه به خمش ۱۸
انتخاب قطر محور برای چرخ های هرزگرد کالسکه ۱۸
کوپلینگ‌ها ۲۵
محاسبات مربوط به کوپلینگ الکتروموتور و گیربکس وینچ ۲۶
ابعاد خار مربعی روی کوپلینگ ۲۷
ناودانی زیر کالسکه ۲۹
محاسبات قدرت محور کالسکه ۳۰
محاسبات مربوط به چرخ دنده‌های کالسکه ۳۱
محاسبه قطر محور محرکت کالسکه ۳۶
طریقه اتصال ریل‌های عرضی به ریل‌های طولی جراثقال ۳۹
محاسبه قطر پیچ‌ها در مقطع اتصال به ناودانی ۴۳
انتقال قلاب ۴۶
بحثی کوتاه در مورد تیرهای خمیده و تنش‌های آن: ۴۷
کروکی یک قلاب یک طرفه برای محاسبات ۵۰
قدرت محرک حرکت طول جراثقال ۵۲
قطر محورهای هرزگرد حرکت طولی جراثقال ۵۳
چرخ دنده‌های حرکت طولی جراثقال ۵۵
اشاره ای در خصوص مونتاژ کردن قطعات جراثقال ۶۰
ریل‌های عرضی ۶۱
معرفی سیستم اتصال ریل طولی و عرضی ۶۱
کالسکه و متعلقات آن ۶۲
محور متحرک یا هرزگرد کالسکه ۶۵
اجزای برقی سیستم ۶۵

نیروی محرکه در بالابرها
با توجه به عوامل مهم طراحی از جمله وزن، سروصدا، کنترل، اندازه و ابعاد، حجم و …. پیشنهاد می‌شود که از موتورهای برقی برای نیروی محرکه در بالابرها استفاده شود و با توجه به تحقیقات به عمل آمده تقریباً بیش از ۹۵درصد نیروی محرکه کرین‌ها از الکتروموتورها استفاده می‌شود.
نکات قابل توجه در انتخاب موتورهای کرین
۱٫ باید ممان ابتدای حرکت بزرگی باشد تا بتواند وزن سنگین بار یا وزن سنگین خود کرین را به حرکت درآورده و در کوتاهترین زمان سرعت کرین را به سرعت ماکزیمم برساند.
۲٫ بایستی برای روشن و خاموش کردن زیاد مناسب باشند.
۳٫ تغییر جهت دوران موتور را به آسانی انجام دهد.
۴٫ باید دور موتور مستقلاً و بدون درنظر گرفتن بار قابل تنظیم باشد.
پارامترهای اساسی در طراحی ریل‌های طولی و عرضی
در طراحی عرضی و طولی به ظرفیت باربری و سرعت حرکت آن نیاز داریم. جراثقال‌ها و بالابرها بر حسب این پارامترها به چهار دسته تقسیم می‌شوند:
۱٫ جراثقال‌های سنگین موتوری که ظرفیت آنها بیش از سه تن است.
۲٫ جراثقال‌های کندرو که سرعت حرکت آنها کمتر از m/s5/1 است.
۳٫ جراثقال‌های تندرو که سرعت حرکت آنها بیش از m/s5/1 است.
۴٫ سبک شامل جراثقال‌های دستی و موتوری کوچک که ظرفیت آنها سه تن و یا کمتر است.
برای طراحی ریل‌های طولی و عرضی، نیروهای زیر بر سیستم وارد می‌شود:
الف) نیروی قائم شامل وزن کالسکه و وزن بار؛
ب)‌ نیروی افقی جانبی برابر ۱۰%‌ مجموع ظرفیت جراثقال‌ها و وزن کالسکه متحرک
ج) نیروی افقی طولی (موازی ریل طولی) برابر ۱۵% عکس‌العمل انتهای تیر عرضی که بر ریل طولی ما وارد می‌شود.
تیر را در شرایطی طراحی می‌کنیم که ارتعاش و ضربه عادی در سیستم موجود باشد که در این حالت باید اثرات آن را با اعمال ضریب ضربه مناسبی درنظر بگیریم که ضرایب ضربه با توجه به جدول زیر تعیین می‌گردد:
با توجه به ظرفیت باربری حداکثر ۵ تن و سرعت حداکثر کمتر از ۵/۱ متر در ثانیه جراثقال‌ از نوع سنگین و کندرو است. ضریب ضربه آن را با توجه به جدول زیر بدست می‌آوریم.
نوع جراثقال ضریب ضربه سربار
(الف) ضریب ضربه سربار
(ب) ضریب ضربه سربار
(ج)
سبک و کندرو ۲/۱ ۱/۱ ۱
سبک و تندرو ۴/۱ ۲/۱ ۱
سنگین و کندرو ۶/۱ ۱/۱ ۱
سنگین و تندرو ۹/۱ ۲/۱ ۱

رسم دیاگرام خمشی تیر عرضی
p نیروی قائم است که به تیر عرضی وارد شده و ممان MH را بر تیر عرضی وارد می‌کند.
ممان خمشی در اثر نیروی وزن بر روی تیر عرضی در صفحه افقی وسط تیر  .
خمش در اثر نیروی ۱ در صفحه قائم
Q: نیروی افقی حاصل از رانش است که از تغییرات سرعت دستگاه جراثقال به ریل‌های عرضی وارد می‌شود و ممان My را ایجاد می‌کند. چون در صفحه افقی نقطه نیروی Q وجود دارد. بر اثر این نیرو خیز در صفحه قائم مطرح نمی‌شود.
برای محاسبه تنش در دو صفحه از فرمول   استفاده می‌شود.
چون   بنابراین تیرآهن IPE30 برای خمش مناسب است.
ب) طراحی بر اساس خیز ماکزیمم
تبدیل آحاد:
طراحی ریل‌های عرضی
نیروهای موثر بر ریل‌های عرضی:
نیروی قائم  نیروی افقی
وزن کل بار:
وزن کالسکه:
نیروی وارد بر هر تیر:
ضریب ضربه افقی: ۱/۱ ضریب ضربه قائم: ۶/۱  معادله ریل عرضی: m16

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله نیروی محرکه در بالابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تعمیر و نگهداری سیستم فرمان پراید

تعمیر و نگهداری سیستم فرمان پراید

فهرست مطالب
مشخصات فنی سیستم فرمان خودرو ۳
ابزارهای اختصاصی ۹
عیب یابی سیستم فرمان معمولی (دستی) ۱۲
تعمیر و نگهداری سیستم فرمان معمولی (دستی) ۱۷
تعمیر و نگهداری سیستم فرمان هیدورلیک ۲۱
سیبک جعبه فرمان ۳۴
گردگیر جعبه فرمان ۳۸
تنظیم زوایای چرخ ها ۴۲
غربیلک و ستون فرمان ۴۹
جعبه فرمان معمولی (دستی) ۵۹
جعبه فرمان هیدرولیک ۷۳
پمپ هیدرولیک و لوله های روغن ۹۳

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تعمیر و نگهداری سیستم فرمان پراید ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه خط تولید نوشابه و تحلیل انواع نوشیدنی ها

خط تولید نوشابه و تحلیل انواع نوشیدنی ها
بررسی فنی طرح
فرآیند و نمودار تولید نوشابه ۱۵۰۰ سی سی بطری پت
مشخصات ماشین آلات موجود و قیمت تفکیک شده آنها
مقدمه
در کشور ما به صنعت مونتاژ و بسته بندی و در کل به صنایع تبدیلی چندان توجهی نگردیده است. اما با تغییر دیدگاههای در سالهای اخیر به بسته بندی کالاهای تولید داخل تا حدودی توجه شده است. در گذشته شاهد موارد بسیاری بوده ایم که با وجود اینکه کالاهای داخلی و خارجی در بسیاری از بخشها دارای کیفیت همسان بوده اند، اما به علت بسته بندی ضعیف تولیدات داخلی، توانایی رقابت در مقابل کالاهای خارجی را نداشته اند. لذا به همین دلیل توجه بیشتر به این امر، ضروری به نظر می رسد.باید توجه داشته باشیم که صنعت تبدیلی همواره برای کشورهای توسعه یافته به عنوان برگ برنده ای بوده است که در طول زمان از شکلی به شکل دیگر، از کالائی به کالای دیگر تغییر یافته یعنی همواره تغییر چهره داده اما ماهیت و اصل موضوع پابرجا بوده است. در طول تاریخ شاهد این قضیه بوده ایم که کشورهای در حال توسعه همواره تولید کننده و صادر کننده کالاهای اولیه بدون انجام کار مفید بر مواد خام و بدون ایجاد ارزش افزوده ای بر روی آنها بوده اند. این کشورها در عین حال، برای صدور کالاهای فوق، خصوصاً محصولات کشاورزی به علت امکان فاسد شدن آنها، با مشکلات عدیده ای مواجه بوده اند. چرا که بخش حمل و نقل، انبارداری، بارگیری، بسته بندی و . . . آنها با مشکلات فراوانی همراه بوده است و به همین دلیل بسیاری از محصولات فوق فاسد شده و از بین رفته اند. بخش تأسف بار قضیه آن است که کشورهای در حال توسعه، محصولات صادر شده را پس از گذراندن فرآیند تبدیلی در کشورهای توسعه یافته، با قیمتهای بسیار گزاف، اما با بسته بندیهای مناسب و جذاب دوباره از آن کشورها وارد می نمایند. کشور ما نیز از این قضبه مستثنی نیست و در بسیاری از بخشها با وجود پتانسیلهای خوب به واسطه همین امر متضرر می شود. وادارات پودرهای خوراکی و اسانسهای مختلف میوه نمونه ای از این محصولات و کالاها می باشد. این در حالی است که ایران تولید کننده همین میوه ها در سطح بسیار انبوه می باشد و در عین حال سالانه به علت فاسد شدن آنها در انبترها، اسکله های بارگیری و غیره متضرر شده یا در نهایت آنها را خشک کرده و به کشورهای مختلف صادر می نماید. بنابراین به جای صدور مواد اولیه، می توان با ایجاد صنایع تبدیلی- تکمیلی، ارزش افزوده زیادی در آنها ایجاد نمود. چنانچه شرکتهای کوچک قطعه سازی خودرو در این امر موفق بوده اند. لذا می توان با ایجاد صنایع تبدیلی- تکمیلی و بسته بندی در کشور، خصوصاً در بخش صنایع غذایی و کشاورزی، با استفاده از مواد اولیه و تولید محصولات، ضمن افزایش عمر محصولات حاصله، حمل و نقل آنها را آسانتر و ارزانتر نمود و بدین ترتیب منبع درآمد جدیدی برای کشور ایجاد نمود.امروزه در سراسر دنیا صدها میلیارد دلار نوشابه گازدار به فروش می رسد و دهها هزار کارخانه نوشابه سازی وجود دارد. در سال ۱۹۹۶ مصرف کنندگان حدود ۲۸ بیلیون دلار برای خرید انواع مختلف نوشابه هزینه نمودند.بررسی ها نشان می دهد مصرف سرای نوشابه در ایران حدود ۶, ۲۸ لیتر برای هر نف است که با آهنگ رشد شدید در حال فزونی است.با توجه به نکات ذکر شده نکته قابل ذکر این است که واحدهای تحقیقاتی در دانشگاهها و کارخانجات باید وضعیت نوشابه را مورد تحقیقات کامل قرار دهند تا از این طریق کیفیت نوشابه های موجود بهبود یافته و فرآورده های متنوعی مانند نوشابه های رژیمی کم کالری، بدون قند، نوشابه های ورزشی،غنی شده، سلامتی بخش و غیره به بازار عرضه گردد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه خط تولید نوشابه و تحلیل انواع نوشیدنی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح کارآفرینی واشرهای فلزی

طرح کارآفرینی واشرهای فلزی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول ـ چکیده نتایج بررسیهای طرح تولید واشرهای فنی ۱
فصل دوم ـ مطالعات اقتصادی ۱
۱ ـ‌۲ ـ ویژگیها و مشخصات فنی محصول ۳
۲ ـ‌۲ ـ چگونگی بکارگیری و محصولات همراه ۵
۳ ـ‌۲ ـ بررسی بازار و قیمت فروش ۶
 فصل سوم ـ بررسی‌های فنی ۷
۱ ـ ۳ ـ نکات علمی و اصول فرآیند تولید واشر فنری ۸
۲ ـ ۳ ـ روشهای مختلف تولید ۹
۳ ـ ۳ ـ مبانی انتخاب فرآیند مناسب ۱۲
۴ ـ ۳ ـ انتخاب فرآیند مناسب ۱۲
۵ ـ ۳ ـ کنترل کیفیت ۱۷
 فصل چهارم ـ برآوردهای فنی طرح ۱۹
۱ ـ ۴ ـ تعیین ظرفیت و برنامه تولید ۱۹
۲ ـ ۴ ـ برآورد مواد اولیه مورد نیاز ۲۲
۳ ـ ۴ ـ ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید ۲۳
۴ ـ ۴ ـ برآورد خدمات و تأسیسات مورد نیاز و تعیین مشخصات ۲۶
۵ ـ ۴ ـ تجزیه و تحلیل و محاسبه تعداد نیروی انسانی ۳۲
۶ ـ ۴ ـ محاسبه سطح زیربنا و مساحت لازم ۳۳
 فصل اول
چکیده نتایج بررسیهای طرح تولید واشر فنری
واشر فنری از قطعاتی است که در اکثر صنایع تولیدی و مونتاژ کاربرد فراوانی دارد. هرجا که ماشین‌آلات و مسئله ارتعاش آنها مطرح باشد برای جلوگیری از باز شدن اتصالات موقت (پیچ  و مهره‌ها ) استفاده از واشر فنری اجتناب ناپذیر است.
فرآیند تولید واشر فنری نسبتاً ساده می‌باشد و شامل سه عمل نورد کردن میلگرد، پیچیدن فنر و برش می‌گردد.
صنعت تولید واشر فنری با توجه به ملاحظات فنی، مالی و بازار جزء صنایع کوچک محسوب شده و دارای ظرفیت پایین است.
 فصل دوم:
مطالعات اقتصادی
مقدمه:
واشر نامی است آشنا، که در زندگی بارها و بارها انسان از آن استفاده می‌کند و از ضروریات واحدهای صنعتی و زندگی روزمره می‌باشد. واشرها جنسها و کاربردهای متفاوتی دارند. از جمله موارد کاربرد واشر برای کاهش استهلاک پیچ و مهره‌ها و بدنه قسمتهائی که پیچ روی آنها بسته می‌شود، برای آب بندی و عایق بندی و همچنین برای محکم شدن و عدم باز شدن پیچها و استفاده‌های دیگر بکار می‌رود.
در جهانی که ما زندگی می‌کنیم ملاحظه می‌شود که همه کارها به سوی صنعتی شدن میل می‌کند و صنعتی شدن هم به دنبال خود وجود انواع و اقسام دستگاهها و ابزار الات را یدک می‌کشد. وجود یک دستگاه یا ابزار نشانگر مجموعه‌ای از اجزائی است که به هم ربط داده شده‌اند و از مهمترین رابط‌ها، پیچ و مهره‌ها هستند. از طرف دیگر با نام دستگاه یا ماشین مسئله حرکت برای انسان تداعی می‌شود. حرکت، لغاتی چون ارتعاش لرزش و غیره را به یاد انسان می‌آورد. پس با وجود لرزش و ارتعاش بوجود می‌آید بدین صورت پیچ و مهره‌ها نقش خود را به عنوان رابط از سدت می‌دهند و در کار دستگاه خلل ایجاد می‌گردد. در اینجا واشرفنری بنوان مکمل پیچ و مهره ضرورت کاربرد زیادی دارد. با توجه به اهمیت واشرفنری در صنعت هر چه جامعه به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود،‌ این محصول هم به تعداد بیشتری مورد نیاز خواهد بود. از آنجائی که این محصول در کشور ما کمتر بصورت انبوه تولید می‌شود، لازم است که اقدامی در این زمینه صورت گیرد تا بتوانیم محصولی با هزینه کمتر و کیفیت بهتر در بازار داشته باشیم و ارزش افزوده‌ای به تولید ملی کشور بیافزائیم. در این راستا ایجاد یک واحد صنعتی تولید واشر فنری ضرری می‌نماید.
 (۱ ـ ۲ ) ویژگیها و مشخصات فنی محصول:
خصوصیات و ویژگیهای محصول ارائه شده به بازار از نظر مقبولیت در نزد مصرف‌کنندگان و رقابت با انواع موجود در بازار دارای اهمیت زیادی است. در این فصل پس از معرفی و تعریف و طبقه بندی محصول، در وضعیت فروش این محصول بحث خواهد گردید.
 ( ۱-۱-۲ ) تعریف محصول :
واشر فنری قطعه ای است که به عنوان مکمل پیچ و مهره ها در محلهائی که لرزش و ارتعاش وجود دارد بکار رفته و از باز شدن پیچ در حین کار جلوگیری به عمل می آورد واشر فنری از نظر ظاهری تقریباً استوانه ای شکل با ضخامت کم و با شکافی در سطح جانبی می باشد و بین دو لبه واشر در محل شکاف اختلاف ارتفاع وجود دارد. این اختلاف ارتفاع پس از قرار گرفتن در داخل پیچ و بسته شدن پیچ در محل مورد نظر از بین می رود که به علت ارتجاعی بودن واشر برای برگشتن به حالت اولیه خود به پیچ نیرو وارد می نماید و در اثر این نیرو فاصله بین رزوه‌های پیچ با مهره از بین رفته و بین رزوه‌ها اصطکاک بوجود می آید و از طرفی بریدگی واشر در داخل مهره ها یا پیچ فرو رفته و در نتیجه از باز شدن پیچ جلوگیری می نماید . بهمین دلیل از واشر فنری غالباً در محلهائی که لرزش و حرکت وجود دارد و ممکن است در اثر آن پیچها خود به خود باز شوند استفاده می شود.
واشر فنری به لحاظ کثرت نوع استفاده از لحاظ ابعاد دارای تنوع زیادی می باشد. قطرهای معمول این واشر معمولاً از ۶mm تا ۲۰mm است ( منظور از قطر واشر , قطر داخلی آن می باشد ) . جنس واشر فنری از فولاد فنری می‌باشد و علت آن، این است که این فولاد خاصیت ارتجاعی داشته و حالت فنریت بیشتری به واشر می‌دهد .
فولاد فنری آلیاژی از آهن است که در آن ۲ درصد سیلیسیم و ۸ درصد منگنز و ۶/۰ درصد کربن وجود دارد .
به دلیل کوچک بودن واشر و عدم تاثیر ضربات غیر سنگین و همچنین عدم تاثیر سریع آب و هوا روی آن از لحاظ بسته‌بندی و توزیع مشکلی ندارد و در جعبه هائی از حجم بسیار کم تا حجم زیاد قابل بسته‌بندی و حمل و نقل می‌باشد .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی واشرهای فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله درزهای‌ ساختمانی‌

درزهای‌ ساختمانی‌

فهرست مطالب

درزهای ساختمانی‌ ۱
فهرست ۲
درزهای‌ ساختمانی‌ ۶
الف‌) درزهای‌ ساخت‌ (درزهای‌ اجرایی‌) ۶
ب‌) درزهای‌ حرکتی‌ ۶
کاربرد ۷
کاربرد درزهای‌ ساخت‌ (درزهای‌ اجرایی‌) ۷
کاربرددرزهای‌ حرکتی‌ ۸
درزهای‌ انقباضی‌ ۸
درزهای‌ انبساط‌ ۱۰
درزهای‌ کنترل ۱۰
درزهای‌ نشست‌ ۱۱
درزهای‌ لغزشی‌ ۱۲
سایر درزها ۱۲
مصالح‌ پر کننده‌ درز (فیلر) ۱۲
مصالح‌ پوشش ۱۳
اجرای‌ درزهای‌ ساختمانی‌ ۱۴
اجرای‌ درزهای‌ ساخت‌ ۱۴
اجرای‌ درزهای‌ حرکتی‌ ۱۶
درزهای‌ حرکتی‌ در ساختمانهای‌ فولادی‌ ۱۷
الف‌) در خط‌ باریک شدن‌ عرض‌ ساختمان‌ ۱۸
چاه‌ها ۲۰
تقویت‌ ستوح‌ ریزشی‌ ۲۱
تهیه‌ در حین‌ بهره‌ برداری‌ ۲۱
طوقه‌ چینی‌ و نصب‌ گلدان‌ ۲۳
رعایت‌ اصول ایمنی‌ در حین‌ اجرا ۲۴
طبقه‌ بندی‌ ۲۵
یراِ الات‌ ۲۶
اتصالات‌ مجوف‌ ۳۰
لولاها ۳۱
قفلها وشب‌ بندها ۳۳
دریچه‌ نامه‌ ۳۵
عملیات‌ خاکی‌ ۳۶
حفاظت‌ و حراست‌ تاسیسات‌ موجود ۳۸
خاک برداری‌ ۴۰
خاک برداری‌ در زمین‌های‌ لجنی‌ ۴۵
خاک برداری‌ در زمین‌های‌ سنگی‌ ۴۶
خاک ریزی‌ ۵۰
مصالح‌ خاک ریزی‌ ۵۰
اصلاح‌ مصالح‌ ۵۳
انواع‌ خاکریزی‌ ۵۴
خاکریزهای‌ باربر ۵۴
خاکریزهای‌ پر کننده‌ ۵۵
کنترل رطوبت‌ خاکریزها ۵۶
خاکریزهای‌ با مصالح‌ ریزدانه‌ ۵۶
خاکریزهای‌ با دستگاه‌ درشت‌ دانه‌ ۵۷
اماده‌ سازی‌ بستر خاکریزی‌ ۵۹
پخش لایه‌ها ۶۰
روش و میزان‌ کوبیدن‌ ۶۲
تسطیح‌ و تنظیم‌ ۶۳
تأسیسات‌ الکتریکی‌ خانگی‌ ۶۵
مدارهای‌ حلقوی‌ ۶۸
آبرسانی‌ و فاضلاب‌ ۷۴
لغت‌ شناسی‌ ۷۵
تامین‌ آب‌ سرد ۷۶
تامین‌ آب‌ سرد  به روش غیر مستقیم‌ ۷۹
لوله‌ کشیدن‌ ۷۹
لوله‌ های‌ مسی‌ ۷۹
لوله‌ های‌ فولادی‌ ۸۰
لوله‌ پلی‌ تن‌ ۸۱
مخازن‌ ذخیره‌ آب‌ سرد ۸۲
شیر های‌ کروی‌ ۸۴
تامین‌ آب‌ گرم‌ ۸۵
سیلندرها و تانکهای‌ آب‌ گرم‌ ۸۸
نقصهای‌ سیستمهای‌ آب‌ گرم‌ ۸۹
لوله‌ کشی‌ و لوازم‌ بهداشتی‌ خانگی‌ ۹۰
توالت‌ ۹۴
دستشویی‌ ۹۶
وانهاو دوشها ۹۷
سینکها ۹۹
لوله‌ کشی‌ ۱۰۰
شیشه‌ ونصب‌ آن‌ ۱۰۴
ث‌) شیشه‌های‌ نشکن‌ (ایمنی‌) ۱۰۶
تمیز کاری‌ ۱۰۷
رنگ‌ کاری‌ و دکوراسیون‌ ۱۰۹
رنگ‌ ۱۰۹
رنگهای‌ روغنی‌ ۱۱۰
رنگهای‌ پلی‌ اورتان‌ ۱۱۱
رنگهای‌ آبی‌ ۱۱۲
روغنهای‌ جلا و لاک الکلها ۱۱۲
ظروف‌ رنگ‌ ۱۱۳
گره‌ پوشی‌ ۱۱۳
پنجره‌ها ۱۱۶
قوانین‌ ساختمانی‌ ۱۱۶
پنجره‌های‌ کشویی‌ با دو بازنشوی‌ عمودی‌ ۱۲۰
پنجره‌های‌ محوری‌ ۱۲۱
پی‌ها و بتن‌ سطحی‌ ۱۲۱
سنگها و خاک‌ها ۱۲۵
خاکها ۱۲۶
خاک زیرین‌: ۱۲۶
بررسی‌ اکتشاف‌ محوطه‌ ساختمانی‌ ۱۳۰
تراکم‌ خاک در اثر بار ساختمان‌ ۱۳۴
تغییرات‌ حجمی‌ فصلی‌ در خاک‌ها ۱۳۴
تورم‌ ناشی‌ از یخبندان‌ ۱۳۷
تغییر حالت‌ زمین‌ در اثر قطع‌ درختان‌ ۱۳۸
حرکات‌ توده‌ای‌ در مناطق‌ بی‌ ثباتی‌ همچون‌ زمینهای‌ خاکریز و ۱۳۹
بتن‌ در خاکهای‌ سولفات‌ دار ۱۴۰
انواع‌ پی‌ها ۱۴۱
پی‌های‌ نواری‌ ۱۴۲
پی‌های‌ نواری‌ باریک (ترانشه‌ای‌) ۱۴۳
بارهای‌ روی‌ پی‌ ۱۴۵
پی‌های‌ بالشتکی‌ ۱۴۶
پی‌های‌ گسترده‌ ۱۴۷
پی‌های‌ شمعی‌ ۱۴۹
شمعهای‌ درجای‌ کوتاه‌ ۱۵۰
پی‌ در زمینهای‌ شیبدار ۱۵۱
لوله‌های‌ فاضلاب‌ اب‌ سطحی‌ ۱۵۳
سیستم‌ طبیعی‌ ۱۵۴
سیستم‌ جناغی‌ ۱۵۴
سیستم‌ شبکه‌ای‌ ۱۵۵
سیستم‌ باد بزنی‌ ۱۵۵
سیستم‌ خندقی‌ ۱۵۵
زهکش فرانسوی‌ ۱۵۶
نسبت‌ اب‌ به‌ سیمان‌: ۱۵۹
تعیین‌ نسبت‌ مصالح‌: ۱۶۱
مخلوطهای‌ بتن‌ : ۱۶۲
جدولهای‌ مخلوطهای‌ بتن‌ ۱۶۳
بتن‌ آماده‌ : ۱۶۴
سیمان‌ پرتلند آهنگذاری‌: ۱۶۵
سیمان‌ پرتلند ضد سولفات‌: ۱۶۵
آماده‌ سازی‌ محوطة‌ ساختمانی‌ : ۱۶۶
مقاومت‌ در برابر رطوبت‌ زمین‌ ۱۶۷
عایق‌ رطوبتی‌ کف‌ ۱۷۶
عایق‌ رطوبتی‌ زیر اندود شمشه‌ای‌ کف‌: ۱۷۸
عایق‌ رطوبتی‌ زیر بتن‌ سطحی‌: ۱۷۸
مواد مورد استفاده‌ عایق‌ رطوبتی‌ کف‌ ۱۷۹
محلول قیر، امولسیون‌ قیر/ لاستیک یا امولسیون‌ قطران‌/ ۱۷۹
ورقهای‌ پلی‌ تن‌ و پلی‌ اتیلن‌: ۱۸۰
ورقهای‌ قیر اندود: ۱۸۲
عایقهای‌ رطوبتی‌ دیوار ۱۹۰
مواد مورد استفاده‌ عایقهای‌ رطوبتی‌ دیوار در بالای‌ سطح‌ زمین‌ ۱۹۲
منابع‌ و مأخذ ۲۰۱

درزهای‌ ساختمانی‌
بطور کلی‌ درزهای‌ ساختمانی‌ به‌ دودسته‌ تقسیم‌ می‌شوند.
الف‌) درزهای‌ ساخت‌ (درزهای‌ اجرایی‌)
این‌ درزهاعموماً به‌ منظور تسهیل‌ عملیات‌ بتن‌ ریزی‌ با توجه‌ به‌ محدودیت‌ حجم‌ بتن‌ ریزی‌ در نظر گرفته‌ می‌شوند در درزهای‌ ساختمانی‌ طراح‌ انتظار عکس‌ العمل‌ در قبال‌ حرکت‌ های‌ مختلف‌ سازه‌ بتنی‌ را نداشته‌ بلکه‌ فقط‌ سعی‌ دارد تابراساس‌ ظرفیت‌های‌ کارگاهی‌ فاصله‌ درزها را تعیین‌ کند. در این‌ گزینه‌ درزها باید پیوستگی‌ بین‌ بتن‌ وارماتور در دو قسمت‌ مجاور درز بصورت‌ کامل‌ حفظ‌ شود.
ب‌) درزهای‌ حرکتی‌
درزهای‌ حرکتی‌ درزهایی‌ هستند که‌ برای‌ همساز کردن‌ حرکت‌های‌ نسبی‌ قسمتهای‌ مختلف‌ یک‌ سازه‌ بصورت‌ عمده‌ تعبیه‌ می‌شوند ،این‌ حرکت‌ها می‌توانند در اثر تغییرات‌ درجه‌ حرارت‌ ،افت‌ بتن‌ ویا نشست‌های‌ نا مساوی‌ بوجود ایند.
کاربرد
کاربرد درزهای‌ ساخت‌ (درزهای‌ اجرایی‌)
در هر توقف‌ عملیات‌ بتن‌ ریزی‌ که‌ موجب‌ سخت‌ شدن‌ بتن‌ می‌گردد درز ساخت‌ (درز اجرایی‌) بوجود می‌اید. بطور کلی‌ هر گاه‌ زمان‌ قطع‌ بتن‌ ریزی‌ از۳۰ دقیقه‌ تجاوز کند باید ان‌ نقطه‌ را یک‌ درز اجرایی‌ بحساب‌ اورد. مگر انکه‌ حالت‌ خمیری‌ بتن‌ با تدابیری‌ به‌ ان‌ بازگردانده‌ شود. درز ساخت‌ ممکن‌ است‌ دارای‌ وضعیت‌های‌ مختلفی‌ باشد ولی‌ معمولاًقائم‌ یا افقی‌ است‌. معمولاًسعی‌ می‌شود محل‌ یکی‌ دیگر از انواع‌ درزها منطبق‌ گردد. در تیرها و شاه‌ تیرها درزهای‌ ساخت‌ باید تقریباًعمود بر محور این‌ اعضا بوده‌ وهیچگاه‌ با محور عضو موازی‌ نباشد. درز ساخت‌ می‌تواند در اعضا وقطعات‌ بتن‌ ارمه‌ در محل‌ لنگر خمشی‌ ماکزیمم‌ قرار گیرد زیرا در این‌ اعضا تنش‌های‌ کششی‌ توسط‌ فولادهای‌ کششی‌ تحمل‌ می‌شوند. درزهای‌ اجرایی‌ نباید در محلی‌ که‌ قرار است‌ بتن‌ تحمل‌ برش‌ نماید قرار گیرند. بنابراین‌ در ساخت‌ اعضای‌ خمشی‌ اگر قرار است‌ بتن‌ ریزی‌ در بیش‌ از یک‌ مرحله‌ صورت‌ گیرد باید ترتیبی‌ اتخاذ شود که‌ قطع‌ بتن‌ ریزی‌ در مجاورت‌ تکیه‌ گاه‌ نبوده‌ بلکه‌ در نزدیکی‌ وسط‌ دهانه‌ باشد.
تیرها ،شاه‌ تیرها ،دالها، سرستونهاومانند آنهاهمگی‌ قسمت‌ هایی‌ از یک‌ کف‌ بحساب‌ می‌ایند که‌ باید در یک‌ مرحله‌ بتن‌ ریزی‌ شوند. بتن‌ ریزی‌ ستونها اجباراًدر تراز هر طبقه‌ در محل‌ سرستون‌ یا تیر متوقف‌ می‌شود. درزهای‌ ساخت‌ عموماًدر ساختمانهای‌ بتونی‌ کاربرددارند. درزهای‌ ساخت‌ باید در محل‌ های‌ مناسب‌ وزیر نظر دستگاه‌ نظارت‌ تعبیه‌ شوند…

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله درزهای‌ ساختمانی‌ ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله چشم انداز توسعه و عمران شهر شاندیز

چشم انداز توسعه و عمران شهر شاندیز

فهرست مطالب

پیش نویس چشم انداز شهر(با تاکید بر جایگاه شهر در نظام سلسله مراتبی و دیدگاه بیرونی به شهر)
چشم انداز توسعه و عمران شهر شاندیز
۴-۱ معرفی شهر
۴-۱-۱ موقعیت و جایگاه فعلی شهر در نظام سیاسی و خدمات رسانی
۴-۱-۲ تاریخچه و علل پیدایش شهر(به منظور شناخت ویژگی های اساسی)
۴-۱-۲-۱ وجه تسمیه و تاریخچه شهر
۴-۱-۲-۱-۱حوادث و وقایع مهم تاریخی
۴-۱-۲-۲ علل پیدایش شهر
۴-۱-۲-۲-۱علل پیدایش محلات شاندیز
۴-۱-۲-۲-۱-۱محلات
۴-۱-۲-۲-۱-۲زمین های مزروعی
۴-۱-۳ روند توسعه شهر در ادوار گذشته
۴-۲ خصوصیات محیط طبیعی و جغرافیایی در حوزه مداخله مستقیم
۴-۲-۱ عوارض زمینی و وضعیت توپوگرافی
۴-۲-۱-۱جهت شیب هیدرولیکی
۴-۲-۲ عوامل طبیعی و جغرافیایی (خصوصاً عوامل محدود کننده توسعه شهر شامل کوه ها
رودها ، گسل ها و حرائم مربوطه)
۴-۲-۲-۱ارتفاعات
۴-۲-۲-۱-۱ارکان ژئومورفولوژی و ریخت شناسی شاندیز
۴-۲-۲-۲رودها
۴-۲-۲-۲-۱ رودخانه شاندیز
۴-۲-۲-۲-۲-۱هیدرولوژی و منابع اکولوژیکی
۴۴-۲-۲-۲-۲-۳شیب رودخانه
۴-۲-۲-۲-۲-۴میزان دبی رودخانه و نحوه توزیع بارندگی در طول سال
۴-۲-۲-۲-۲-۲ رودخانه زشک
۴-۲-۲-۳گسل
۴-۲-۲-۳گسل
۴-۲-۳ وضعیت زمین شناسی ( خاک و تنوع آن ، زلزله و پوشش گیاهی)
۴-۲-۳-۱ خاک
۴-۲-۳-۱-۱ جنس سنگ
۴-۲-۳-۲ زلزله
۴-۲-۳-۳ پوشش گیاهی
۴-۲-۴ منابع آب(منابع تامین کننده آب شهر و آبهای زیر زمینی به منظور رسیدن به نقاط تعادلی)
۱-۴-۲-۴ چاه ها
۲-۴-۲-۴ قنوات
۴-۲-۶ ویژگی های هواشناسی ( حرارت ، رطوبت ، باد و .) در صورت وجود برای شهر
۴-۲-۶-۱درجه حرارت
۵-۲-۴ مورفولوژی شهر و شیب های عمومی آن
۴-۳ خصوصیات جمعیتی شهر
۴-۳-۱ میزان جمعیت و روند رشد آن و برآورد جمعیت بهرهبردار و موثر در طرح
۴-۳-۱-۲ بررسی بعد خانوار در سالهای ۷۵-۸۵
۴-۳-۱-۳ بررسی ساختار سنی در شهر شاندیز
۴-۳-۱-۴ بررسی ساختار جنسی در شهر شاندیز در سال ۷۵ و ۸۵
۴-۳-۱-۵ جمعیت ماثر و بهره بردار
۴-۳-۱-۶ پیش بینی جمعیت به روش رگرسیون خطی
۴-۳-۴ تراکم جمعیت در سطح شهر
۴-۳-۳ میزان مهاجرت و روند تغییر آن
۴-۳-۲ بررسی نظام تغییر خصیصه های جمعیت
۴-۴خصوصیات اجتماعی و فرهنگی شهر
۴-۴-۱وضعیت اجتماعی ،فرهنگی ساکنین در شهر و محلات مختلف(نژاد ، مذهب، زبان، آداب و رسوم)
۴-۴-۱-۲نژاد و مذهب مردم شاندیز
۴-۴-۱-۳ زبان، گویش و اصطلاحات مردم شاندیز
۴-۴-۱-۴ آداب و رسوم رایج در شهر شاندیز
۴-۴-۲ وضعیت سواد
۴-۷ خصوصیات کالبدی شهر
۴-۷-۱ شناسایی سازمان فضایی،فعالیتی و ادراکی شهر
۴-۷-۴ وضع کمی و کیفی کالبدی خدمات عمومی
فضاهای درمانی و بهداشتی
فضاهای آموزشی
فضاهای تاسیساتی و تجهیزاتی
فضاهای تجاری
فضاهای اداری و انتظامی
فضاهای صنعتی
کاربری فضاهای ورزشی
کاربری فضای سبز عمومی
کاربری فضاهای مذهبی، فرهنگی
۴-۷-۷ وضعیت بناها و محوطه های تاریخی
۴-۷-۷-۱-۱نمادهای تاریخی محو شده شهر شاندیز
۴-۷-۷-۱ موقعیت آثار و بناهای تاریخی
۴-۷-۷-۱-۲هفت آسیاب از آخرین آسیابهای شاندیز
۴-۷-۷-۱-۳هفت برج های باقی مانده از آخرین برجهای دیده بانی و جنگی شاندیز
۴-۷-۷-۱-۴هفت قنات اصلی شاندیز
۴-۷-۷-۱-۵هفت حوض انبار آب شاندیز از آخرین آب انبارها
۴-۷-۷-۱-۶مساجد و بناهای تاریخی
۴-۷-۷-۲ ضوابط و اطلاعات حفاظت سازمان های مربوطه و حرائم مربوطه
۴-۷-۸ بررسی وضعیت کمی و کیفی تاسیسات شهری
تاسیسات آبرسانی شاندیز
فاضلاب
گازرسانی
ایستگاههای تقلیل فشار
شیرها
قطر لوله ها
تلفن
برق رسانی
۴-۷-۸-۱ موقعیت و گنجایش مراکز و شبکه های تاسیسات شهری
۳-۴-۲-۴-۱بررسی مخازن سرویس و ذخیره و شبکه توزیع کننده آب شرب
۴-۷-۹ بررسی وضعیت کمی و کیفی تجهیزات شهری
۴-۷-۹-۱ موقعیت و گنجایش تجهیزات شهری
تاسیسات و تجهیزات شهری
۴-۷-۱۰ بررسی شبکه ارتباطی و معابر
۴-۷-۱۰-۱شبکه معابرپیاده و سواره و ارتباط آن با ساختار شهر
راهبردهای راه
همراه با تصاویر

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله چشم انداز توسعه و عمران شهر شاندیز ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه چالشهای مسکن و تراکم ساختمانی

چالشهای مسکن و تراکم ساختمانی
فهرست مطالب
 مقدمه   ۱
تأثیر پوزولانها بر دوام بتن ۴
بررسیعملکرد سازه های پیش ساخته بتنی ۷
بررسی شمع و جک ۸
علل خرابی ساختمانهای پیش ساخته ۱۲
سیستم ساختمانی ترمومور ۱۳
سیستم ساختمانی (LCH) 13
سیستم ساختمانهای مولادی ۱۴
گزارشی از کارگاه کرج ۱۵
فونداسیون ۱۶
ستونها ۱۶
تیرها ۱۸
راه پله ۱۸
بادبندها و دستک ها ۱۸
دیوار ۱۹
 سقف ۱۹
اتصالات ۱۹
معماری ۲۰
موقعیت محلی ۲۰
نکات ۲۱
واکنش قلیایی سنگدانها ۲۲
جدول ۱-۱ اثرات انبساط ناشی از ASR بر خواص بتن ۲۹
واکنشهای قلیایی دانه ها ۳۴
فعالیت های گروه پیمان و رسیدگی ۴۱
صنعت ساختمان ۴۳
مسکن اجتماعی ۴۴
مسکن استیجاری ۴۵
بخش خصوصی در احداث مسکن استیجاری ۵۰
مقدمه :
امروزه در اکثر نقاط دنیا ساخت و ساز ساختمان با روشهای گوناگون انجام می شود به ویژه در ساختمانهای کم طبقه استفاده از مصالحی غیر از فولاد و بتن بسیار رایج شده که این امر به دلایل مختلفی از جمله:صرفه جویی اقتصادی در هزینه و همچنین در منابع،سبک سازی ساختمان به خاطر مقاومت در برابر زلزله،صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی،استفاده راحت تر و مزایای بیشتر برای کاربر و …
در این جزوه به مقالات ارائه شده در سمینارهایی که در سالهای ۸۰-۸۱ برگزار شده و بیشتر به مسائل مطرح شده در  مربوط است،اشاره ای خواهد شد.
در ابتدا نگاهی به متاوای با عنوان چالشهای مسکن و تراکم ساختمانی از مهندس مسعود معتمدی می اندازیم . «توسعه را فرایندی متعادل و پیوسته تعریف کرده اند که نیازمند دگرگونیهای ساختاری در مقاطع زمانی میان مدت و بلند مدت است.چنین فرایندی با رشدی پایدار مترادف است و هر نوع حرکت مقطعی و پرشتاب ضد توسعه محسوب می شود و زمینه ای برای برقراری رکودهای بعدی فراهم می کند«در واقع جمله فوق هدف نویسنده را از ارائه مقاله بیان می کند:رشد پرشتاب در بخش مسکن در سالهای اخیر در کشور تک محصولی مثل ایران که اغلب بخشهای تولیدی آن به دلیل نبود زیر ساختهای لازم برای سرمایه گذاری بی رونق می باشند می توانند سبب بی ثباتی  و ناپایداری، نوعی وازدگی،کم کاری و بیماری هلندی (منظور مسائل ناشی از فراوانی بیش از حد ارز یا هر منبع دیگر در یک جامعه یا به بیان دیگر عرضة مازاد بر تقاضا است)شود – در کشور ما شتاب در سالهای ۶۰-۱۳۵۹و ۷۵-۱۳۷۴ و ۸۰ – ۱۳۷۸ و رکود در سالهای ۶۹-۱۳۶۷ و ۷۷-۱۳۷۶ پیش آمده اند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه چالشهای مسکن و تراکم ساختمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه جوشکاری با قوس الکتریک

جوشکاری با قوس الکتریک
فهرست مطالب
۱-۱-جوشکاری با قوس الکتریک ۱
۱-۲- انواع اتصال جوشی ۲
۱-۳- انواع جوش ۳
۱-۴-جوش گوشه ۴
۱-۵- انواع جوش شیاری ۵
۱-۶ – علائم جوشکاری ۵
۱-۷- الکترود جوشکاری ۶
۱-۹- حداقل اندازه جوش ۷
کلیاتی در مورد اتصالات ۸
۳-۱ انواع اتصال ۸
۳-۲- خط تیر ۹
اتصال ساده تیرها بوسیله نبشی جان ۹
۴-۱ روش اتصال ۹
۴-۲ تنش خمی نبشی های اتصال ۱۰
۴-۳ اتصال جوشی نبشی جان به تیر ( جوش A ) 11
4-4 اتصال جوشی نبشی جان به تکیه گاه (جوش B ) 12
اتصال ساده تیر با نبشی نشیمن انعطاف پذیر ۱۲
۵-۱ کلیات ۱۲
اتصالات نشیمن تقویت شده ۱۴
۶-۱ کلیات ۱۴
روش طراحی ۱۵
توصیه های دقیق برای تحلیل و طرح ۱۷
مقاومت خمیری صفحات سخت کننده نشیمن ۱۸
اتصالات صلب تیر به ستون ۱۸
سخت کننده های افقی در ناحیه فشاری اتصال ۲۰
سخت کننده در ناحیه کششی اتصال ۲۲
استفاده از سخت کننده های قائم و سخت کننده های T 22
ورق های کششی فوقانی ۲۳
اتصال مستقیم تیر به ستون ۲۴
اتصالات تیرهای یکسره ۲۴
اتصالات زانویی در قابهای صلب ۲۷
زانوهای ماهیچه ای مستقیم ۳۱
اتصالات پای ستون ۳۱
اتصال ستون به ورق پای ستون ۳۳
طرفی پای را نیز کاملا گونیا و سنگ زده ساخت . ۳۳
استفاده از ورق های سخت کننده در اتصال پای ستون ۳۳
انتقال نیرو از ستون به ورق پای ستون ۳۴
انتقال نیرو از ورق پای ستون به شالوده ۳۵
طرحهای مختلف خرپا با اتصالات جوشی ۳۶
طرحهای مختلف خرپابا اتصالات پیچی ۴۱
توزیع و انتقال نیروها ۴۲
توزیع نیروهای محوری در مقطع ۴۲
توزیع نیروی برشی ۴۲
استفاده از سخت کننده در اتصالات خرپاهای جوشی ۴۲
سخت کننده های ناحیه کششی ۴۲
روش تقسیم نیرو برای طراحی سخت کننده های خرپاها ۴۳
ورقهای مضاعف کننده جان ( شخت کننده های طولی ) ۴۳
طراحی ورقهای اتصال در خرپاها ۴۳
تنشهای ثانوی در خرپاها و اتصالات آنها ۴۴
اتصالات لوله ها ۴۴
ورق های اتصال ۴۵
دستوراتی برای ساخت ۴۶
توصیه هایی در مورد طرح اتصال لوله ها ۴۷
الگو برای اتصالات لوله ای ۴۷
محل وصله ۴۸
نیرو های وصله ۴۸
پر کننده ۴۹
اهمیت خستگی ۵۰
خستگی در اعضاء ۵۱
خستگی در اتصالات پرچی ۵۱
خستگی در اتصالات پیچی ۵۲
خستگی در اتصالات جوشی ۵۳
 ۱-۱-جوشکاری با قوس الکتریک
در جوشکاری با قوس الکتریک که متداولترین نوع جوشکاری درساختمان سازی است ، اتصال بین مصالح با ذوب کردن لبه های درز و سخت شدن بعدی آنها صورت می گیرد ۰ در حین ذوب ، فلز پایه و فلز جوش با یکدیگر ممزوج شده و پس از سخت شدن ، اتصال قطعات تامین می گردد ۰
حرارت لازم برای ذوب مصالح ، به وسیله قوس الکتریکی تامین می شود ۰ قوس بین یک مفتول فولادی که الکنرود خوانده می شود و فلز پایه تشکیل می یابد ۰ با نزدیک کردن الکترود به درز جوش ، قوس ایجاد شده و حرارتی معادل ۳۶۰۰ درجه در نوک الکترود تولید می شود ۰ این حرارت زیاد ، باعث ذوب فلز پایه و نوک الکترود می شود و یک حوضچه مذاب از هر دو فلز در نوک الکترود به وجود می آورد ۰ با حرکت الکترود ، حوضچه مذاب  به سمت جلو حرکت کرده و حوضچه های مذاب پشتی سرد و منجمد شده و باعث امتزاج و یکپارچگی دو فلز در محل درز می شوند ۰
در تمام جوشکاری های مدرن امروزی ، برای افزایش کیفیت جوش و جلوگیری از انجماد و زود سرد شدن حوضچه مذاب ، روی الکترود روکش می شود ۰
روکش همراه بافلز پایه و الکترود ذوب شده در حین انجماد به علت سبکتر بودن رو می آید و به صورت غشایی روی فلز مذاب در حال سرد شدن را می پوشاند ۰ این غشاء که به گل جوشکاری موسوم است ، از هیدراسیون جوش نبز جلوگیری می کند۰
در شکل ۱-۱ مدار جوشکاری و در شکل ۱-۲ تشکیل حوضچه مذاب در نوک الکترود نشان داده شده است.
۱-۲- انواع اتصال جوشی
در شکل ۱-۳ انواع اتصالات جوشی نشان داده شده است این اتصالات عبارتند از :
الف : اتصال لب به لب
ب : اتصال روی هم
پ : اتصال سپری
ت : اتصال گونیا
ث : اتصال پیشانی
۱-۳- انواع جوش
در شکل ۱-۴ انواع جوش نشان داده شده استکه عبارتند از:
الف : جوش شیاری
ب : جوش گوشه
پ : جوش کام
ت : جوش انگشتانه
جوش گوشه متداول ترین نوع جوشدر سازه های فولادی است ۰ بعد از آن جوش شیاری قرار دارد ۰ کاربرد جوش انگشتانه و کام به موارد مخصوصی که در آن مقاومت جوش انجام شده درلبه ها به حد کافی نباشد ، محدود می شود ۰
۱-۴-جوش گوشه
جوش گوشه متداول ترین جوش در ساختمان های فولادی است ۰ از این جوش می توان در اتصال روی هم ، اتصال سپری و اتصال گونیا استفاده کرد ۰ که نتیجه آن در شکل ۱-۵ نشان داده شده است ۰ در شکل ۱-۶ مشخصات هندسی جوش گوشه با دو ساق مساوی نشان داده شده است ۰ در این شکل به اختلاف بین اندازه گلو و اندازه ساق توجه داشته باشید ۰ اگراندازه گلو و اندازه ساق جوش گوشه باشد ، داریم :
te = 0.707 D
تنش مجاز جوش گوشه در روی گلو ، مساوی ۹۴۵ کیلوگرم بر سانتیمترمربع می باشد که حاصل ضرب ۹۴۵ به ارزش جوش گوشه معروف است ۰
با توجه به تناسب هندسی بین و ارزش جوش گوشه را می توان با تقریب مساوی ۶۵۰ در نظر گرفت که در آن اندازه ساق جوش است ۰ در محاسبات ظرفیت تمام جوش های گوشه این دستنامه ، از مقادیر فوق استفاده گردیده است ۰ ( فرضیات و روش محاسبه در بخش ۱-۸ آمده است )
۱-۵- انواع جوش شیاری
برای انجام جوش شیاری دردو لبه مجاور هم ، لازم است لبه های کار به منظور نفوذ کامل جوش آماده گردند ۰ در شکل ۱-۷ انواع آماده لبه ها ارائه شده است ۰
۱-۶ – علائم جوشکاری
قبل از اینکه یک درز یا اتصال جوش شود ، طراح باید قادر باشد به طریقی دستورات خود در مورد اندازه و نوع جوش لازم را به نقشه کش و یا سازنده اتصال ارائه نماید ۰ انواع اصلی جوش و بعضی انواع فرعی در بخش های قبل موردبحث قرار گرفت ۰ اگر برای ساخت هر اتصال جدیدی ، به دستورالعمل های اختصاصی و مشروحی احتیاج بود ، کار طراح در تهیه دستور ساخت یک اتصال ، بسیار مشکل می شد .
نیاز به یک وسیله ساده و در عین حال دقیق برای بر قراری تفاهم میان طراح و سازنده به استفاده از علائم اختصاری که نمایشگرانواع جوشها و اندازه های آنهاست ، رواج بخشیده است . علائم استانداردی که در شکل ۱-۸- به نمایش درآمده است به خوبی هر دستورالعمل اختصاصی مشخص کننده نوع ،اندازه ، طول و محل هر جوش می باشد.(در شکل ۱-۹- نشان داده شده است )
ممکن است که خواننده احساس کند که تعداد علائم بی جهت زیاد است در صورتی که سیستم نمایش جوشها به تعداد کمی انواع اصلی تقسیم شده که با سرهم کردن آنها دستورالعمل های کامل تهیه میشوند. هر گاه از یک نوع اتصال های خاص در یک سازه استفاده به عمل می آید ، ممکن است تنها به نمایش جزئیات تیپ مانند شکل ۱-۱۰-الف بسنده کرد. هر گاه اتصالات خاص مورد استفاده قرار گیرند  ، باید جزئیات هر یک را مشخص ساخت تا هیچ تردیدی درباره نقطه نظرات طراح باقی نماند. (شکل ۱-۱۰ – ب)
دراین شکل طراح مشخص ساخته که جوش انگشتانه در کارخانه و بر روی زمین انجام می گیرد در حالی که جوش نیم جناغی دو طرفه که ورق اتصال را به ستون متصل می سازد ، در محل کارگاه و موقع نصب اجرا می شود. از آنجایی که طراح مشخص نساخته که آیا جوش گوشه متصل کننده نبشی به ورق در کارخانه و محل نصب انجام پذیرد، سازنده اسکلت فلزی آزاد خواهد بود.
در این مورد خاص بهتر است که جوش گوشه در کارخانه و یا روی زمین انجام گیرد. زیرا ممکن است جوش انگشتانه در عین عملیات نصب تحت تنش های اضافی قرار گیرد. عموما به دلیل ملاحظات اقتصادی سازنده تا آنجایی که می تواند جوشها را بر روی زمین انجام دهد. بنابر این مشخص ساختن جوشهایی که طراح می خواهد حتما در محل نصب و پای کار انجام شود ، از اهمیت بسیاری برخوردار است ۰
۱-۷- الکترود جوشکاری
هر نوع الکترود برای وضعیت خاصی از جوشکاری مناسب است . به همین علت برای هر شرایط جوشکاری باید الکترود سازگار با آن شرایط انتخاب گردد .
این سازگاری باید هم از دیدگاه مقاومت و هم از نظر نوع روکش ، و هم قطر الکترود مورد بررسی قرار گیرد . کتاب های راهنمای جوشکاری می توانند برای انتخاب الکترود مناسب مورد استفاده قرار گیرند .
به عنوان یک اصل عمومی می توان گفت اغلب فولادهای نرم ساختمانی باید با الکترودی جوشکاری شوند که مقاومت کششی نهایی فولاد میله آن حدود ۴۲۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع باشد . به این نوع الکترود مطابق استانداردهای AWS الکترود E60xx اطلاق می گردد . البته شرایط روکش الکترود در کیفیت جوش به دست آمده تاثیر به سزایی دارد . لذا در مورد عملی حتماًٌ باید به دو رقم دیگری که پس از عدد ۶۰ در نام الکترود ذکر می گردد توجه نمود و معنای آنها را مورد تفسیر و تدفیق قرار داد .
۱-۸- تنشهای مجاز کلیه اتصالات عرضه شده در این راهنما از مبحث ۱۰ مقررات ملی ساختمانی ایران ‹‹طرح و اجرای ساختمانهای فولادی›› انتخاب شده است . به عنوان مثال جوش گوشه معادل مقدار زیر انتخاب شده است :
E60 = الکترود
cm²/kg 4200 = Fu
cm² / kg 945 = 4200 × ۳ . ۰ × ۷۵ . ۰ = تنش برشی مجاز در گلوگاه
۷۵/۰ ضریب کاهش برای بازدید چشمی می باشد .
۶۵۰D # D (Cos45 ) 945 = ارزش جوش
که همان عدد آشنای طراحان سازه های فولادی است .
۱-۹- حداقل اندازه جوش
حداقل بعد جوش گوشه باید طبق جدول ۱-۱ تعیین شود . حداقل بعد جوش تابع قطعه ضخیمتر می باشد، ضمناًٌ نباید از ضخامت قطعه نازکتر تجاوز کند .
ضخامت قطعه ضخیمتر حداقل بعد جوش گوشه
تا ۷ میلیمتر
۷ تا ۱۲ میلیمتر
۱۲ تا ۲۰ میلیمتر
بیش از ۲۰ میلیمتر ۳ میلیمتر
۵ میلیمتر
۷ میلیمتر
۸ میلیمتر
جدول ۱-۱
کلیاتی در مورد اتصالات
۳-۱ انواع اتصال
آیین نامه AISC در بخش های طرح به روش تنشهای مجاز (طرح الاستیک ) و طرح خمیری خود ساختمانهای فولادی را برحسب نوع اتصالاتی که در آنها بکار می رود به سه دسته تقسیم می کند . این سه دسته عبارتند از :
الف ) ساختمانهای نوع ۱ ، قاب های صلب : در این نوع ساختمانها پیوستگی کامل در محل اتصالات برقرار می باشد ، به این ترتیب که زاویه اولیه بین اعضا متقاطع در محل اتصال ثابت نگاه داشته می شود . اتصالات این نوع ، هم در طراحی بروش تنشهای مجاز و هم در طرح خمیری بکار می روند .
ب ) ساختمانهای نوع ۲ ، قاب های ساده : در این نوع ساختمانها گیرداری چرخشی در انتهای اعضا تا حدی که عملاًٌ امکان آن وجود دارد ، پایین نگاه داشته می شود . اتصال این اعضا را می توان ساده محسوب نمود .
اتصالات ساده در طرح خمیری کاربرد ندارند ، تنها استفاده آنها می تواند در مورد اتصال اعضایی باشد که با صفحه قاب مورد نظر که قرار است از مقاومت خمیری آن استفاده نماییم ، متقاطع هستند .
ج ) ساختمانهای نوع ۳ ، قابهای نیمه صلب : در این نوع اتصالات ، گیرداری چرخشی بین ۲۰ تا ۹۰ در صد گیرداری لازم برای جلوگیری از هرگونه تغییر زاویه می باشد .
آیین نامه AISC بیان می دارد که از اتصالات نوع ۳ موقعی می توان در ساختمان استفاده کرد ، که اتصالات تیرها و تیرچه ها دارای ظرفیت لنگری معلوم و قابل اطمینان مابین ظرفیت اتصالات صلب نوع ۱ و اتصالات انعطاف پذیر نوع ۲ باشد . محدودیت استفاده از این نوع اتصال عمدتاًٌ به خاطر اشکالاتی است که در تخمین صحیح درجه گیرداری آنها وجود دارد .
۳-۲- خط تیر
به منظور درک بهتر تفاوت های عملی بین انواع اتصالات در AISC ، خط تیر که بوسیله باتو و رووان ابداع گردیده و بوسیله سوروچنیکف بکار گرفته شده ، وسیله ترسیمی خوبی می باشد .
Ma= Mfa + 2EI /L &a
رابطه بالا را معادله خط تیر نامگذاری کرده اند . یک اتصال صلب باید قادر باشد لنگری معادل M1 (حدود ۹۰ درصد لنگر گیرداری) یا بیشتر را انتقال دهد . اتصال ساده لی از نوع ۲ تنها باید ۲۰ درصد یا کمتر از لنگر Mfa را انتقال دهد .
اتصال ساده تیرها بوسیله نبشی جان
۴-۱ روش اتصال
اتصالات ساده برشی بکمک نبشی های جان که از نوع ۲ اتصالات AISC می باشند ، برای متصل ساختن تیرها به تیری دیگر یا به بال ستون بکار می رروند . در این نوع اتصال ، نبشی باید تا سرحد امکان انعطاف پذیر در نظر گرفته شود . اتصال نبشی به ستون معمولاً در کارگاه و موقع نصب صورت می گیرد ، ولی اتصال نبشی به تیر اغلب در کارخانه انجام می شود .
وقتی که از نبشی جان برای اتصال تیر به ستون استفاده می گردد ، فاصله آزادی در حدود ۱۲ میلی متر در نظر گرفته می شود تا اگر تیر در حدود رواداری های مجاز بلند بود ، بدون بریدن سرآن و تنها با جابجا کردن نبشی بتوان آن را نصب نمود .
وقتی که اتصال دو تیر به نحوی انجام می گیرد که بالهای فوقانی هر دو در یک تراز واقع می گردد ، باید قسمتی از بال تیری را که مقصود ایجاد اتصال ساده برای آن است جدا کرده اتصال را برقرار ساخت .
تحقیقات اخیر نشان داده است که خرابی تیرهای تراز شده ، تحت بارهای سنگین ، در صورتی که اتصال جان به نبشی بوسیله پیچهای پرمقاومت برقرار شده باشد ، ممکن است در نتیجه پارگی جان تیر در امتداد سوراخ پیچها صورت پذیرد .
۴-۲ تنش خمی نبشی های اتصال
نیروی کشش T بر واحد طول بالای نبشی ها از تخمین لنگر وارده محاسبه تنش خمشی حاصل از آن در ساقهای بیرون آمده نبشی ، بدست می آید .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه جوشکاری با قوس الکتریک ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله تعیین ضخامت سنگ فرش

تعیین ضخامت سنگ فرش

فهرست مطالب
مقدمه ۱
محاسبة ضخامت over lay 4
خمیدگی RDD;random 6
عمر باقیمانده ۱۱
آسفالت بر روی سنگفرش ۱۲
روش خمیدگی ۱۴
نمودار طراحی ضخامت over lay 15
آزمایش خمیدگی غیر مخرب ۲۰
ضخامت over lay 26
مفهوم پایه ۲۸
نمودار طراحی ۲۹
معادله پایه ۳۵
تحلیل ۳۶
سنگفرش های انعطاف پذیر ۴۰
تعیین ضریب عمر باقیمانده ۴۴

برای تعیین ضخامت مؤثر سنگفرش پیاده روی موجود بر حسب ضخامت HMA، یک یا چند ضریب تبدیل باید یافت شود. اگر پیاده روی موجود عمق کامل باشد، روش ۱، بر اساس شاخص سرویس دهی موجود (PSI) روی موجود، می تواند برای تعیین ضریب تبدیل بکار برود در غیر اینصورت، روش ۲ بر اساس شرایط فردی هر لایه، باید بکار برود تا ضریب تبدیل هر لایه مشخص گردد.
روش۱: شکل ۱۳٫۲ ضرایب تبدیل C را برای پیاده روهای آسفالت با عمق کامل بر اساس پیاده رویی موجود در زمان over lay را می دهد، دو منحنی در شکل، تفاوت در عملکرد را پس از قرار دادن over lay را نشان می دهد. منحنی بالایی، خط A، پیاده روها را با یک میزان کاهش یافته تغییر در PSI در مقایسه با میزان تغییر آنها قبل از over lay را نشان می دهد. منحنی پایینی، خط B، یک میزان تغییر در PSI حدود همان مقدار قبل از over lay را نشان می دهد و بنابراین تا حدی محافظه کارانه است. انتخاب بین دو منحنی موضوع قضاوت و تجربه است. ضرایب تبدیل نشان داده شده در شکل ۱۳٫۲ فقط برای HMA بکار می رود. اگر مخلوط های آسفالت امولسینهای شده استفاده شوند، ضرایب اکی والان نشان داده شده در جدول ۱۳٫۲ باید استفاده گردد. ضخامت مؤثر هر لایه موجود با ضرب کردن ضخامت واقعی هر لایه در ضریب تبدیل و ضریب اکی والانسی مناسب بدست می آید.

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تعیین ضخامت سنگ فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تصویرگری برای کودکان

تصویرگری برای کودکان
فهرست مطالب
مقدمه ۲
ضرورتهای آفرینشی تازه از تصویر و خیال ۱۶
اندیشه هایی دربارة تصویرگری کتابهای کودکان ۱۸
گسترده خیال پردازی در تصویرگری کتاب های کودکان ۲۰
نگاهی به رنگ آمیزی و چهره پردازی در تصویرگری کتابهای درسی ۲۰
تصویرگران شعر کودک ۲۳
محمد علی بنی اسدی ۲۳
مهنوش مشیری ۲۸
اکبر نیکان پور ۳۱
۱ـ دوره نخست : کاربرد آب رنگ محض ۳۵
دوره دوم : تسلط رنگ در فرم ۳۷
دوره ششم : روایتگری در تصویر ۵۲
بررسی چند ویژگی در آثار بنی اسدی ۵۳
غلامعلی مکتبی ۶۹
دراین سوی مصور کردن
ضرورتهای آفرینش تازه از تصویر و خیال
اندیشه هایی دربارة تصویرگری کتابهای کودکان
نگاهی به رنگ آمیزی و چهره پردازی در تصویرگری کتابهای درسی
تصویرگران شعر کودک
پای صحبت محمد علی بنی اسدی
پای صحبت مهنوش مشیری
پای صحبت اکبر نیکان پور
پای صحبت چند تن از تصویرگران کتاب کودک
مراجع
مقدمه
هر ساله تعداد زیادی کتاب کودک به چاپ می رسد که بیشتر آنها مصور هستند . طرفداران هنرهای سنتی و کلاسیک نسبت به این تصاویر غیر قرادادی که اخیراً در بسیاری از این کتابها به چشم می خورد ، عکس العمل منفی نشان می دهند . برخی از کارشناسان معتقدند که این تصاویر بیش از حد به واقعیت می پردازند و بعضی دیگر آنها را تخیلی انتزاعی و تزئینی می دانند البته همه به این توافق رسیده اند که ارزیابی هنر در این نوع کتابها باید با توجه به خواستهای متنوع و بسیار زیاد کودکان دنیای امروز باشد . احتمالاً تصاویری که به سبک هنرهای معاصر و با توجه به هنرهای سنتی ترسیم می شوند مورد قبول و تحسین کودکان امروزی قرار می گیرند ولی با این وجود و برای آنکه کودک زیبائی هنر سنتی و معاصر را درک کند نیازمند کتابهای جالبی در هر دو زمینه است. کار تصویر گری یک کتاب را چه خود نویسنده آن کتاب و چه تصویرگر به هرحال باید بر اساس اصول تصویر سازی باشد تا هم به بیان جنبه های ارزشمند داستان کمک نماید و هم موضوع آن را گسترده سازد . این مسئله را باید تقریباً در مورد همة کتابها به کار برد . کتابهای تصویری انواع متفاوتی دارند و برخی از آنها هیچگونه موضوع یا نوشته ای ندارند .
تصاویر یک کتاب نه تنها باید زیبائی بخش باشند بلکه باید یک طراحی خوب با معنا و پرمحتوا را منعکس سازند . البته وظیفه ای بیش از این بر عهده دارند هنرمند تصویر گر چه برای کتاب مصور نقاشی کند و چه برای کتابهائی که تصاویر زیادی ندارند به هر حال باید برای درک و فهم بیشتر متن و موضوع داستان کودک را یاری دهد . هنرمند باید صحنه ها و ایده های ارزشمند داستان را باز پروری کند ، هر تصویر باید معادل یکی از عقاید و ایده های بیان شده در متن باشد .
تصاویر خواننده را تشویق می کند تا قوة تخیل خویش را به کار بندد و جلوتر از متن داستان پیش رود چنین مهارتی یکی از اهداف اساسی و قابل تحسین یک هنرمند است زیرا بیدار کردن و تقویت نمودن قوة تخیل یکی از عوامل اصلی گسترش ذهن کودک و به این منظور هنرمند باید تصاویری با جزئیات کافی ارائه نماید تا در مفهوم شدن موضوع داستان و بازگو نمودن آن به عنوان راهنما عمل نمایند .
(در این سوی مصور کردن)
در گذشته « مصورکردن » محدوده مشخصی نداشت و تخصص در آن دارای ویژگی معینی نبود . هر کس که دستی به قلم مو داشت می توانست مصور یا تصویرگر باشد و هر هنرمندی مدعی تصویرگری هم بود . طراحان ، حکاکان ، نقاشان و مجسمه سازان و غیره ، کارشان را با مصور کردن و تصویرگری می دانستند ، زیرا که می پنداشتند اثرشان را بر اساس تصویر کردن موضوعی به وجودمی آورند . در گذشته هنر گرافیک هم مفهوم و محدوده خاصی نداشت . در غرب ، طراحی ، نقش اندازی ، حکاکی و رسامی فعالیتهائی بود که گرافیک نامیده می شد و در واقع گرافیک بخش کوچکی از هنر نقاشی بود . اما بعد ها رشد و وسعت تخصص ها در این تقسیم بندیها تغییرات فوق العاده ای را به وجود آورد و هر کدام از آن فعالیتهای جنبی کوچک گذشته ، خود مرکز و محور کوشش های خلاقه هنرمندان زیادی شدند . مثلاً هنر مصور کردن و تصویرگری برای خود شعبه تخصصی مهمی شد و در خود ،تقسیمات و تخصص های متعددی را به وجود آورد . در اکثر زبانهای غربی مصور کردن راillustration  می گویند که به زبان ما می توان آن را تصویرگری و تصویرسازی و هنرمندش را تصویرگر نامید . کار تصویرگری عبارت از تجسم تصویری یک موضوع برای نمایش بهتر فضای مطلب و در نهایت درک بهتر آن است . تصویر سازی ومصورکردن تنها با ابزار طراحی و نقاشی انجام نمی گیرد ؛بلکه امروزه طراحان و تصویرگران از هر طریقی و از امکانات بیانی هر هنر تصویر دیگری برای به تصویر کشاندن موضوع ،استفاده می کنند از عکاسی ، از مجسمه سازی ، نقاشی ، خوشنویسی ، حکاکی ،سینما و … بهره جوئی می کنند زیرا در واقع بیان تصویری در تمام هنرها یکسان عمل می کند ؛ هر چند کهوسائل و شیوه های اجرائی آنها باهم متفاوت است و این تفاوت های اجرائی فقط گاهی مرزهای ظریفی را در بیان آنها ایجاد می کند . در واقع می توان گفت که این جزئیات بیانی بسان گویش های مختلف یک زبان عمل می کنند و در اساس چیزی با دیگری متفاوت نیست .
استفاده از این همه امکانات گوناگون در تصویر گری نتیجتاً سبب تعدد و گوناگونی تخصص ها و روش ها در این هنر شده است و روز به روز نیز بر این انشعابات افزوده می شود و منجر به پیدایش دیدگاه ها و شگردهای بدیع و نوظهور می گردد . بنابراین وقتی به خیل تصویرگران نگاه شود با وجود تنوع بی حد تخصص ها و شیوه ها ، اما همه آنها را می توان در حیطه تصویرگری و تصویر سازی دید .جمعی از آنها به کار تصویر سازی برای « کتاب » مشغولند و کتابها از کتب مربوط به کودکان شروع شده و به کتب همه سنین خوانندگان و همه تنوع موضوعات مورد نظر آنها چون : انواع ادبیات ، هنر ، علوم ، فنون ، و … ختم می شود که باز می توان همه این گوناگونی کتب رابه دو شیوه تصویرگری یعنی تزئین کتب و یا تصویر سازی برای متن آنها تقسیم کرد و هر یک از این دو شعبه محتاج تخصص و تجربه ای ویژه است .
شاید به ظاهر تصویرسازی برای متن از اهمیت بیشتری برخوردار باشد . اما می دانیم در هنر تصویر سازی سنتی ما ، حاشیه سازی یعنی تذهیب و تشعیر سازی ،جائی بسیار والا و ارجمند دارد و هنرمندان برجسته ای به این کار و سایر فنون دیگر مربوط به آن پرداخته و آثاری نفیس و بی بدیل به جای نهاده اند .
با کمی دقت به موضوعات متنوع تصویرگری که شاید شامل ده ها رشته و مطلب جداگانه باشد می توان تا حدودی به اهمیت و لزوم تنوع شیوه بیان آنها پی برد که مثلاً تفاوت در زمینه تصویر سازی برای متن یک کتاب پزشکی با تصویر های فنی یک کتاب مکانیک و تصاویر یک کتاب تاریخی ، یک کتاب جغرافیا ، یک کتاب سیاحتنامه، یک اثر ادبی ، یک کتاب آموزشی دوران تعلیمات مدرسه ای ، یک جزوه ورزشی . عکاسی ، مد و لباس ، یک قصه زیبا و لطیف کودکانه ، مجموعه اشعار ووو… چه اندازه باید تفاوت داشته باشد .
در زمینه مصور کردن همین مطالب گوناگون وقتی به حیطه روزنامه نگاری وارد می شویم ، باز فضا و روال کار فرق می کند و همان تفاوتی را پیدا می کند که در شیوه و سطح توقع نوشتن مطالب برای کتاب و برای مقالات نشریات معمول وجود دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تصویرگری برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 956
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه پست مدرنیسم و هنرهای تجسمی

پست مدرنیسم و هنرهای تجسمی

فهرست مطالب

از سه فصل با عناوین ۳
فصل اول ۴
پست مدرنیسم ۴
حرکت به سوی مدرنیسم ۴
مدرنیته یا تجدد ۷
نقدهای وارد بر مدرتیته: ۱۱
از مدرنیته تا پست مدرن ۱۳
فراصنعتی نامیده می‌شود یا ورود فرهنگها به انچه دورة پست مدرن ۱۳
پست مدرنیته ۱۵
شکل‌گیری جامعه فراصنعتی در نیمه قرن بیستم ۲۲
پلورایسم، ایسم‌زمان ما ۲۵
فصل دوم ۳۱
پست مدرنیسم در هنرهای تجسمی ۳۱
مؤلفه‌های پست مدرنیسم در هنرهای تجسمی ۳۱
از ان خود کردن ۳۳
ویژگی مکانی: ۳۵
کم‌دوامی و ناپایداری: ۳۷
انباشتن: ۳۸
گفتمانی بودن: ۳۹
پیوندگرایی ۴۰
وضعیت هنر دردوران معاصر ۴۱
نیز هست هیچ زبان هنری در هیچیک از دوران‌های گذشته از ۴۱
تردید در جزمیات مدرنیته ۴۴
تمثیل درهنر پست مدرن ۴۶
فمینیسم ۴۷
فصل سوم ۴۸
معرفی چهارهنرمند معاصر جهان ۴۸
مایک‌بیدلو و هنر نقل قول ۴۸
کارلوماریا ماریانی و پست اوانگادیسم ۵۲
دیویدسالی- کارگردان صحنه‌های تجسمی ۵۴
۴-جنی هولزر ، هنرمند رسانه یی ۵۶
فهرست اسامی و واژه ها ۶۱
پست مدرنیسم
غرش ملایم راه‌اهن خرناس ماشین بخار زوزة باد در میان سیمهای تلگراف، گویای این واقعیت است … که مغزهای بزرگ زمان در بخش فیزیک، نه در بخش متافیزیک درکارند.
« هیومیلر» ۱
حرکت به سوی مدرنیسم
غربی‌ها برای انکه از قرون وسطی بگذرند و مقولات فکری و صورت زندگی قرون وسطایی را نفی کنند رنسانس را برپا کردند که بازگشتی بود، به میراث کهن یونانی و رومی. جنبش‌های ادبی، هنری، علمی و فلسفی بعد از رنسانس هر یک در برابر مقولات قرون وسطایی به اصطلاح انتی‌تزی گذاشتند و به این ترتیب تاریخ قرون وسطا جای خود را به تاریخ قرون جدید داد. انسان غربی در برابر تاریخ قرون وسطای خود اگاهانه وضع گرفت و کوشید تا انرا با ملاک‌های نو خودارزیابی کند و در برابر ملاک‌ها و ارزشها و راه و رسم ان و ضع جدی بگیرد. و از ان نقطه عزیمتی بسازد. اما پای غربی‌ها، که به جاهای دیگر دنیا باز شد مساله صورت دیگری پیدا کرد: تمدن غرب تمام تمدن‌های دیگر جز خود را نفی کرد اما این نفی برابرنهادن انتی‌تزی در برابر تز انها نبود بلکه برافکندن مکانیکی انها بود. غربی‌ها سرزمینهای مردمان متعلق به تمدنهای دیگر را به زور تصرف کردند و با زور و تحقیر و توهین خود، روح و جسم ان مردمان را بردة خود ساختند. غربی‌ها تمدن‌های دیگر را از ریشه کندند یا خشکاندند و مردم دارای تاریخ و تمدن و گذشته کهن را به مردم بی‌تاریخ بدل کردند و انها را به نوعی به بدویت بازگرداندند…

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه پست مدرنیسم و هنرهای تجسمی ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله سوپر پنل

سوپر پنل

فهرست مطالب
 مقدمه ۱
پلی استایرن و کاربرد آن در صنعت ساختمان ۳
ویژگی های فوم پلی استایرن در برابر آتش ۸
گازهای ناشی از پلی استایرن در اثر احتراق ۸
ملاحظات سازه ای و محاسباتی ۱۲
تحلیل و طراحی سیستم سقف ۱۴
نصب شمع های تکیه گاهی برای بلوک ها ۱۸
نصب صفحات کناری ( Shuttering Board) برای بتن ریزی ۱۹
نصب بلوک های سقفی ۲۰
ایجاد باز شوها در سقف ۲۱
عبور تاسیسات از بلوک های سقفی ۲۲
آرماتوربندی سقف ۲۳
بتن ریزی سقف ۲۴
باز کردن و جدا کردن شمع ها ۲۵
نازک کاری بلوک های سقفی ۲۵
حمل و جابجایی محصولات ۲۶
انبار محصولات در کارگاه ۲۶
پارتیشن ها ۲۷
سیستم پارتیشن سوپر پانل در دیوارهای داخلی ۲۸
سیستم پارتیشن سوپر پانل در دیوارهای خارجی ( نما) ۲۹
روش نصب پارتیشن های سوپر پانل ۳۲
نصب چارچوب درب ها و ایجاد باز شو ها ۳۸
۱-۲- اتصال پارتیشن ها به بلوک های سقفی در جهت طولی ۳۹
دیوارهای باربر ۴۰
تحلیل و طراحی دیوارهای بتن آرمه ۴۵
آرماتورهای عمودی دیوارها ۴۶
آرماتورهای افقی دیوارها ۴۸
نعل درگاه روی بازشو ها ۴۸
نصب آرماتورها، میلگرد های اضافی و جزئیات آرماتورگذاری در گره ها ۴۹
اتصال دیوار به سقف شیب دار ۵۱
روش های نصب و ساخت با سیستم سوپر پانل ۵۴
اجرای پی ۵۶
تکنیک نصب دیوار های باربر ۵۸
نصب آرماتورهای اضافی دیوارها ۶۱
نصب تاسیسات داخل دیوارها ۶۳
بتن ریزی ۶۴
نصب تاسیسات روی دیوارها ۶۸
فینیشینگ و اندود روی دیوارها ۷۰
حمل و جابجایی محصولات ۷۲
انبار محصولات در کارگاه ۷۴
عنوان:
سوپر پنل
مقدمه
محصولی که امروزه در ذهن ما با نام پلی استایرن شناخته شده است در واقع از پلیمری از همین نام تولید می شود.. معمولا آشنایی همگان با این محصول از طریق استفاده و مشاهده مصرف آن در صنایع مختلف از جمله صنعت بسته بندی، به صورت فوم ها یا اسفنج های پلی استایرن می باشد. حال آن که فوم های پلی استایرن تنها یکی از محصولات و مشتقات ایجاد شده از پلیمر پلی استایرن هستند.
یکی از مصارف پلی استایرن، استفاده از آن در صنعت ساختمان و بطور کلی در ساخت و ساز است. فوم پلی استایرن منبسط شده خواص متعددی دارد که آن را برای مصرف در ساختمان سازی حائز اهمیت کرده است.
البته اسفنج های پلی استایرنی که برای مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند، می بایست دارای ویژگی های خاصی از لحاظ مقاومت، آتش سوزی و عدم متصاعد شدن گازهای سمی باشند. دو مورد آخر یعنی بحث عدم قابلیت اشتعال و گازهای سمی در زمان گرم شدن پلی استایرن از جمله نکات مهمی است که می بایست در زمان استافده از پلی استایرن در مصارف ساختمانی مورد توجه قرار گیرد و با توجه به استانداردها به آن عمل شود.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله سوپر پنل ,
:: بازدید از این مطلب : 933
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه طراحی برای فضاهای پرت .. کنجها ..

طراحی برای فضاهای پرت .. کنجها ..

فهرست مطالب

فلسفه وجودی کنجها                                                                ۵
در خواست مشتریان (مصرف کنندگان)                                            ۵
آنالیز مقدار نیاز                                                                        ۱۲
آنالیز رابطه اجتماعی                                                                 ۱۵
آنالیز رابطه محیطی                                                        ۱۸
محیط بر محصول                                                                    ۱۹
آنالیز توسعه تاریخی                                                       ۲۱
آنالیز بازار                                                                   ۲۳
آنالیز رابطه عملی(فنی – جسمی)                                       ۲۶
رابطه جسمی                                                               ۲۷
آنالیز مواد و روش تولید                                                   ۲۸
فرآیند تولید ودستگاه ها                                                   ۲۸
آنالیز مونتاژ                                                                 ۳۸
آنالیز بسته بندی                                                           ۴۲
لیست بایدها                                                                ۴۴
منابع                                                                         ۴۵
طرح منتخب                                                                ۴۶
جدول تفسیر مشکل                                                        ۱۰
پرسشنامه ها                                                                  ۷
عکسهای آنالیز بازار                                                        ۲۳
عکسهای آنالیز ساخت                                                     ۲۹
فلسفه وجودی کنجها
برای فهمیدن فلسفه وجودی در کنجها ابتدا باید به سراغ این رفت که چرا خا نه ها چهار گوش ساخته می شوند و دلیل استفاده از این حالت چیست ؟ چرا خانه ها مدور نیست ،چرا حتما باید چهار گوش ساخته شود .
ساختتن خانه ها از همان ابتدا به صورت چهار گوش بوده است از خانه های کشف شده در کاوشهای گوناگون ( شهر سوخته ، شوش ) گرفته تا خانه های امروزی که چهار گوش هستند . دلایل اینکه فرمهای گوشه دا رو مستطیل شکل برای خانه ها استفاده می شود استفاده بیشتر از فضا است زیرا در حالتهای گو شه دار بهتر می توان نقشه ها را پیاده کرد واز فضا به صورت بهینه استفاده کرد.
دلیل دیگر اینکه د رجوامع شهری به علت کمبود جا بیشتر خانه ها مستطیل و گوشه دار است تا از تمام فضاهای شهر استفاده شود .
می توان از خانه های مدور استفاده کرد وآن در صورتی است که فضای بیشتری در اختیرمان باشد مثل ویلاها و….. .
اتاقها هم چهار گوش و گوشه دار هستند در اینجا نیز زاویه وکنج وجود دارد در نتیجه در تمام فضای خانه از اتاق خواب گرفته تا پذیرایی ، سرویس بهداشتی  ، آشپزخانه و… با کنج روبرو هستیم و غالبا این فضاها بدون استفاده می ماند و باید به صورت بهینه از آن استفاده کرد.
درخواست مشتریان درباره محصولات و اطلاعات شخصی آنان
گروه های نظر سنجی شده شامل آقایان، خانمها وگروهی از نوجوانان بوده است.
اطلاعاتی که د رنظر سنجی مشتریان و استفاده کنندگان به دست آمده است از قرار زیر می باشد . اکثر خانواده ها۳تا ۵ نفره هستند، با زیر بنای خانه ای محدود ۷۰ تا۱۵۰ m و با حداکثر ۲ اتاق خواب . بیشتر این گروه ها با فضای کوچک خانه خود مشکل داشتند و فضایی که استفاده مناسبی از آن نمی شد }( از نظر آنها کنجها را می توان با گلدان و آباژور پرکرد ) مثل کنجها ، کنار ستونها که بیشترین گزینش را اختصاص داده است . از نظر اهمیت در فضاهایی که بیشترین کمبود جا را دارند ، آشپزخانه بیشترین حددود ۵۰ درصد واتاق خواب ۴۰ د رصد و سرویس بهداشتی ۱۰ درصد را به خود اختصاص داده است. درآمد ماهیاه اکثریت ۴۰۰۰۰۰ تومان است و مقدار هزینه ای که برای خرید یک بوفه قادر به پرداخت آن بوده اند حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار و در نهایت ۱۰۰هزار تومان بوده است . اصو لا به دنبال اجسام لوکس و تجملی هستند ( با توجه به قیمت ارائه شده )  که درعین حال ساده ( انتزاعی ) باشد .
از میان مواد ، چوب فلز و شیشه  بیشرین سلایق چوبی و رنگ چوبی را گزینش مردند زیرا می خواستند با خانه ست شود.اکثریت علا قه مند بودند که محصول بسته بندی مناسب داشته و قابلیت باز و بسته شدن و نصب سریع را داشته باشد.

 

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه طراحی برای فضاهای پرت , , کنجها , , ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله سبک سازی با پانل های پوما

سبک سازی با پانل های پوما

با توجه به قرار گرفتن کشور ما برروی کمربند زلزله، همیشه این وحشت وجود دارد که در آینده نیز زلزله هایی به وقوع پیوسته و خسارتهای بیشتری به بار آورند، لذا استاندارد سازی فرآیند ساخت و ساز با رویکردهای مختلف ضرورتی است که لزوم اهتمام بدان برکسی پوشیده نیست. گرچه بررسی نقاط تخریب شده در اثر زلزله مبین این امر است که ساختمانهای بتن آرمه ایکه براساس ضوابط و آئین نامه های ساختمانی تحت نظارت  دقیق ساخته شده  توانسته اند، در مقابل زلزله به خوبی مقاومت کرده، آسیب پذیری کمتری نسبت به سایر ساختمانهای سنتی و اسکلت فولادی داشته باشند، اما همین مطالعات درصد ساختمانهایی را که در آنها ضوابط و مقررات ساختمانی بدقت به اجرا درآمده باشند را بسیار کمتر از حد انتظار برآورده می کنند.
در واقع طرحی که مهندسان طراحی می کنند در عمل به اجرا در نمی آید. در واقع عدم نظارت برتولید بتن و اجرا و کنترل کیفیت، از جمله ضعف هایی است که در ساختمانهای بتنی وجود داشته و دارد. مثلاً در شرایطی که بتن ساخته شده به مدت ۵ تا ۷ روز نیاز به آب دارد در برخی مناطق کشور، بعلت خشک سالی در ساخت و ساز از آب برای عمل آوری بتن، کمتر استفاده می کنند و یا در مناطقی دیگر از کشور بعلت سرمای هوا و یخ زدگی، ساختماهای بتنی لاجرم از کیفیت  و استحکام لازم برخوردار نیستند، این مشکلات و بسیاری دیگر از موارد، باعث شده که به اعتراف کارشناسان صنعت ساختمان، “در سراسر دنیا ، عمر سازه تا ۸۰ سال است. اما در کشور ما متأسفانه این زمان به کمتر از ۱۰ سال میرسد” . از طرف دیگر مستند به تحقیقات بعمل آمده و با فرض خوشبینانه و رعایت کامل استاندارد ۲۸۰۰  ساختمانهای اجرا شده در کشور بسیار سنگین بوده، بطوریکه برخی کارشناسان معتقدند که در کشور ما  بار مرده هر مترمربع ساختمان بطور متوسط ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم بیش از معیارها و استانداردهای متداول جهانی است.
مقدمه
جزئیات اجرایی روش ساختمان سازی با پانلهای عایقدار « پوما »
- نحوه اتصال دو قطعه پانل دیواری “پوما”
- نحوه جاگذاری پنجره در پانل “پوما”
- نحوه استقرار سایه بان روی پنجره
- روش اجرای جداره مضاعف و عایق دار مخازن فلزی مواد با سیستم “پوما”
- آزمایش بارگذاری عرضی
- مشخصات پانل
- آزمایش بارگذاری فشاری
سیستم های نوین ساختمانی
برپایی دستگاه آزمایش
نتیجه گیری
چکیده:
پیش گفتار:
مراحل انتقال تکنولوژی های ساخت
تجربه و تثبیت اطلاعات
آموزش دستاوردها
انتقال بهینه تکنولوژی
فاجعه ای به نام بیمه زلزله
ایجاد اشتغال پایدار با بهره گیری از فن آوری نوین ساختمانی پوما
تقویت بخش خصوصی در امر اشتغال زایی
اشتغال زایی و یادگیری مهارتهای شغلی
اشتغال زائی و کار آفرینی شرکت پوما از بدو تأسیس

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله سبک سازی با پانل های پوما ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه روند طراحی در پیش سازی ساختمان

روند طراحی در پیش سازی ساختمان

فهرست مطالب
عنوان تحقیق ۱
روند طراحی در پیش سازی ساختمان ۱
(پیش سازی بتنی) ۱
مقدمه: ۲
معیار و استاندارد ۴
تعریف پیمون ۴
شبکه‌ی پیمونی: ۷
وضعیت عناصر ساختمان نسبت به خط پیمونی ۸
سیستم های تک بعدی و چند بعدی ۲۰
سیستم خطی: ۲۰
عناصر ساختمانی ۲۱
عناصر یک تکیه گاه در سیستم کلاسپ، پروفیل های چهارگوش آلومینیومی ۲۲
عناصر تکیه گاه در سیستم دیکرهوف ویدمان: ستون بتنی با ضامن (نگهدارنده) ۲۲
کارخانه ساخت عناصر تقسیم کننده (جدا کننده) ۲۳
پی ها: ۲۴
عناصر صرفا تقسیم کننده ی فضا: ۲۴
طرز اتصال قطعات مختلف ساختمانی ۲۵
عناصر حامل با کارکرد تقسیم کنندگی فضا: ۲۵
عناصر قابل حمل با کارکرد کاهش صوت طبق اصل چند لایه بودن ۲۸
وضعیت کارگاهی در مسکو و طریقه سرهم بندی عناصر ۲۸
اتصالات (مونتاژ) عناصر پیش ساخته ۲۹
اتصالات بسته وباز : ۳۰
اتصال بسته: ۳۰
اتصالات باز: ۳۱
درجه دقت اندازه ها و اختلاف مجاز ۳۲
تفاوت مجاز (تولورانس): ۳۲
تولید حمل و نصب قطعات پیش ساخته ۳۳
حمل ونقل سبک و سنگین ۳۴
نصب قطعات پیش ساخته ۳۵
تناسبات، کیفیت سطوح نمایان و رنگ قطعات پیش ساخته ۳۶
ساختمان به کمک ۳۹
مدول(هماهنگی) ۳۹
رده بندی جزییات در عمل ۴۳
روش های پیش ساخته ۵۹
تعریف ۵۹
نقاط قوت رو شهای پیش ساخته ۵۹
صرفه جویی در مصرف انرژی، آسایش حرارتی و صوتی: ۶۰
امکان تامین و کنترل کیفی بهتر: ۶۰
سرعت عمل آوردن: ۶۱
استقلال از شرایط جوی: ۶۱
امکان ساخت قطعات ساندویچی مجهز به لایه های عمیق: ۶۱
کنترل خزش و افت: ۶۱
صرفه جویی در قالب: ۶۲
نمونه هایی از روش های پیش ساخته ۶۲
الف)  ستون بتنی- پیش ساخته – منفصل (یک طبقه) ۶۲
ب) ستون بتنی- پیش ساخته پیوسته – چند طبقه  در این نظام ستون ها را برای دو یا چند طبقه پیوسته می سازند و اتصال تیرها به ستون ها می تواند مفصلی یا گیردار باشد . ۶۳
پ) قالب بتنی پیش ساخته قاب کامل ۶۴
ت) قاب بتنی پیش ساخته – درختی ۶۷
ث) قاب بتنی پیش ساخته صلیبی ۶۷
ج) دیوار بتنی- پانل  پیش ساخته ۶۸
چ) دیوار و سقف های جعبه ای پیش ساخته، واحد جعبه ای با سازه پانلی ۶۹
ح) روش T- Up 69
خ) روش Multi – fold-system 71
د) سقف بتنی- پیش ساختة- ساده و پیش تنیده- دال بتنی معمولی ۷۳
ذ) سقف بتنی- پیش ساخته – ساده و پیش تنیده- انواع مجوف ۷۳
ر)اجرای نازک کاری دیوارهای داخلی با استفاده از تخته های گچی ۷۴
ز) پانل چند لایه (پیش ساخته و نیمه پیش ساخته) ۷۵
س) پانلی یکپارچه – گچی مجوف ۷۶
اتصال مفصلی تیرها در قابهای پرتال ۸۳
اتصال مفصلی وصله ستونها ۸۳
ساخت نمونه ها ۸۵
تعیین مشخصه های مکانیکی فولاد و بتن ۸۶
تعیین مشخصات مکانیکی فولاد ۸۶
تعیین مشخصه های مکانیکی بتن ۸۸
تجهیزات آزمایش ۹۰
نتیجه گیری و توصیه: ۹۲
انتقال قطعات ساخته شده به پای کار ۹۶
انبار کردن قطعات ۹۸
فهرست منابع و ماخذ: ۹۹

عنوان تحقیق
روند طراحی در پیش سازی ساختمان

(پیش سازی بتنی)

مقدمه:
تولید ساختمان در ابعاد وسیع و به صورت انبوه، بکارگیری ساختمان سازی علمی وفناوری های جدید راتوصیه و تاکیدمی نماید. این مهم حاصل نمی آید، مگر آنکه انبوه سازان و مجریان طرحهای عمرانی در جریان سیستم های ساختمانی و روش های اجرایی نوین قرار گرفته و از اطلاعات صنعت ساختمان مطلع باشند.
با آگاهی از روشهای طراحی جدید می توان زمان اجرای پروژه‌های انبوه سازی راکاهش و بدون ایجاد نقصان در دیگر عوامل ساخت وساز، از نظر اقتصادی نیز روش بهینه را انتخاب نمود. نهایتاً انتخاب فناوری مناسب باید جوابگوی موارد ذیل باشد:
- معماری مطلوبی را عرضه نماید.
- عمر و دوام مناسب داشته باشد.
- برای شروع عملیات ساختمانی شرایط مناسب اقتصادی راتوجیه کند.
- در برابر زلزله انعطاف و مقاومت لازم راحاصل نماید.
- نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر و غیر ماهر درمنطقه را حاصل نماید.
- حداقل ارزبری راداشته باشد.
- به ماشین آلات سنگین کمتری احتیاج گردد.
- مدت زمان ساخت ونصب قطعات حداقل در زمان را در برگیرنده نابرگشت سرمایه وامکان بکار گیری آن سریعتر باشد.
- هماهنگی با آیین نامه های ساختمانی ایران و جهان داشته باشد.
- مشکلات نگهداری در طول عمر مناسب ساختمان حداقل باشد.

معیار و استاندارد
معیارها، مشخص کننده ی اثر و کیفیت عناصر ساختمانی هستند.
استانداردها، اندازه های قطعی هستند که برای محصولات و تولیدات ساختمانی نظیر پنجره‌ها درها، قطعات سقف، جعبه‌های کاغذ و … به کار می‌روند.
معیارها و استانداردها‌ ، اندازه‌های عمومی پیمون‌ها راتشکیل می دهند ودارای ارزش دقیق و تعیین کننده‌ای هستند وروی  همین اصل،اندازه‌های خوبی از قطعاتی می باشند که در محل خود در سیستم قرار می‌گیرند.

ساخت به وسیله‌ی اجزای مختلف
سیستم باز
تعریف پیمون
پیمون، یک اندازه‌ی طولی است که هرگاه به صورت یک سری ارقام نمایان شود، یک سیستم اندازه‌گیری پیمونی راتشکیل می‌دهد.
آن را نباید با «Modular»  نام یک سیستم اندازه‌گیری خاص است، اشتباه شود.
پیمون پایه که با حرف M علامت گذاری می‌شود، نخستین رقم یک سری، ضریب مشترک سایر ارقام ان راتشکیل می‌دهد. ارقام مختلف یک سری پیمونی را، با ضرب کردن پیمون پایه به دست می‌‍‌آورند. M  سری های پیمونی (۲M, 3M, 4M, 5M, 6M, … ) به دلیل داشتن امتیازات زیر،نقش مهمی در صنایع دارند:
۱) امکان قطع بدون افت بعضی محصولات اولیه (مانند ورق آهن).
۲) امکان تغذیه ی ماشین آلات تولیدی، با مصالحی که اندازه‌ی دقیقی دارند

درامور ساختمانی، پایه‌ی سری‌های پیمونی را اندازه‌ی کل بنا و یا اندازه‌ی یک عنصر ساختمانی آن قرار می دهند. Modulor (مدولر) اختراع لوکور بوزیه یکی از نمونه‌های پیمون می باشد که وی دقیقاً در طرح‌های خود به کار برده است اندازه‌های این سری پیمونی، با ابعاد بدن انسان نسبت دارد.
سیستم مدولر لوکوربوزیه

پیمون، سه عمل زیر را انجام می دهد:
۱) تعیین اندازه‌ی پایه بر مبنای تمام طرح معماری
۲) تعیین اندازه‌های عناصر مختلف طرح
۳) تعیین محل نصب  عناصر مختلف در درون یک سیستم ساختمانی
در عمل، اندازه‌های واقعی عناصر مختلف ساختمانی باید کمی از اندازه‌های پیمون مربوطه کوچک‌تر باشند تا برای نصب و اتصال این عناصر، فاصله‌ی کافی بین آنها وجود داشته باشد.
پیمونی که آن را پیمون اروپایی نامیده اند، امکان تنظیم چندین سری مربوط به شکل یک مثلث را، فراهم کرده است.

از لحاظ نمایش گرافیکی، پیمون ها رابه صورت یک شبکه‌ی متصل از خطوط  موسوم به خطوط پیمونی و از فواصل بین این خطوط، ترسیم می کنند.

شبکه‌ی پیمونی:
پیمون طرح با خط پیوسته‌ی ضخیم.
پیمون سازه باخط، نقطه و دایره در انتها.
شبکه‌ی پیمونی با خط پیوستهی نازک.
پیمون‌های پایه، طرح وسازه، همواره و در همه حال از اعداد موجود در سری پیمونی تشکیل می‌شوند تا انطباق کامل اسکلت سازه با سایر عناصر، فراهم شود.
باید توجه داشت که استفاده از شبکه ی پیمونی برای عده ی زیادی از مهندسان معمار، کاز تازه ای نیست، چرا که آنها قبلاً هم از شبکه- خطی روی کاغذ مخصوص شطرنجی- برای ایجاد نوعی نظم در طرح های خود- استفاده می کرده اند. بدون آن که قصد استفاده از پیمون در اجرا یا استفاده از عناصر صنعتی را داشته باشند.
وضعیت عناصر ساختمان نسبت به خط پیمونی
یک عنصر ساختمانی، نسبت به شبکه یا خط پیمونی می تواند سه حالت کلی داشته باشد :
۱) محور یا مرکز عنصر ساختمانی روی خط پیمونی قرار گیرد.
۲) یکی از نمادهای عنصر ساختمانی بر خط پیمونی منطبق باشد.
۳) عنصر ساختمانی کاملاً در کنار خط پیمونی قرار داشته باشد.
۱) محور عنصر ساختمانی بر خط پیمونی
سازه منطبق است.
۲) عنصر ساختمانی با خط پیمونی سازه
مماس است.
۳) عنصر ساختمانی از خط پیمونی سازه
فاصله دارد.

شبکه های پیمونی، برای اندازه های قائم باهمان دقت موجود در اندازه های افقی، به کار برده می شوند. در چنین حالتی، خطوط پیمونی در تراز سقف و کف قرار می گیرند.

محور عنصر باربر: محور سازه بر روی خط شبکه ی پیمونی قرار دارد.

موقعیت تطبیق شبکه ی پیمونی با تراز بندی اجزای x و y از مجموعه ی کلی، پیمونی می باشد.
در مواردی که خط تراز کف در داخل یک بنا تغییر می کند، همه ی اندازه های قائم
- به ویژه ارقام x و y- باید با ارقام سری پیمونی کل بنا، مطابقت داشته باشند.
ساختمان های صنعتی دارای سقف شیب دار، یک حالت خاصی را به وجود می آورند که در این حالت خطوط پیمونی، در تراز پایه و راس عناصر سازه ی حامل پوشش، قرار داده می شوند.
از سه حالت کلی فوق حالت اول را پیمون محوری می نامند، زیرا عناصر ساختمانی ]یعنی محور با مرکز آنها[، بر روی خط پیمونی قرار می  گیرند، این حالت، عمدتا در سیستم هال دارای اسکلت، به کار برده می شود چون که در این حالت مرکز تکیه گاه ها در نقطه تقاطع محورهای پیمونی، قرار می گیرند.
حالت دوم، پیمون فاصله نام دارد، زیرا فاصله ی دوخط پیمونی، همان فاصله ی دو نامی متقابل عناصر ساختمانی است. در این حالت عمدتاً در سیستم های متشکل از صفحات پیش ساخته (جدارها)به کار می رود.

عناصر باربر و غیرباربر «جدا کنده» بر محور شبکه مماس می باشد. نمونه ی شبکه ی مدل بافاصله ی خنثی که عنصر ساختمانی در آن فاصله قرار دارد.

در ساختمان های صنعتی، خط شبکه ی پیمونی، از بالاترین و پایین ترین نقطه عنصر باربر می گذرد.
حالت سوم، می تواند در سیستم های اسکلت دار- هنگامی که بعضی از عناصر سازه و صفحات پیش ساخته در قرار نمی گیرند- به کار رود. در اینگونه موارد باز دو حالت خاص می تواند به وجود آید:
۱) عناصر اسکلت بر روی محورها و صفحات پیش ساخته خارج از محور پیمونی قرار می گیرند.
۲) محور صفحات پیش ساخته بر محور پیمونی منطبق می شود، در حالیکه عناصر اسکلت سازه، خارج از محورها می باشد سیستمی که در بنای دانشگاه «ماربوگ» به کار رفته، نموه ی کاملی از این حالت است.

عناصر باربر و عناصر جدا کننده، در یک صفحه قرار ندارند، بنابراین دو وضعیت پیش می آید:
۱) عنصر باربر بر روی شبکه ی مدولار قرار دارد و عنصر تقسیم کننده ی فضا بیرون آن.

در کنار این سه حالت کلی مربوط به وضعیت عناصر ساختمانی نسبت به خط پیمونی، حالتهای مختلف دیگری هم وجود دارد: برای مثال:
حالتی که در آن تکیه گاه سیستم سازه بر محور پیمونی قرار دارد و یکی از نماهای صفحات پیش ساخته بر خط پیمونی مماسی باشد.
یا حالتی که طی آن، تکیه گاه های سیستم سازه و صفحات پیش ساخته- هر دو- بر خطوط پیمونی مماس می باشند.

۲) عناصر باربر در شبکه ی پیمونه ای حالت مماس دارند. در حالی که عناصر جدا کننده ی فضاها، بر روی محور شبکه قرار دارند، ساختمان دانشگاه ماربورگ، آلمان.

دو سیستم تقسیم بندی فضا در درون شبکه ی پیمونی با پایه ی ۱۰/۰ متر. هر دو سیستم بر خطوط شبکه مماس بوده، فاصله ی پیمون پایه را پر می کنند.
انواع مختلف پیمون
پیمون پایه ی ۱۰ سانتی متری رقم  اول سری پیمون را تشیکل می‌دهد.
برای تعیین این ارقام، باید ضوابط گوناگون ناشی از مصالح مصرفی و روند عمل آوردن آنها، روش های تولید و ویژگی های ساختمانی را مشخص کرد.
در نتیجه چندین نوع پیمون بر حسب عملکرد آنها در نظر گرفته می شود:
پیمون مصالح
پیمون تولید
پیمون حمل و نقل و نصب
پیمون تجهیزات بهداشتی
پیمون تاسیسات
۱) پیمون مصالح: این نوع پیمون، تاثیر مصالح انتخاب شده برای اجرای طرح را منعکس می کند.
۲) پیمون تولید: این نوع پیمون، با ضروریات ناشی از فرآیند تولید یک عنصر ساختمانی مرتبط است.
۳) پیمون حمل و نقل و نصب:  این نوع پیمون، شرایط حمل و نقل و نصب قطعات را منعکس می کند. عرض و مقطع معابر و  همچنین وزن قطعات برای ابعاد آنها محدودیت هایی ایجاد می کند.
۴) پیمون تجهیزات بهداشتی:  این نوع پیمون به نوع تجهیزات بهداشتی و محل نصب آنها بستگی دارد هر سیستم مطالعه شده و پیشرفته ی تاسیسات بهداشتی، باید شامل عناصر بهداشتی خاص بوده و در برگیرنده لوله ها، کانال ها و دستگاه ها و پوشش های عایق باشد. شناخت ویژگی ها وابعاد لوله‌ها و کانال ها و دستگاه ها، عامل تعیین مناسب ترین اندازه هاست کمه رقم پیمون بهداشتی آن را تثبیت می کند.
۵) پیمون تاسیسات:  به همین ترتیب، تجهیزات متصل به ساختمان- از قبیل قفسه های کتاب ، گنجه ها، صفحات در های کشویی و تاشو- پیمون اینگونه تجهیزات را تعیین می کندکه این پیمون هم باید مشمول سیستم کلی پیمونی باشد.
پیمون هایی هم وجود دارد که به انها پیمون های فرعی یا ثانوی می گویند و تعداد آنها را می توان به طور اختیاری و برحسب نوع ساختمان و سیستم مورد طرح، افزایش داد. سیستم های گرمایش، روشنایی، تهویه ی مطبوع و غیره می توانند دربعضی موارد تابع این نوع پیمون های فرعی باشند.
پیمون پایه، تعیین کننده ی سری ارقام است، در حالی که پیمون طرح در هر سیستم بخصوص، ارقام مربوط به طرح سازه و طرح های معماری را تعیین می کند پیمون سازه، تثبیت کننده ی ارقام و ابعاد عناصر تامین کننده ی ایستای بنا، است در سیستم هایی که عناصر ساختمانی آنها در عین تامین ایستایی، فضا را هم تقسیم می کنند، پیمون  سازه همان پیمون طرح می باشد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه روند طراحی در پیش سازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 852
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه معماری یونان باستان

معماری یونان باستان

فهرست مطالب

معماری یونان باستان      ۱
معماری عمومی یونان      ۲
درون‌خانه    ۳
دورج‌ستونی  ۳
نقشهٔ یک پرستشگاه دورج‌ستونی.        ۴
رخ‌بام         ۴
یک ستون ایونی که در بالای آن یک رخ‌بام دیده می‌شود.             ۵
ستون زن‌پیکر               ۵
پارلمان اتریش در وین.    ۶
پیشینه         ۶
ستون پهلوان‌پیکر           ۷
سنتوری (معماری)          ۷
سنتوری هتل دلا مارین در میدان کنکورد پاریس.     ۷
نهان‌خانه     ۸
پیش‌دروازه   ۹
شیوه های یونانی            ۱۰
خدمت خدایان به هنر معماری یونان     ۱۵
دوره کلاسیک پیشین (پارتنون،ساختمانهای آکرو پولیس)             ۱۷
گوشه جنوب شرقی پارنتون               ۲۰
□ ساختمانهای آکرو پولیس                ۲۱
معبد آتنا آلهه پیروزی ، آکروپولیس، آتن ۴۲۷ – ۴۲۴ ق م.          ۲۲
۱۷۰- ارختئوم آکروپولیس، آتن ۴۲۱ تا ۴۰۵ ق م . (نمای جنوبی)                ۲۳
طرح بازسازی شده تصویرهای قائم نماهای شرقی و غربی ارختئوم                ۲۵
۱۷۲- رواق دوشیزگان ارختئوم          ۲۶
□ نقاشی      ۳۲
□ پیکر تراشی               ۳۷
□ معماری    ۴۲
سده چهارم دوره هلنی (دوره هلنی«پیکرتراشی»)      ۴۵
□  پیکر تراشی              ۴۶
مذبح زئوس و آتنا ،‌پرگاموم، حدود ۱۷۵ ق م. موزه برلین (جبهه بازسازی شده غربی)         ۴۸
سده چهارم دوره هلنی (دوره هلنی‌«معماری»)          ۵۶
فضای درونی معبد آپولون در دیدوما (دیدومان) نزدیک میلتوس آغاز ساختمان در ۳۱۳ ق م   ۵۷
منظره تئاتر سرگشاده اپیداوروس، حدود ۳۵۰ ق م    ۵۸
نقشه ساختمانی تئاتر سرگشاده اپیداوروس               ۵۸
نقشه خانه شماره  XXXlll، پرینه، (بخشی بازسازی شده)          ۶۰
□ موزاییکها ۶۳
لوحه رنگی ۱۲- شکارچی ، جزیی از موزاییک شکار شیر ، پلا ، حدود ۳۰۰ ق.م موزاییک قلوه سنگی ، بلندی تقریبا ۱۶۵ سانتی متر   ۶۴
مقدمه          ۶۷
دوره مصر باستان:(۳۰۰۰تا۳۰۰ق.م)  ۶۹
•معابد در مصر دو دسته اند:              ۷۰
ویژگی های سبکی در معماری مصر     ۷۱
معماری بناها و کاخ ها در دوره پادشاهی میانه و مقبره های صخره ای مصر باستان            ۷۱
ارتباط دایره و گربه در مصر باستان     ۷۲
کتاب و کتابخانه در مصر باستان         ۷۶
معماری خاص مصر  (Egyption)     ۷۸
هرم پادشاهی زوسر (Zoser )در ساکارا، سال ۲۶۸۰ B.C        ۸۰
گورستان سلطنتی جیزه ( Giza)          ۸۱
در قسمت کوچکی از شمال منفیس در فلات سنگی جیزه (Giza)، گورستان سلطنتی وجود دارد که از جمله ویژگی های آن می توان به این موارد اشاره کرد : یک ردیف منظم از حیاط های فرش شده با سنگ بازالت سبز رنگ، ردیف اهرام در اندازه های کوچک و بزرگ، گورهای مصطبهای برای درباریان، سنگ های تیره و سخت برای درباریان، سنگ های تیره و سخت برای تشییع جنازه در معابد، گذرهای زیرزمینی و اهرام.در این فضا، پادشاهان ( فراعنه ) و همسرانشان، شاه زادگان و شاه دخت ها در میان مبلمان طلایی، با جواهرات گوناگون و انواع ادویه معطر دفن شده اند. ۸۱
خئوپس kheops (Khufu )             ۸۱
مقابر تخته سنگی، بنی حسن حدود ۲۰۰۰ B.C       ۸۳
معبد هتشپسوت در دیرالبحاری ( Deir-el-Bahari )                ۸۴
کارناک        ۸۴
معبد آمون در کارناک ۱۲۹۰ B.C       ۸۶
معبد سنگی رامسس دوم در ابوسمبل (Abusimble )، ۱۲۵۰ B.C                ۸۷
معبد خونسو در کارناک : ۱۱۰۰ B.C   ۸۷
معابد مصر   ۸۸
معبد میلیونها سال :         ۹۲
معبد رامسس سوم :         ۹۳
مجموعه معابد آمون- رع : ۹۴
معبد تدفینی رامسیوم :      ۹۵
معبد تدفینی رامسیوم :      ۹۶
مجموعه معابد آمون- رع : ۹۷
تالار ستوندار اصلی :       ۹۸
معبد رامسس سوم :         ۹۹
معبد میلیونها سال :         ۹۹
مقابر مصر   ۱۰۰
هرم پله دار پادشاه زوسر،سقاره،حدود۲۷۵۰ق.م      ۱۰۱
مقطع هرم خوفو (اقتباس از ترسیم هولشر)              ۱۰۴
نگاهی تطبیقی به عنصر ستون در معماری هخامنشی و یونان و مصر              ۱۰۶
مصر          ۱۰۸
منابع          ۱۱۲

معماری یونان باستان
نام و شهرت خدایان یونانی مذهب یونانی ها یک پدیده طبیعی گسترش یافته بود.خدایان یونانی ها شخصیت یافته یک عنصر ویژه بودند یا به عنوان قهرمان شناخته شده بودند و هر شهر یا منطقه اولویت ها، مراسم و سنت‌های خود را داشت.هیچ مقام کشیشی در آن دوره رایج نبود و کشیش ها عضای یک طبقه انتصاری نبودند ولی زندگی معمولی اجتماع را هدایت می کردند.اسامی خدایان اصلی یونان و آنچه بدان مشهورند به شرح زیر است:
زئوس(zeus)-  عالی ترین خدایان و فرمانروای آسمان ها
هرا(Hera)-  همسر زئوس، خدای ازدواج
آپولو(Apollo)-  خدای قانون و منطق ، هنر و موسیقی و شعر سرایی ، یابنده شهرها
آتنا(Athena)-  خدای فرزانگی و آموزش
پوسیدون(Poseidon)- خدای دریا
دیونوسوس(Dionysus)- خدای شراب ، جشن و خوشگذرانی
دیمیتر(Demeter)- خدای زمین و کشاورزی
آرتمیس(Artemis)-  خدای شکار
هرمس(Hermes)-  پیام رسان خدایان
آفرودیت(Aphrodite)-  خدای بازرگانی
هفاستوس(Hephaestus)-  خدای آتش، شعله و خداوند جعلی صنایع دستی
آرس(Ares)-  خدای جنگ
هادس(Hades)-  خدای زیر زمین
خدای زئوس ، پوسیدون و هادس به عنوان «بزرگ‌ترین سه خدا» نیز شناخته می شدند زیرا از همه قدرتمندتر بودند.همچنین هراکلس یا هرکول Heracles) یا (Hercules خدای قدرت و زور بازو یا خدای جمع محسوب می شد.
معماری عمومی یونان
معبد رایجترین و بهترین نوع شناخته شده معماری عمومی یونان است و معبد عملکرد یکسانی مانند کلیسای مدرن نداشت.زیرا منبر زیذ آسمان باز در اراضی شهری یا در معبدی مقدس و قبل از معبد قرار می گرفت.معابد به عنوان ذخیره کنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می گرفت.معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می گرفت یا به عنوان مکان باستان بت ها بود ولی از زمان فیدیاس (Pheidias) به یک کار هنری بزرگ تبدیل شد.معبد جایی برای زاهدان خدا بود و در آنجا مجسمه ها ، کلاه خودها و اشلحه خو را به عنون صدقه رها می کردند.فضای داخل معبد یا سلا (cella) به عنوان جا خزینه قرار می گرفت و معمولاً یک ردیف دیگر از ستون داشت.
از دیگر فرم‌های به کار رفته توسط یونانی ها تولوس (Tholos) یا معبد دوار است که بهترین نمونه آن تولوس تئودوریوس(Teodorios) در شهر دلفی است که برای پرستش آتنا (خدای فرزانگی و آموزش) اختصاص داده شده است؛ پروپولیا (propylon) که به منزله ورودی جایگاه‌های مقدس است.( که بهترین نمونه آن پروپولیا آکروپولیس آتن است.)؛ خانه‌های فواره ای که در آن زنان کوزه‌های خ.د را از یک فواره عمومی پر می کردند؛ و استوا (stoa) که یک فضای بلند و کشیده و یک ردیف ستون در یک سمت استکه این ردیف به عنوان مغازه در مراکز تجاری شهر‌های یونانی بکار گرفته می شد.نمونه کامل یک استوا، استوای آتولوس در آتن وجود دارد.شهرهای یونانی با اندازه‌های قابل توجه یک ژیمناسیوم (gymnasium) یا پالاسترا ( palaestra)داشتند که یک مرکز اجتماعی برای شهروندان مرد بود.این فضاهای محصور شده به آسمان باز می شدند و فضایی برای مسابقات قهرمانی و ورزش بودند.شهرهای یونانی همچنین نیاز به یک بولتریون (bouleterion) یا اتاق شورا بود؛ ساختمان بلند که به‌عنوان دادگاه ومکانی برای اجتماع شورای شورای شهر استفاده می شد، زیرا یونانی ها از تاق و گنبد استفاده نمی کردند زیرا نمی توانستند با این روش ساختمان هایی با فصضاها و دهنه‌های باز بسازندو بولترین ها ردیف هایی از ستون‌های داخلی بود که سقف را نگه می داشتند.هیچ نمونه ای از این ساختمان ها بر جا نمانده است.بالاخره، هر شهر یونانی یک (theatre) داشت که هم برای اجتماع‌های عمومی و هم اجراهای دراماتیک استفاده می شد.این نمایش ها از مراسم مذهبی ریشه می گرفتند و آنها تا قرن ۶ ق .م مجسمه‌های کلاسیک خود را بهترین نوع فرهنگ یونانی می پنداشتند.تئاترها عموماً در مکان‌های تپه ای ساخته می شدند و ردیف‌های نشستن نیمه دایره به دور صحنه نمایش (orchestra) داشتند.پشت صحنه نمایش یک ساختمان کوتاه (skene) وجود داشت که به عنوان فضای ذخیره و فضای لباس پوشیدن و فضایی برای پشت صحنه سازی صحنه نمایش بود.تعدادی از تئاترهای یونانی تقریباً سالم مانده اند و مشهورترین آن تئاتر اپیداروس (epidaurus) نام دارد.
درون‌خانه

محل درون‌خانه (به رنگ خاکستری) در نیایشگاه یونانی.
به اتاق درونی و میانی نیایشگاه‌ها در معماری کلاسیک روم و یونان دَرون‌خانه یا مَقصوره یا صِلّا (به رومی: Cella) گفته می‌شود.
در دوران باستان تندیس‌های آیینی و بت‌های ویژهٔ مورد احترام آن معبد را در درون‌خانه نگه می‌داشتند.در درون‌خانه‌ها معمولاً میزها یا پاسنگ‌هایی نیز قرار می‌دادند تا هدایا و قربانی‌ها را بر روی آن بنهند.سنگ‌های گرانبها، کلاه‌خودها، نیزه‌های و تندیس‌های نذری زیادی به این‌گونه نیایشگاه‌ها اهداء می‌شد و درون‌خانه‌های بسیاری از پرستشگاه‌های رومی و یونانی به‌صورت گنجینه‌های پرمایه‌ای در آمده‌بود.
دورج‌ستونی

نقشهٔ یک پرستشگاه دورج‌ستونی.
دورَج‌سُتونی (یونانی قدیم: ὁ δίπτερος،‌تلفظ: اُ دیپتِرُس) نوعی نیایشگاه یونانی است که در آن دورتادور بخش اصلی ساختمان نیایشگاه کاملاً با دو ردیف ستون احاطه شده‌باشد.
پرستشگاه‌های دورج‌ستونی شکل گسترده‌تر پرستشگاه‌های دورستونی هستند که در آن‌ها یک ردیف ستون گرداگرد ساختمان ساخته می‌شد.
از نمونه‌های این گونه نیایشگاه‌ها می‌توان به این دو اشاره کرد:
•               نیایشگاه آرتمیس در اِفِسوس
•               نیایشگاه آپولو در دیدیما

رخ‌بام
یک ستون ایونی که در بالای آن یک رخ‌بام دیده می‌شود.
رُخ‌بام لبهٔ تزئینی پشت بام ساختمان‌ها است.
رخ‌بام هِرّه‌ای سراسری بر روی بام ساختمان‌ها است که آخرین ابزار فوقانی قَرنیز را تشکیل می‌دهد.
قطاربندی تزئینات به‌صورت نواری از تزئینات اصلی ایرانی برای رخ‌بام‌ها است.
در معماری یونان باستان بر روی رخ‌بام‌ها معمولاً نقش برجسته‌ای بر روی کتیبه‌ای تخم‌مرغی‌شکل برای تزئین حکاکی می‌شد.ایونی‌ها و رومی‌ها از رخ‌بام‌ها در معماری خود استفاده می‌کردند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه معماری یونان باستان ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله مدرسه باوهاوس

مدرسه باوهاوس
فهرست مطالب
هنر و معماری قرن بیستم
اکسپرسیونیسم
معماری
فرانک لویدرایت
تاریخچه باهاوس
همراه با نقشه و پلان و عکسها
هنر و معماری قرن بیستم
مدرنیسم جنبشی بود که حدود سال ۱۸۸۰ آغاز شد و در سال ۱۹۸۰ به پایان رسید. مدرنیسم به صورت رویکرد تؤری در هنر توصیف می شود. «هنر به خاطر هنر» اصطلاحی است که نمونۀ این جنبش بود زیرا به طور اساسی گفته می شود که باید هنر را بیشتر بررسی کرد تا مواردی بیشتری را درباره آن کشف نمود مدرنیسم ها بر روی رنگ ، معنویت جامعیت ، روانشناسی ، مفهوم و نظریه پنهان در هنر که گاهی مهم تر از تصورات موجود می باشد؛ مطالعه کرده اند آثاری از تؤری ها درباره روانشناسی مثل روانشناسی رنگ از فبریون بیرن دریافت وقتی افراد در معرض رنگهای متفاوت قرار گیرند به طور متفاوتی واکنش نشان می دهند به عنوان مثال رنگ قرمز افراد را مشتاق می کند ، رنگ آبی آرامش بخش است و غیره.
اکسپرسیونیسم :
ادوارد مانچ ، The Scream (جیغ) ، ۱۸۹۳ ، نقاشی رنگ و روغن. ماهیت گویا و روش ارتباط.
Fauves : در فرانسه به معنای حیوانات وحشی است و به استفاده از رنگهای درهم و برهم و سطوح مسطح اشاره می کند. همراه اثر سیزان ـ اندری دی رین درباره تیمز هنری ماتیز : از سطوح و رنگ تند استفاده کرده است بیشتر به سطوح علاقمند است.
تابلوی مادام ماتیز (نوار سبز ، ۱۹۰۵ نقاشی رنگ وروغن ، ۱۲× ۱۶ از نوری استفاده کرده است که از منابع متفاوت منعکس می شود ـ از رنگهای مکمل استفاده شده است. ـ تابلوی زن اول ماتیز.
واسیلی کندیسکی : معتقد است که رنگها کیفیت معنوی دارند و به نظر     می رسد که این امر به همراه رنگهای ویژه می باشد.
ـ معتقد است که هنر خوب در نتیجة انعکاس ماهیت اخلاقی خوب در هنرمند می باشد. نقاشی شمارة ۱۹۱۴ ، ۲۰۱ ، نقاشی رنگ وروغن ، ۴ × ۵۴
ـ مبتی است بر سمقونی رنگها ـ از خطوط و اشکال انتزاعی استفاده کرده است.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مدرسه باوهاوس ,
:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی

اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی
فهرست:
مقدمه
شبکه های صنعتی
سطوح سلسله مراتبی سیستم های اتوماسیون صنعتی
وسیله انتقال
روشهای انتقال
پروتکل MAP
ملاحظات طراحی
هزینه COST
عملکرد(کارایی) Performance
عوامل تعیین کننده عملکرد شبکه های ارتباطی
سرویس یا عملیات شبکه Service Or Network Functionality
تحمل پذیری محیط Tolerance For Environment
وسیله فیزیکی انتقال Physical Media
قابلیت توسعه Expandability
نگهداری Maintenance
امنیت Security
ملزومات ارتباطی سیستم های اتوماسیون صنعتی
فرایند طراحی شبکه ارتباطی
امکان سنجی Feasibility Study
تجزیه و تحلیل Analysis
طراحی Design
اجرا Implementation
نگهداری و به روز رسانی Maintenance and Upgrade
سیستم های اطلاعاتی اقتصادی
شبکه کنترل کننده محلی (CAN)
پیچیدگی Master , Slave
اصول شبکه ای کردن
اصطلاحات
چکیده مقاله:
پیشرفت فن آوری اینترنت و شبکه های ارتباطی در دهه های اخیر ایجاب می نماید تا به لزوم بکارگیری شبکه های ارتباطی در صنعت و در این راستا شبکه ای کردن دستگاهها و سنسورهای صنعتی بپردازیم. در این مقاله نگاهی اجمالی به اتوماسیون صنعتی و نقش شبکه های ارتباطی در توسعه صنعت داریم. در ابتدا با بیان تاریخچه اتوماسیون صنعتی , به ذکر اطلاعات پایه اعم از سطوح سلسله مراتبی اتوماسیون صنعتی و پروتکل MAP ( پروتکل اتوماسیون صنعتی) می پردازیم. در ادامه ملزومات اساسی طراحی و ارتباطات قسمتهای مختلف یک شبکه صنعتی شرح داده می شود و با اشاره به توسعه شبکه های ارتباطی به نقش ارزنده اتصال دستگاهها و سنسورها در دنیای صنعت می پردازد.
انواع شبکه های صنعتی با ذکر محاسن و معایب هر یک بررسی شده و نشان می دهد که چگونه می توانیم شبکه های سرعت بالا مانند Ethernet را با شبکه های سطح پایین تر (‌مانند : Fieldbus) جهت افزایش کارایی ترکیب نمود و همچنین اهمیت استفاده از پردازنده ها و رابطهای کامپیوتری در مدیریت هرچه بیشتر اطلاعات تبادلی و chip های از قبل برنامه ریزی شده (‌Asic) شرح داده می شود. در پایان با بیان پیشنهادهایی جهت طراحی یک شبکه ارتباطی در صنعت به کار خود خاتمه می دهد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه برداشت از بناهای تاریخی خانه حکیم باشی در کاشان

برداشت از بناهای تاریخی – خانه حکیم باشی در کاشان  
فهرست مطالب
مقدمه ۵
اندازه برداری ۶
۱ توضیح در مورد شیوه اندازه برداری ۶
الف: روش مثلث بندی در پلان: ۶
ب: روش استفاده از شلنگ تراز ۷
ج: مقطع و اندازه برداری طاقها ۷
۲ بررسی مشکلات اندازه برداری و نحوه اصلاح اندازه برداری ها ۹
۳ بیان اهمیت اندازه گیری در شناخت بنای تاریخی ۱۰
گردآوری اطلاعات ۱۲
۱ معرفی و دسته بندی منابع ۱۲
۲ کاستی های موجود در گردآوری اطلاعات و امکان رفع آن ۱۴
۳ شیوه دسته بندی: طبقه بندی و پردازش اطلاعات ۱۵
۴ اهمیت و تاثیر مطالعه در شناخت و معرفی بنای تاریخی ۱۵
معرفی بنا ۱۸
۱) توضیح موقعیت شهر کاشان ۱۸
الف ـ اوضاع جغرافیایی ۱۸
آب و استعداد خاک و زمین ۲۱
دربارة ابنیه تاریخی کاشان ۲۲
خرابی زلزله های چهارصد سال اخیر ۲۶
وجه تسمیه کاشان ۲۷
۳ شرح وضع موجود بنا ۲۸
بررسی عوامل موثر در شکل گیری بنا ۳۳
۱ آداب و شیوه تفکر و زندگی ۳۳
۲ نقش الگوهای رفتاری و اجتماعی ۳۴
۱) مردم واری ۳۴
پرهیز از بیهودگی ۳۵
نیارش ۳۶
خود بسندگی ۳۷
درون گرایی ۳۷
حیاط: ۳۹
۳ امکانات فنی و اجرایی ۴۰
ب) بررسی اقلیم در بناهای خشتی ۴۰
ب) محاسن بناهای خشتی: ۴۱
پ: به علت قطور بودن دیوارها و در مواردی پوششهای آنها عایق حرارتی و برودتی به وجود می آید. ۴۲
ج)معایب بناهای خشتی: ۴۲
پ: ترکها: ۴۳
د) اثر زلزله بر بناهای خشتی: ۴۳
۴ ویژگیهای زمان و مکان در شکل گیری بنا: ۴۴
۵ بازتاب شرایط بومی و اقلیمی ۴۵
معماری بومی اقلیم گرم و خشک ۴۵
دانشگاه هنر ۴۸
دانشجویان : غزال صالحی ۴۸
فصل نخست : اندازه برداری ۵۰
فصل دوم : گردآوری اطلاعات ۵۱
فصل سوم : معرفی بنا ۵۲
فصل چهارم : بررسی عوامل موثر در شکل گیری بنا ۵۳
۴ ویژگیهای زمان و مکان در شکل گیری بنا: ۵۴
حیاط: ۵۵
۳-امکانات فنی و اجرایی ۵۶
۱-تفاوت تعداد طبقات در بناهای تاریخی و ساختمانهای امروزی ۵۷
۲-تمهیدات اندیشیده در بناهای قدیمی برای جلوگیری از رطوبت ۵۸
۳-تفاوت ساختار بنای تاریخی در مقایسه با بنای امروزی ۵۸
۴-نسبت اندازه دهانه و خیز طاق ۵۹
۵-تفاوت ضخامت دیوار در ساختمانهای جدید و بناهای تاریخی ۶۰
۶-تفاوت پی در ساختمانهای تاریخی و امروزی ۶۰
۷-تفاوت و شباهت تویزه (در بناهای تاریخی) و پل (در بناهای امروزی) ۶۱
تفاوت تویزه و پل : ۶۱
شباهت تویزه و پل : ۶۱
تامل و شناخت بنای تاریخی در آشنایی و فهم معماری چه نقشی دارد ؟ ۶۲
 مقدمه
از سززمینی صحبت به میان می آوریم که بوی تاریخ و اجتماع را از پله های شکسته آن می توان استشمام کرد و مردمانش را از گذشته های گذشته ، که بارهای معرفت را بر دوش داشتند شناخت .
در درس برداشت از بناهای تاریخی این بار به سراغ کاشان رفتیم سرزمینی که خانه‌های قدیمی آن معماری خیال انگیز دارند و هیچ کس نیست که با دیدن این خانه‌ها زبان به تحسین نگشاید و از این همه هنر و سلیقه به وجد نیاید . خانه حکیم‌باشی ازجمله بناهای قدیمی است که قدمت آن به دوران قاجار بر می گردد .
در درس برداشت از بناهای تاریخی سعی کردیم تا حد توان آنچه را که موردنظر اساتید گرامی بود بنحو مطلوب برداشت و ارائه نمائیم . هر چند در این مسیر با مشکلات فراوانی روبرو شدیم و ارائه کاستی هایی به همراه داشت اما بهرحال امیدواریم که مراتب رضایت اساتید محترم را فراهم کرده باشیم .
 با تشکر – گروه برداشت از خانه حکیم باشی کاشان ، مهر۸۲
 اندازه برداری
۱ توضیح در مورد شیوه اندازه برداری
نخستین قدم در کار برداشت بنای تاریخی به منظور تهیه پلان ها، نماها و مقاطع و… از ساختمان، بعد از شناسایی دقیق بنا اندازه گیری است. مطمئن ترین شیوه اندازه برداری استفاده از روش مثلث بندی است. در این شیوه با تبدیل پلان به تعدادی مثلث متوالی کار اندازه برداری انجام می شود.
الف: روش مثلث بندی در پلان:
با در نظر گرفتن سه نقطه a,b,c در سه گوشه اتاق کار را آغاز می کنیم. فاصله ac,bc را اندازه می گیریم بعدac(a,ac) و bc(b,bc) محل تقاطع دو کمان موقعیت درست نقطه c را به ما می دهد این کار را بطور متوالی برای هر سه نقطه انتخابی از پلان انجام می دهیم تا زمانی که پلان کامل شود.
در برداشت از خانه حکیم باشی کار اندازه برداری را با حیاط و اتاقهای اطراف آن آغاز کردیم سپس زیر زمین و پلان بام و در آخرین مرحله پلان حیاط پشتی و طویله ها و انبار را برداشت نمودیم.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه برداشت از بناهای تاریخی خانه حکیم باشی در کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده

آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده
فهرست مطالب
۱- مقدمه ۱
پیش تنیدگی چیست؟ ۴
۴٫ شیوه‌های مختلف پیش تنیدگی ۱۵
۵- سطح مقطع تبدیل یافته ۲۰
تغییرات کرنش در بتن ۲۵
۶-۱ کلیات ۲۵
۶-۳ کرنش‌های دراز مدت در بتن ۲۷
۶-۳-۱ خزش در بتن ۲۸
عوامل موثر بر خزش عبارتند از: ۲۹
عوارض ناشی از خزش عبارتند از: ۳۰
۶-۳-۲ جمع شدگی بتن ۳۱
عوامل موثر بر جمع شدگی عبارتند از: ۳۱
عوامل ناشی از جمع شدگی عبارتند از: ۳۲
۷- تغییرات تنش در فولادهای پیش تنیدگی ۳۳
۷-۱ کلیات ۳۳
۷-۲-۳ محاسبة اتلاف‌های ناشی از خزش در بتن ۴۸
۷-۲-۴ محاسبة اتلاف‌های ناشی از وادادگی فولادهای پیش تنیدگی ۴۸
الف- برای اعضای پیش کشیده: ۴۸
ب) برای اعضای پس کشیده: ۴۸
۸ـ آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده ۵۵
(۱) تنش های مجاز فولاد: ۶۳
(۲) تنش های مجاز بتن: ۶۴
(۳) مدول گسیختگی بتن: ۶۴
۳٫۳٫۸ طراحی تیرهای معین پیش تنیده ۶۵
۱- مقدمه
قبل از پیدایش تکنیک پیش تنیدگی، پل های بتن آرمه تنها برای پوشش دادن به دهانه های نسبتاً کوتاهی بکار برده می شدند. محدودیت طول دهانه در این پل ها دارای دو عامل اساسی بوده است. زیرا اولا برای دهانه های بلندتر حجم مصالح مصرفی(بتن و فولاد) بسرعت افزوده می گردد. بطوریکه بار مرده سازه خود یک عامل بحرانی در طراحی مقطع محسوب خواهد شد، ثانیاً هزینه های مربوط به قالب بندی و شمعک گذاری چنین عرشه هائی مقادیر بسیار بزرگی را بخود اختصاص خواهد داد. با توجه به دو عامل یاد شده، معمولا راه حل دیگر یعنی استفاده از شاهتریهای فولادی ترجیح داده می شد.
با ابداع شیوه پیش تنیدگی و بکارگیری آن در صنعت پلسازی، تا حدود زیادی مشکل مربوط به اقتصاد مصالح مصرفی برطرف گردید. استفاده از این تکنیک منجر به پیدایش مقاطع ظریف تری شد و با کاهش بار مرد‌ه عرشه امکان پوشش دادن به دهانه های بلندتری فراهم گردید. اما متاسفانه مشکل دوم یعنی هزینه های بسیار بالای مربوط به قالب بندی و چوب بست های مورد نیاز در اجرای چنین پل هائی بقوت خود باقی ماند، بطوریکه در دهانه های بلند قسمت بزرگی از هزینه ها به فاکتورهای یاد شده اختصاص داشته است. استفاده از شاهتیرهای پیش ساخته پیش تنیده هم نتوانست این مشکل را برطرف نماید زیرا محدودیت های مربوط به طول قطعات در هنگام حمل، امکان استفاده از چنین قطعاتی را در دهانه های بلند منتفی می نمود. از طرف دیگر حمل و نقل و نصب چنین شاهتیرهائی نیاز به استفاده از ابزارهای ویژه و گران قیمتی را بوجود می آورد.
امروزه پل های صندوقه ای قطعه ای پس کشیده در سرتاسر جهان مورد استقبال واقع شده اند و با بکارگیری این شیوه دهانه هائی با طور بیش از ۲۵۰ متر پوشش داده شده اند. این پل ها ضمن بکارگیری مزایای بتن پیش تنیده، راه حل سریع و کم هزینه ای برای پوشش دادن به دهانه های بلند می باشند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بتن مقاوم در برابر حمله آب دریاوبتن ریزی در مناطق گرمسیری

بتن مقاوم در برابر حمله آب دریاوبتن ریزی در مناطق گرمسیری
فهرست مطالب
 پیشگفتار ۷
مسائل حرارتی بتن ۹
مسائل بتن در هوای گرم ۹
بتن ریزی در هوای گرم ۱۱
بتن های حجیم ۱۶
افزایش مقاومت بتن ۲۱
الف – روش های عمل آوری بتن ۲۱
ب – تاثیر دما ۲۸
+ بتن در برابر حمله ی آب دریا ۳۶
نفوذ پذیری بتن (permeability) در محیط دریا ۳۶
عوامل موثر در نفوذپذیری بتن ۳۸
حمله ی سولفات ها ۴۲
عملکرد روش های محافظت بتن مسلح در محیط دریا ۴۴
بررسی دوام بتن و خوردگی آرماتور در مناطق مختلف دریایی ۵۰
وضعیت اقلیم در بندرعباس ۵۵
کیفیت آب های زیر زمینی منطقه بوشهر ۶۱
کیفیت آبهای سطحی منطقه بوشهر ۶۳
بررسی علل خرابی ساختمانهایی در جزیره ی کیش ۶۴
پاره ای از نتایج آزمایش های انجام شده بر روی ساختمان ها ۶۵
الف – ساختمان های گروه ۱ ۶۵
ب – ساختمان های گروه ۲ ۶۹
ج – ساختمان های گروه ۳ ۷۲
د– ساختمان های گروه ۴ ۷۵
طبقه بندی میزان خرابی ساختمان ۷۸
الف – خرابی شدید: ۷۸
ب – خرابی متوسط: ۷۹
ج _ خرابـی کم: ۷۹
سیمان ضد سولفات (تیپ ۵) ۷۹
عوامل موثر در مقاومت بتن ۸۱
مقاله های اینترنتی   ۸۱
سیمان هیدرولیک ضد آب چیست؟ ۸۱
کلر آزاد (Free Chloride) و کلر پیوندی (Bound Chloride) 83
مقدمه ۸۳
روشهای تعیین و تشخیص ۸۴
تاثیر عوامل مختلف ۸۶
نتایج عمده ۹۰
منابع و مآخذ
+ بتن و حرارت
• مسائل بتن در هوای گرم
• بتن ریزی در هوای گرم
• بتن های حجیم
• افزایش مقاومت بتن در هوای گرم
• روش های عمل آوری بتن در هوای گرم
• تاثیر دما
+ بتن در برابر حمله ی آب دریا
• نفوذ پذیری بتن(permeability) در محیط دریا
• عوامل موثر در نفوذپذیری بتن
• حمله ی سولفات ها
• عملکرد روش های محافظت بتن مسلح در محیط دریا
• بررسی دوام بتن و خوردگی آرماتور در مناطق مختلف دریایی
+ بررسی علل خرابی سازه های بتنی مناطق گرم جنوب
- (نمونه سازه های بندر عباس و جزیره ی کیش)
• وضعیت اقلیم بندر عباس
• کیفیت آبهای زیر زمینی منطقه بوشهر
• کیفیت آبهای سطحی منطقه بوشهر
• بررسی ساختمانهای آسیب دیده پیش ساخته در بندر عباس
• برسی علل خرابی ساختمانهایی در جزیره ی کیش
• سیمان ضد سولفات
• عوامل موثر در مقاومت بتن
 مقاله های اینترنتی
الف – سیمان هیدرولیک ضد آب
ب – کلر آزاد (Free Chloride) و کلر پیوندی (Bound Chloride)
 سد کارون ۳ در مرحله ی بتن ریزی
پیشگفتار
با گسترش فعالیتای عمرانی در نوار ساحلی جنوب کشور، و سرمایه گذاری های بسیاری که در این زمینه صورت گرفته، ضرورت احداث سازه های بزرگ و مهم جهت استفاده های خاص احساس گردیده است و از آنجا که سازه های فولادی در شرایط محیطی جنوب، عمر و دوام بالایی ندارند، سازه های بتنی مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر سازه های مورد اشاره عمدتاً به همین دلایل ساختمانهای معمولی اعم از مسکونی، اداری ، آموزشی و تجاری نیز با استفاده از بتن ساخته شده اند. ولی متاسفانه شرایط خاص منطقه باعث تخریب نسبتا سریع بتن گردیده است،بطوریکه در بندر عباس ،بندر بوشهر ،کیش و سایر مناطق ساحلی ،آثار تخریب شدید به وضوح در سازه های بتنی مشاهده می گردد. از آنجا که شکل خرابی های حادث شده حکایت از تخرب ناشی از عوامل کلروری دارد ،لذا در این فصل، به عنوان نمونه مطالعه ی کلی بر روی وضعیت اقلیم در بندر عباس و آب های زیر زمینی و سطحی منطقه بوشهر از حیث وجود عوامل فوق صورت گرفته ،آنگاه نتایج آزمایش های غیر مخرب و شیمیایی بر روی چند مورد سازه های در معرض تخریب در مناطق بندر بوشهر،بندر عباس و کیش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بتن مقاوم در برابر حمله آب دریاوبتن ریزی در مناطق گرمسیری ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه انسان و معماری

انسان و معماری

فهرست مطالب

مقدمه
انسان، فراتر از ماشین
نتیجه گیری
منابع
تعریف طبیعت
تأثیر دیرینه ی طبیعت
زمینی و کیهانی
تعریف معماری
انواع معماری
معماری کیهان شناختی
الگوواره دال معماگونه 
تمدن یونان باستان
شیوه های معماری یونان
معماری روم
معماری رومی 
رمانتیسم 
قرون وسطی
باروک
رنسانس دوره تجدید حیات 
معماری مدرن در اروپا
مدرنیسم بین الملل
معماری ارگانیک
کارکرد گرایی
پست مدرنیسم
در موردپست مدرن
چارلز جنکز Charles Jencks
پست مدرن سفید
معماری نئوکلایسک
معماری مذهبی
جنبه های روحانی معماری مقدس
معماری باستانی
معماری کلاسیک
معماری هندی
بوداییسم
معماری بودایی
اسلام
کوبیسم
طبیعت بی جان اثر بابلو پیکاسو-کوبیسم ترکیبی
معماری دیکانستراکشن
معماری فولدینگ
موزه حمل و نقل دریایی-اسکاتلند-معمار زاحا حدید (طرح
انسان و طبیعت
معماری پیدایش کیهانی (غیر خطی)
انسان و معماری
رابطه معماری با طبیعتتغییر رابطه معماری امروزی با طبیعت
تاثیر طبیعت بر سازه ها
معماری هماهنگ با طبیعت
همزیستی طبیعت ومعماری
طبیعتابعاد مختلف طراحی و مفاهیم آن.
فضا در معماری
تادائو آندو
معماری ارگانیک
معماری مبتنی بر اشکال زمین
الگوواره دال معماگونه
بررسی عوامل جغرافیایی و محیطی
معماری ارگانیک
همراه با تصاویر

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه انسان و معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه آرماتورهای غیر فولادی در بتن

آرماتورهای غیر فولادی در بتن
فهرست مطالب
آرماتورهای غیر فولادی در بتن ۱
بلوک های بتنی بدون ملات ۱
• موارد کاربرد ۳
دیوار: ۳
پوشش کف: ۳
طراحی داخلی: ۳
کاربرد در هنر: ۴
• بلوکها ۴
مصلح کردن بلوک بتنی عبور دهنده نور: ۴
رنگها و بافت ها: ۴
توزیع فیبرها: ۴
مشخصات تکنیکی: ۴
اندازه بلوکها: ۵
استفاده از خرده شیشه در بتن ۵
بتن فوق سبک ۱۲
بتون و سیمان ضد آب ۱۳
دیوار برشی ۱۶
طراحی دیوار برشی در مقابل برش : ۱۸
• موارد کاربرد ۲۰
پوشش کف: ۲۱
کاربرد در هنر: ۲۱
• بلوکها ۲۱
رنگها و بافت ها: ۲۲
توزیع فیبرها: ۲۲
مشخصات تکنیکی: ۲۲
اندازه بلوکها: ۲۲
مراحل اجرای ساختمان ۲۳
بتن مگر ۲۸
آرماتور بندی و نصب صفحه ستونها ۳۰
مقابله با خوردگی بتن ۳۶
خواص کامپوزیت های FRP 38
بلوک های بتنی بدون ملات ۴۰
بتن عبور دهنده نور ، لایتراکان ۴۱
دیوار: ۴۲
پوشش کف: ۴۲
طراحی داخلی: ۴۲
کاربرد در هنر: ۴۲
• بلوکها ۴۳
رنگها و بافت ها: ۴۳
مشخصات تکنیکی: ۴۳
اندازه بلوکها: ۴۳
عمر ساختمانها در ایران ۴۴
عدم رعایت استاندارد مصالح ۴۵
تاثیر کنترل کیفیت مصالح در افزایش عمر ساختمانهای ایران ۴۶
عامل جرم از مشکلات ساختمانهای ایران در برابر زلزله ۴۷
تاثیر سبک سازی در مصالح مصرفی ۴۸
بلوک های بتنی بدون ملات ۵۰
اجرای سقف با تیرچه بتنی و قالب ۵۲
قالب های P2: 52
تیرچه فلزی بدون شمع بندی ۵۲
آرماتورهای غیر فولادی در بتن
در سال های اخیر استفاده محدودی از آرماتورهای غیر فلزی آغاز گشته است هر چند تحقیقات بر روی کاربرد وسیعتر آنها و عملکرد دراز مدت این نوع آرماتورها ادامه دارد این آرماتورها که معروف به آرماتورهای با الیاف پلاستیکی (FRP) هستند از الیاف مختلفی چون الیاف شیشه ای (GFRP) الیاف آرامیدی (Afrp) والیاف کربنی (CFRP) در یک رزین چسباننده تشکیل شده اند. خاصیت عمده این آرماتورها که سبب کار برد آنها شده است مقاومت در برابر خوردگی آنهاست که  می تواند در محیط های بسیار خورنده دوام دراز مدتی داشته باشند. علاوه بر این مقاومت بالا، مقاومت به خستگی بالا، ظرفیت بالای تغییر شکل ارتجاعی، مقاومت الکتریکی زیاد و هدایت مغناطیسی پایین و کم این مواد از مزایای آنها شمرده می شود. البته این مواد معایبی چون کرنش گسیختگی کم و شکننده بودن و خزش زیاد و تفاوت قابل ملاحظه ضریب انبساط حرارتی آنها در مقایسه با بتن را به همراه دارند.  اخیراً از الیاف مختلف شبکه هایی بافته شده و به صورت یک شبکه آرماتور در سطح بتن برای کنترل ترک و کم کردن عرض آن و همچنین در دیوارهای نمای بتنی ازآن استفاده می کنند. تحقیقات روی کاربرد صفحات الیافی به جای صفحات فولادی برای تقویت قطعات خمشی و تیرها و دال ها به ویژه در پل ها ادامه دارد. این صفحات با رزین های اپوکسی به نواحی کششی از خارج اتصال داده می شود. کاربرد صفحات با الیاف کربنی برای این تقویت بیشتر رایج گشته و در چندین پل در ژاپن و در بعضی کشورهای اروپایی از آن استفاده شده است.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه آرماتورهای غیر فولادی در بتن ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه اثرکلار در تغییر شکل مارژین روکشهای ساخته‌شده از آلیاژ بیس متال

اثرکلار در تغییر شکل مارژین روکشهای ساخته‌شده از آلیاژ بیس متال  
فهرست مطالب
 اثرکلار در تغییر شکل مارژین روکشهای ساخته‌شده از آلیاژ بیس متال ۱
شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان ۱۰
خط تولید ذوب آهن از پنج قسمت اصلی تشکیل شده است : ۱۲
تولیدات شرکت سهامی ذوب آهن را در نوع نحصولات فولادی و محصولات جنبی : ۱۲
طرح توازن کارخانه : ۱۳
دستاوردهای فعالیتهای بهبود در تولید : ۱۴
طرح قائم : ۱۴
طرحهای بازسازی ، بهسازی و نوسازی ۱۵
آلیاژها
طلا
مقایسه پلاتین و طلای سفید
دندان سازی

آلیاژها : طلای خالص معمولاً خیلی نرم است و بوسیله آلیاژ شدن با نقره و مس سخت می‌شوند. طلا با بسیاری از فلزات و شبه فلزات تشکیل آلیاژ می دهد. مهمترین آلیاژها عبارتند از آلیاژ با عناصر همان گروه در جدول تناوبی (مس و نقره) و گروههای همسایه (نیکل، پلاتین، پالادیم و به مقدار کمتر جیوه، کادمیوم و روی). عناصر بیشتر بکار رفته در آلیاژها یعنی نقره، مس، پلاتین، پالادیم و نیکل درست مانند طلا به صورت لایه- مرکز متبلور می شوند که عدد اتمی آنها ۱۲ است. بنابراین، با طلا انحلال جامد پیوسته ای را تشکیل می دهند، چون شعاع اتمی فلزات آنها در بیشتر موارد بسیار نزدیک به طلا است (pm 2/144 Au، pm 5/144 Ag، pm 8/127 Cu، نیکل pm 6/124، پالادیم pm 6/137، پلاتین pm 3/137). شعاع اتمی روی، کادمیوم و جیوه بترتیب برابر است با pm 5/133، pm 9/148، pm 3/150. تمام این فلزات سلول واحد هگزاگونال دارند که تشکیل آلیاژ با طلا را بسیار پیچیده تر می کند.  کاربردهای عملی آلیاژهای طلا و طلای خالص عمدتاً به رنگ، سختی، مقاومت خوردگی، نقطه ذوب و مقادیر نسبی آنها بستگی دارد. درجه سختی را می توان با گرما کنترل کرد. نقطه ذوب نقش مهمی را در تولید و فرآوری آن ایفا می کند.  آلیاژهای طلا همراه با پالادیم در ترموکوپل ها، بدنه سفینه ها و صنایع هوافضا کاربرد دارد. به عنوان مثال در ساخت هر فروند هواپیمای نظامی بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم طلا به کار می رود. برای قرن های متمادی، رنگ، سختی و مقاومت خوردگی طلا با تغییرات در سیستم. طلا- نقره- مس کنترل می شد. وقتی طلای سفید، با شباهت ظاهری آن به پلاتین، در آغاز این قرن بصورت مد درآمد، نیکل و پالادیم به آن افزوده شد که بعد روی و بعد از آن پلاتین نیز به این جرگه پیوست. آلیاژهای طلا را برای مواد مورد استفاده در دندانسازی بکار می برند که از پیچیدگی زیادی برخوردارند.  کنترل و میزان کیفیت:  میزان یا معیار طلا و آلیاژهای آن را با درجه خلوص آن (در هزار) و یا عیار بیان می کنند که ۲۴ عیار معادل خلوص ‰ ۱۰۰۰ است و بنابراین طلای ۱۸ عیار یعنی ‰ ۷۵۰٫ برای مواد معدنی، محصولات حدواسط، مقدار طلا معمولاً برحسب گرم در تن متریک (t/g) یا اونس در تن متریک (t/OZ) یا اونس در تن کوچک بیان می‌ شود ( ۱ اونس= ۱ تروا= ۱۰۳۵/۳۱ گرم و تن کوچک = ۱۸۴/۹۰۷ کیلوگرم) oz 375/0 = tola 1. g 0648/0 = dwt 24/1=1 نخود تروا. فقط آلیاژهای با کمترین مقدار طلا ‰۵۸۵ در برابر تغییر رنگ و بد جلا شدن آن مقاومند. این آلیاژها بهترین رنگ و خواص مکانیکی را دارا هستند. برای جواهرآلات ارزانتر، اغلب از آلیاژهای با مقدار کمتری طلا استفاده می کنند. در آلمان درجه خلوص ‰۳۳۳ معمول است و این مقدار در آمریکا ‰۴۱۷ است. آلیاژهای با عیار بالاتر را فقط گاهی اوقات برای تهیه جواهرآلات بکار می برند که علت آن نیز مقاومت کم آنهاست. با این حال، هیچ آلیاژی رنگش به پای رنگ طلای خالص نمی رسد. آلیاژهای رنگی طلا در صنعت جواهر سازی، بیشتر بر اساس سیستم آلیاژ سه گانه مس- نقره- طلا بکار می رود که امکان تولید انواعی از رنگها را به ما می دهند. قابلیت کار با این آلیاژها و مقاومت آنها در برابر سایش به خواص مکانیکی آن بستگی دارد. این موارد و مقاومت آنها در برابر خوردگی را می توان با افزودن روی کنترل کرد. برای تعیین کیفیت های گوناگون، از کدهای گوناگون استفاده می شود که هر شرکت کدهای مخصوص به خود را دارد. این خواص و ویژگیها طیف گسترده ای از ارزش ها را در بر میگیرند تا تمام نیازمندی های عملی و کاربردی آنها را برآورده سازند. در آلمان در سال ۱۹۶۶، یک استاندارد صنعتی، ۸۲۳۸ DIN “رنگ طلا” ( شامل طلای سفید)، ایجاد شد تا رنگ آلیاژهای طلا را بصورت استانداردی درآورد و ابزار بهتری برای درک متقابل از کیفیت را در اختیار تولید کنندگان قرار دهد. این استاندارد در سوئیس و فرانسه مفاهیم و معانی مشابهی داشتند. تلفیق مقادیر نشانده ته رنگ ( T )، میزان اشباع شدگی (S). و تاریکی یا کدری (D) را اندازه گرفته برای روش های اسپکتروفوتومتریک بکار می برند که به رنگ ویژه ای نسبت داده می شوند.   لحیم کاری طلا  متداولترین روش متصل کردن یا چسبانیدن در ساخت طلاجات از آلیاژهای طلا، لحیم کاری سخت است. علاوه بر طلای خالص، لحیم های طلای رنگی دارای نقره، کادمیوم، مس و روی نیز هستند. دمای ذوب آنها معمولاًکمتر از مواد لحیم شده است. مواد افزودنی را بگونه ای بکار می برند که در طیفی از دما بتوان با لحیم کار کرد. معمولاً سه بار لحیم کاری کافی است که طیف کاری دمای لحیم °C 50 باید باشد.  مقادیر یوتکتیک سیستم های زیر بعنوان لحیم یا جوش برای اتصال مواد مختلف در تکنولوژی تولید ترانزیستورها بکار می روند: طلا- قلع ( ۲۵% قلع، با نقطه ذوب °C280 )، طلا- سیلیکون ( ۳۰% سیلیسیم با نقطه ذوب °C 370 ) و طلا- ژرمانیوم ( ۲۶% ژرمانیوم با نقطه ذوب °C 350 ). آلیاژهای طلا با قلع یا سیلیکون را برای ساخت لحیم یا جوش سخت با نقطه ذوب کم، مقاومت خوردگی زیاد، هدایت الکتریکی و دمایی خوب و مقاومت مکانیکی بالا بکار می برند. اجزای حساس به گرما را با این مواد جوش می دهند.  انواع خاصی از ابزارها اجزائی دارند که از آلیاژهای آهن و نیکل ساخته شده است تا در برابر خلاء های شدید و دماهای بالا مقاومت کنند. برای اتصال دادن این مواد به همدیگر از جوش ها یا لحیم های سخت در خلاء استفاده می شود که یا از طلای خالص درست شده اند یا آلیاژهای طلا- مس، طلا- نقره- مس، طلا- نیکل، طلا- مس- نیکل و طلا- پالادیوم. لحیم کاری در کوره خلاء یا یک گاز حفاظت کننده (هیدروژن یا گاز کراکینگ یا خرد شده ) انجام می‌ شود.  معمولاً لحیم نقره سخت برای اتصال استیل مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر این اتصالات، مقاومت خوبی در برابر خوردگی نشان ندهند، آلیاژهای طلا- نیکل- روی مشابه طلای سفید با حدود ۸۰% طلا-۱۵% نیکل و ۵% روی گاهی اوقات مورد استفاده قرار می گیرند. آلیاژهای طلای سفید این آلیاژها برای نخستین بار در دهه ۱۹۰۰ ابداع شدند که در آن ماده ای ارزانتر با همان خواص را جایگزین پلاتین کنند. طلای سفید تفاوت دیگری هم با طلای زرد دارد و آن این است که بازه ذوب بیشتری دارد و معمولاً سخت تر است. مناسبترین افزودنی های طلا، نیکل و پالادیم هستند که به طلا رنگ خاکستری متمایل به سفید می بخشند. در چند سال اخیر، بخاطر طلای رنگی و پلاتین، تقاضا برای طلای سفید کاهش یافته است. آلیاژهای طلا- نیکل و طلا- نقره در مهندسی با جریان ضعیف استفاده می شوند که نمونه آن مواد کنتاکت برای سوییچ های با ولتاژ بسیار پایین و محل هایی است که نیروهای کنتاکت یا تماس کم است (تقویت و رله، دو شاخ، ابزارهای اندازه گیری). مهاجرت ریز مقیاس این آلیاژها اندک است و تمایل اندکی برای تشکیل لایه های عایق دارند.  آلیاژهای طلا- منگنز برای دماسنج های مقاومتی سیم پیچی مورد استفاده واقع می شوند. ترموکوپل های ۴/۹۹ Cu+Au و کبالت ۶/۰ و پلاتین ۹۰ و ایریدیم ۱۰ و طلا ۶۰ و پالادیوم ۴۰ بترتیب برای بازه های دمایی C 0 240- 0 و C 0 700- 0 مناسبند که در آن آلیاژهای طلا پایه منفی را تشکیل می دهند. آلیاژ طلاهای مورد استفاده در ساخت جواهر‌آلات در اروپا عمدتا ۱۸ و ۱۴ عیار است. در کشور انگلیس طلای ۹ عیار نیز ساخته می‌شود.در آمریکا طلای ۱۴ عیار و در بعضی مواقع ۱۰ عیار نیز درساخت جواهرآلات به کار می‌رود. در خاورمیانه، هندوستان و جنوب شرق آسیا، جواهرآلات از طلای ۲۲ عیار و گاهی ۲۳ عیار ساخته می‌شود. در کشورهای چین، هنگ‌کنگ و دیگر نواحی آسیا طلای ناب موسوم به CHUK HAM با درجه خلوص ۹۹۰ و تقریبا ۲۴ عیار در ساخت جواهر به کار می‌رود. در قرن نوزدهم در انگلستان پس از جنگ‌های ناپلئون استانداردهایی برای طلا در نظر گرفته شد. در نیمه دوم این قرن تعداد زیادی از دیگر کشورهای اروپایی این استانداردها را به کار گرفتند و در ضرب سکه‌های رایج در کشور‌های خود ترکیب طلا و نقره را به کار بردند.  در آمریکا نیز در سال ۱۸۷۹ استانداردی موسوم به DE FACTO برای طلا در نظر گرفته شد که در سال۱۹۰۰ به شکل کاملا قانونی درآمد. در سال۱۹۱۴ یک استاندارد جهانی برای طلا در نظر گرفته شد که مورد تایید خیلی از کشورهای جهان قرار گرفت و البته برخی کشورها نیز از پذیرفتن آن امتناع کردند. بعدها استانداردی به نام GOLD SPECIE برای نرخ ثابت ارزها تدوین شد که کشورهای شرکت کننده در این استاندارد متعهد شدند هیچ گونه پول کاغذی را جایگزین طلا در بانک‌های مرکزی نکنند. این سیستم به‌طور خودکار در کسری یا مازاد تراز و معاملات تجارت خارجی کشورها تعادل ایجاد خواهد کرد. برداشت کلی از این امر این است که طلای موجود ذخیره شده باید هرگونه کسری بودجه کشور را پوشش دهد و در نتیجه حجم پول کاهش یافته و قیمت‌ها پایین‌تر بیاید و درصورت افزایش طلا به مازاد درآمد کشور حجم پول و نقدینگی اضافه شده و منجر به افزایش قیمت‌ها ‌شود.  میزان آلیاژهای مختلف طلا در جهان، خلوص و عیار آنها در جدول ۲۳ آورده شده است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه اثرکلار در تغییر شکل مارژین روکشهای ساخته‌شده از آلیاژ بیس متال ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه روش های طراحی و تولید صنعتی

روش های طراحی و تولید صنعتی
فهرست مطالب
پیش گفتار ۱
روش های طراحی و تولید صنعتی ۲
تاریخچه پیدایش تیغه های غیر باربر ۳
انواع تیغه ها ۶
مشخصات فنی تیغه ها ۷
انتخاب تیغه مناسب داخلی ۸
عایق حرارتی ۸
تراز شدت صوت ۱۱
شاخص کاهش صدا ۱۲
مبنای مقایسه اقتصادی انواع تیغه ها ۱۴
تیغه های داخلی ۱۶
۱٫ تیغه های داخلی از آجر فشاری ۱۷
محاسبه قیمت تمام شده برای یک متر مربع ۱۸
معایب ۲۱
ابعاد آجرهای سفالی مجوف موجود در بازار نه سانتی متر ۲۵
* بررسی محاسن و معایب تیغه با آجر سفال مجوف ۲۵
محاسن ۲۵
معایب ۲۶
مقایسه آجر سفال با آجر فشاری ۲۷
تیغه های پانل گچی ۲۷
تاریخچه ۳۱
عصر صنعتی شدن ساختمان سازی ۳۴
مقدمه ۳۵
تاریخچه صنعتی شدن ساختمان سازی ۳۶
مفهوم صنعتی شدن در ساختمان سازی ۳۸
سیستم دیوارهای سه بعدی ۴۱
مقدمه ۴۲
ویژگی ها و چگونگی ساخت محصول ۴۲
محاسن ومحدودیت های این سیستم ۴۳
محدودیت ها ۵۰
بررسی فنی و اقتصادی سیستم دیوار سه بعدی ۵۲
بررسی محاسن و معایب تیغه با پانل های۳DW 54
محاسن ۵۴
معایب ۵۴
سیستم درای وال ۵۵
«پانل گچی روکش دار با زیر سازی فلزی» ۵۵
سیستم ساخت و ساز خشک ۵۵
مقدمه ۵۵
چگونگی ساختار پانل گچی ۵۶
مزایا وتوانمندی های سیستم درای وال ۵۸
بررسی محاسن و معایب تیغه با دیوارهای کناف ۶۲
محاسن ۶۲
تاثیر سبک سازی و نحوه عملکرد و رفتار دیوارهای پانل گچی در برابر زلزله ۶۳
مقدمه ۶۳
رفتار دیوارهای پانل گچی در برابر نیروهای زلزله بر صفحه آنها ۶۵
تحلیل دیوارهای پانل گچی در برابر نیروی زلزله عمود برصفحه ۶۶
نتایج ۶۸
تاریخچه ساخت و ساز خشک ۶۹
سیستم های درای وال ۶۹
بتونه دررزگیر ۷۲
پیچ های داری وال ۷۲
دیوارهای جداکننده ۷۲
پیش گفتار
ورود تکنولوژی جدید و اصولا نوآوری چون همواره با سنت توام است ، همیشه یکی از مسائل بحث انگیز در کشورهای در حال توسعه بوده است. سنت ها ریشه در اعماق وجود مردمان داردو همیشه نوآوری با مقاومت ذاتی روبه رو می شود، چرا که آن را سببب تخریب پیشینه فرهنگی خود تصور می کنند و مغایر با زیر ساخت های فرهنگی خود می دانند.
هدف ساختمان سازی باید تامین زیبایی ، پایداری و آسایش باشد. چون پیروی کامل از ترکیب فضاهای معماری سنتی به سبب تحولات جدید در صنعت ساختمان ،مانند تراکم زیاد و رشد عمودی آن در شهرها ،دیگر امکان پذیر نیست ، لذا پافشاری بر کاربرد مصالح سنتی و مقاومت در برابر نواوری در این زمینه تنها یک تعصب خشک به شمار می اید . عقل و منطق حکم می کند که نواوری و تکنولوژی را در خدمت احیای فرهنگ اصیل به کار گیریم و به جای هدر دادن فضا ها و پافشاری بر روش های سنتی یا تقلید بدون دلیل از روش های بیگانه و تخریب فرهنگ ملی ،سعی کنیم از هر مصالحی با توجه به کار بری ،هزینه سرعت اجراو رعایت سایر مشخصات فنی به موقع و به نحو احسن استفاده بریم .بدین ترتیب می توان بسیاری از مشکلات ساخت و ساز ، نظیر سستی و عمر کم ساختمان ها و اتلاف انرژی و هزینه های بالا ی مسکن ، را برطرف کرد و ضمن بهره گیری از فن اوری و حفظ فرهنگ سنتی ، به دوام ، آسایش و زیبایی در ساختمان دست یافت.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه روش های طراحی و تولید صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 776
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش

اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش
فهرست
اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش ۱
اهداف تربیت بدنی در جامعة اسلامی ۴
فصل دوم ـ رهبری انقلاب اسلامی و تربیت بدنی  و ورزش ۱۱
ورزش ، وسیله خودشناسی ۱۵
فصل سوم ـ ورزش و سلامت ۱۹
ویتامینها ۲۲
کیفیت غذا ۲۴
جدول ۳ : مصرف انرژی روزانة یک دانشجوی ورزشکار به وزن ۶۸ کیلوگرم به طور تقریب. ۲۶
عوامل موثر در مصرف انرژی ۳۰
تنظیم انرژی در مسابقه ۳۳
۲ـ بهداشت و ورزش ۳۵
۳ـ عوامل تهدید کنندة قلبی ـ عروقی ۳۹
۲ـ وراثت ۴۱
۴ـ مصرف تنباکو و سیگار کشیدن ۴۱
خود آزمایی ۴۴
طرز استفاده از جدول ریسکو ۴۴
حداکثر پیشرفت در سطوح مختلف با توجه به سن ۵۰
برنامه شماره ۲ ۵۲
برنامه شماره ۴ ۵۵
برنامه شماره ۵ ۵۶
منابع و مآخذ : ۵۹
 فصل اول ـ  اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش
اهداف تربیت بدنی در جوامع گذشته و امروز
مطالعه و تحلیل تاریخی احوال اقوام گذشته و حال نشان می دهد که سعی و تلاش انسان قدمت تاریخی دارد ، تا آنجا که می توان گفت اداره حیات اقوام ابتدایی بدون حرکت و فعالیت میسر نبوده است. اجرای مهارتهایی از قبیل زوبین اندازی ، تیراندازی با تیر و کمان ، کوه و غار پیمایی ، کشتی گیری و حتی اجرای مسابقه های دو که در قرآن کریم در داستان برادران یوسف نیز از آن ذکری به میان آمده است ، جملگی حاکی از رواج فعالیتهای جسمانی و تربیت بدنی در نزد ملتها و اقوام روزگاران گذشته بوده است.
در زندگی فردی و اجتماعی بسیاری از جوامع و ملتهای امروز جهان ، تربیت بدنی و ورزش بخش مهم و جدایی ناپذیری از برنامه های کلی تربیت کودکان و جوانان به حساب می آید . امروزه ملتها بر اساس جهان بینی و شناخت کلی از انسان به طرح و تنظیم برنامه های ورزشی و تربیت بدن می پردازند و این گونه برنامه ها را در زندگی خانوادگی و  آموزشگاهی نسلهای حال و آیندة خود قرار می دهند.
اهداف عمدة تربیت بدنی در تاریخ زندگی انسان عبارت است از : حفظ سلامت ، تعمیم بهداشت ، رشد و تقویت قوای جسمی ، آمادگی برای فعالیتهای دفاعی ، کسب شادابی و نشاط ، و نیل به موفقیت در وظایف حرفه ای و شغلی . اهداف فوق تا به امروز با مختصر تغییری در نزد اکثریت جوامع بشری ترغیب می شود و بر حسب ضرورت تاریخی بر یک یا چند هدف تاکید بیشتری به عمل می آید.
در عصر حاضر ، در سایة تحولات اجتماعی و سیاسی در جهان بویژه در دنیای غرب ، مقاصد دیگری به اهداف فوق افزوده شده و مفهوم ورزش به جای تربیت بدنی عاملی برای تخدیر و سرگرم نگه داشتن ملتهای ضعیف جهان گردیده است. تربیت بدنی که در آغاز پیدایش آن جنبه فردی و در نهایت ملی داشت اینکه به صورت جمعی و بین المللی در آمده است تا وسیله برای بهره برداری مقاصد سیاسی کشورهای استعماری باشد.
اهداف تربیت بدنی در جامعة اسلامی
پیش از اینکه دیدگاه اسلام در زمینة ورزش و تربیت بدنی مطرح گردد ضروری است نظر این آیین الهی درباره بدن انسان شناخته شود. در آیین مقدس اسلام ، بر خلاف بسیاری از آیینهای دیگر ، بدن آدمی تحقیر نمی شود . اسلام بدن انسان را بی ارزش نمی شمارد ، زیر بدن انسان ابزار تکامل روح اوست. تحقیر بدن در حکم تحقیر شخصیت آدمی است و کسی که مرتکب این عمل شود مستوجب کیفر و قصاص است.
در اسلام حفظ بدن از خطرها و آسیبها و تامین موجبات سلامت و بهداشت آن وظیفه أی الهی است و تضعیف و یا تخدیر بدن امری ناروا و مزموم است. امام سجاد (ع) در رسالة حقوق می فرماید : ان لبدنک علیک حقا. بدن تو بر تو حقی دارد و حق آن این است که آن را سالم ، نیرومند ، مقاوم در برابر شداید و سختیها و در کمال نشاط نگاه داری . طول عمر و صحت بدن و ایمن بودن از بلاها و رنجها از اموری است که بدن از خطر و تامین سلامت و بهداشت آن تاکید شده و راههای مختلفی برای این منظر و ارائه گردیده است. ارزش بدن و سلامت آن در اسلام به حدی است که بعضی از دانشمندان اسلامی گفته اند : پیامبران الهی در آغاز نبوت و رسالت خود باید سالم و از نقص بدنی دور و برکنار باشند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه اهداف و اهمیت اجتماعی ورزش ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله روشهای بازاریابی برای محصولات صنایع غذایی

روشهای بازاریابی برای محصولات صنایع غذایی

فهرست مطالب

مقدمه
چکیده
ویژگی های عمومی بازارهای کشاورزی
اشکال گوناگون بازار
بازاریابی بین المللی
انواع سیاستهای رقابتی
نظام تجارت بین الملل
چگونگی غلبه بر موانع رقابت
تصمیم گیری در خصوص حضور در بازار بین المللی
برنامه بازار یابی
مفهوم کانل جامع در بازاریابی بین المللی
نتیجه گیری
فهرست منابع

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله روشهای بازاریابی برای محصولات صنایع غذایی ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پاورپوینت ارزشیابی شایستگی کارکنان

پاورپوینت ارزشیابی شایستگی کارکنان
فهرست مطالب
اهداف کلی
مقدمه
تعاریف ، مفاهیم واهداف ارزشیابی
اهداف ارزشیابی کارکنان
معیار های ارزشیابی کارکنان
ارزشیابی عینی یا ارزشیابی ذهنی
انحرافات در ارزشیابی کارکنان
چه کسانی باید ارزشیابی کنند
ارزشیابی خویشتن (خود ارزیابی )
ارزشیابی توسط همکاران
ارزشیابی توسط مرئوسین
ارزشیابی توسط سرپرست سرپرستان
ارزشیابی توسط مراکز مشاوره وراهمنایی کارکنان
روشها وفنون ارزشیابی شایستگی کارکنان
روش رتبه بندی
روش درجه بندی
مقیاسهای گرافیکی
چک لیست
انتخاب اجباری
وقایع حساس
مدیریت بر مبنای هدف
ارزشیابی روانی
تنگناهای ارزشیابی شایستگی کارکنان
مصاحبه های ارزشیابی
نظام جدید ارزشیابی کارکنان دولت
مبانی قانونی نظام جدید ارزشیابی:
ویژگیهای نظام جدید ارزشیابی:
معیارهای ارزشیابی:
منابع ارزشیابی:
توزیع امتیازات ارزشیابی
سطوح امتیازات منابع خود ارزیابی و ارزشیابی شونده
حیطه شمول:
شناسنامه ارزشیابی
دوره ارزشیابی:
زمان سنجش شایستگی و تکمیل فرم ارزشیابی

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت ارزشیابی شایستگی کارکنان ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه فرآیند تدوین، نوآوریها و چارچوب کلی لایحه اصلاح قانون تجارت

فرآیند تدوین، نوآوریها و چارچوب کلی لایحه اصلاح قانون تجارت

فهرست مطالب                                           
 
۱- مقدمه                                                                                        
۲- فرایند کار                                                                                    
۳- روش و اصول  اجرای طرحهای پژوهشی                                       
۴- طرح‌های پژوهشی                                                                       
۴-۱-طرح کلیات: شامل تعریف تاجر، فعالیتهای تجاری و …
۴-۱-۱- نقد وضع موجود
۴-۱-۲- حوزه کار و قوانین و مقررات مرتبط
۴-۱-۲-۱- حوزه کار
۴-۱-۲-۲-قوانین و مقررات مرتبط
۴-۱-۳-  جهت گیری و اهداف اصلی
۴-۲- طرح حقوق شرکتها
۴-۲-۱- نقد وضع موجود
۴-۲-۲- حوزه کار، قوانین و مقررات مرتبط
۴-۲-۲-۱- حوزه کار
۴-۲-۲-۲- قوانین و مقررات مرتبط
۴-۲-۳- جهت گیری و اهداف اصلی
۴ـ ۳ ـ طرح اسناد تجارتی                                                                        
 ۴ ـ ۳ـ ۱ـ نقد وضع موجود                                                          
۴ـ  ۳ـ ۲ـ حوزه کار و قوانین و مقررات مرتبط                                             
 ۴-۳-۲-۱- حوزه کار                                                                          
 ۴-۳-۲-۲- قوانین و مقررات مرتبط                    ۱۲
 ۴ ـ۳ـ۳ـ جهت‌گیری و اهداف اصلی                                                           
۴ ـ ۴ـ طرح بازسازی و ورشکستگی
۴ـ۴ـ۱ـ نقد وضع موجود                                                                          
۴-۴ـ۲ـ  حوزه کار و قوانین و مقررات مرتبط
۴ -۴-۲-۱- حوزه کار
۴-۴-۲-۲- قوانین و مقررات مرتبط                                                   
 ۴ـ۴ـ۳ـ جهت‌گیری و اهداف اصلی                                                   
۵ـ نوآوری‌های پیش نویس لایحه اصلاح قانون تجارت                             

۵ ـ ۲- حقوق شرکتها
۵ ـ ۳- اسناد تجارتی
۵ـ ۴- بازسازی و ورشکستگی

 ۶ ـ چارچوب کلی پیش نویس لایحه و مقایسه آن با قانون تجارت

۶-۱-چارچوب کلی (فهرست) پیش‌نویس لایحه قانون تجارت
۶ ـ ۲- مقایسه لایحه با قانون تجارت

۷ ـ ساعات صرف شده برای تدوین پیش‌نویس لایحه

۸ ـ اعضای شورای راهبری و کمیته کارشناسی بازنگری و اصلاح قانون تجارت

۹ ـ ضمائم

۱- مقدمه

از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت کشور، نهادهای پویا، به ویژه نهادهای حقوقی آن  به شمار می‌آیند . در این راستا اهتمام بر اعتلای قوانین به عنوان عنصر اصلی نهاد حقوقی از اولویت‌ها است. شکوفایی اقتصاد ملی نیز به عنوان یک عرصه مهم نیازمند قوانینی است که در عین شفاف و جذاب ساختن محیط کسب و کار، با توجه به ویژگی‌های ملی و در تعامل با تحولات اقتصاد جهانی، با به نظم کشیدن روابط اقتصادی ، از حقوق فعالان این عرصه پشتیبانی کند. در بین قوانین اقتصادی بی‌تردید قانون تجارت بی‌همتا است، مجموعه‌ای که در  گستره ای بسیط و در عین حال منسجم  مقررات مختلفی از تعریف تاجر تا قراردادهای تجارتی، از اسناد تجارتی تا حقوق شرکتها و از ثبت تاجر تا تصفیه و ورشکستگی و حوزه‌های فراوان دیگر را به نظم می‌آورد ،از این رو چه از لحاظ گستردگی موضوع‌ها و چه از باب حساسیت آنها بی‌نظیر است، خوشبختانه با شناخت همین جوانب هیات وزیران در تاریخ  ۱۹/۴/۱۳۸۱، تدوین لایحه اصلاح قانون تجارت را تصویب کرده است و نوسازی این قانون مهم که بیش از هفتاد سال از تصویب آن می‌گذرد را در دستور کار قرار داده است. این ضرورت از دغدغه‌های اصلی وزارت بازرگانی نیز بوده است و به همین دلیل از مدتها قبل در معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی این وزارت، گروهی از اهل علم و فن مشغول بررسی جوانب اصلاح قانون تجارت بودند. لذا هنگامی که مطابق مصوبه فوق، این مسئولیت به وزارت بازرگانی سپرده شد، سازو کار و فرآیند آن از پیش  طراحی شده بود و پس از سه سال  تلاش، پیش نویس لایحه اصلاح قانون تجارت تدوین و آماده ارایه به دولت شد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه فرآیند تدوین، نوآوریها و چارچوب کلی لایحه اصلاح قانون تجارت ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه مباحث توسعه و قانونگذاری در نظام مالی اسلامی

مباحث توسعه و قانونگذاری در نظام مالی اسلامی

فهرست مطالب

مباحث توسعه‌ای و قانونگذاری ۱
در نظام مالی اسلامی ۱
سخن ناشر ۵
رئیس مرکز تحقیقات ۶
چکیده: ۶
فصل اول: مقوله‎های قانونگذاری و توسعه ۷
۱٫ ۱٫ مقدمه ۷
۲- ۱٫ روش‎شناسی تحقیق ۱۰
۳- ۱٫ یافته‎های نظر سنجی ۱۱
۱- ۳- ۱٫ شرح مختصر صنعت خدمات مالی اسلامی ۱۲
۲-۳- ۱٫ مقوله‎های کلیدی در رابطه با بازار سرمایه اسلامی ۱۶
الف) چارچوب قانونگذاری ۱۷
ردیف ۱۸
الف- ۱-۱- اصول مربوط به قانونگذار ۲۱
الف- ۱-۲٫ اصول مربوط به همکاری ۲۶
الف- ۱-۳- اصول مربوط به صادرکنندگان اوراق بهادار ۲۸
یکی از اصول IOSCO در این رابطه بیان می‎کند که: ۳۱
قابل مقایسه بودن و قابل اعتماد بودن اطلاعات؛ ۳۳
الف- ۱-۴- اصول مربوط به طرح‎های سرمایه‎گذاری گروهی ۳۶
- رویه‎های مدیریت داخلی. ۳۶
الف-۱-۵ اصول مربوط به واسطه‎های بازار ۳۹
ب- پیروی وتبعیت از شرع ۴۱
ج- دامنه وسیع محصولات ۴۶
د- کارایی هزینه‎ و چارچوب مالیاتی ۴۹
هـ – متخصصان بازار ۵۱
و- آموزش سرمایه‎گذاران ۵۳
ز- تقسیم دانش ۵۳
۴-۱- نکات برجسته نظرسنجی ۵۴
فصل دوم: نتیجه‎گیری ۵۵
ضمیمة ۱ ۶۰
ضمیمة ۲ ۶۲
فهرست واژگان بازار سرمایه اسلامی ۶۲
بیع با ثمن مؤجل (BBA) ۶۲
بیع العینه ۶۲
«بیع الاستجرار» ۶۳
«بیع الدین» ۶۳
بیع المزایده ۶۳
بیع سلم ۶۳
بیع الوفاء ۶۴
ضمان ۶۴
غرر ۶۴
حق مالی ۶۵
هبه ۶۵
حواله ۶۵
ابراع ۶۵
اجاره ۶۵
اجاره ضمن بیع ۶۵
استصناع ۶۶
جعاله ۶۶
کفالة‌ ۶۶
خیلبة ۶۶
خیانت ۶۶
مال ۶۷
میسر ۶۷
مضاربه ۶۷
مرابحه ۶۷
مشارکت ۶۸
مقاصه ۶۸
قبض ۶۸
قرض‌الحسنه ۶۸
رهن ۶۹
ربا ۶۹
صرف ۶۹
تنجش ۶۹
تعویض ۶۹
اجرت ۷۰
عربون ۷۰
عقد المعاوضه ۷۰
قرارداد بخشش ۷۰
عقد الاشتراک ۷۰
عقد التبرع ۷۰
شریعت ۷۱
تدلیس العیب ۷۱
تکافل ۷۱
ضمیمه ۳ ۷۱
ضمیمة ۴ ۷۳
کتاب‌نامه ۷۳
سخن ناشر
از جمله وظایف و کارویژه های مراکز تحقیقاتی, تامل عالمانه و روش‌مندانه در باب موضوعاتی است که به نوعی در سطح جامعه علمی یا اجرایی مطرح هستند. مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق به منظور انجام این مهم, طیف متنوعی از فعالیتها را در دستور کار خود دارد که از آن جمله می‌توان به برگزاری سخنرانی علمی, نشستهای تخصصی, همایش و سمینار, کارگاههای موردی و … اشاره داشت. اگر چه انجام فعالیتهایی از این قبیل می تواند فی نفسه مفید باشد, اما اطلاع رسانی و بیان دستاوردها ضرورتی دیگر است که مکمل فعالیت بالا به شمار می آید. اثر حاضر با این هدف ترجمه و منتشر شده و تلاش می نماید تا گزارشی از یک ایده پژوهشی مهم را خدمت علاقه‌مندان ارایه دهد. لازم است در این ارتباط یادآوری شود که:
اثر حاضر ترجمه متنی است که به سفارش مرکز و در چارچوب برنامه‌های پژوهشی گروه نظام مالی اسلامی تهیه شده است.
گروه در نظر دارد تا برای بومی سازی این نظریه در سطح جامعه ایران, نشست تخصصی را با حضور کارشناسان برگزار نماید که متعاقباً گزارش آنها ارایه خواهد شد.
مرکز از طریق انتشار گزارش هایی از این قبیل تلاش می نماید تا در ارایه راه حل علمی برای مسایل اجرایی مستند به دیدگاه کارشناسان, به صورت موثر حاضر شود.
مرکز ضمن استقبال از سایر نظرات کارشناسی در این زمینه, آمادگی خود را جهت دریافت و بهره برداری از دیگر دیدگاهها اعلام می دارد. امید آنکه از طریق تضارب افکار کارشناسانه, زمینه ظهور اندیشه های صائب بیش از پیش فراهم آید.

رئیس مرکز تحقیقات

چکیده:

صنعت خدمات مالی اسلامی متشکل از بانکداری اسلامی، بیمه اسلامی و بازار سرمایه اسلامی با پیشرفت خود یک بخش مهم و اساسی در بازار مالی جهانی محسوب می‌شود. در این گزارش اصول مالی اسلامی و دستورات شرعی در خصوص معاملات اسلامی ارائه شده و پیشرفتهای حاصل در حوزة بانکداری اسلامی، بیمه اسلامی و بازار سرمایة اسلامی تبیین گردیده و چشم‌انداز آتی صنعت خدمات مالی اسلامی در حوزه‌های مختلف کارکردی مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل اول: مقوله‎های قانونگذاری و توسعه
۱٫ ۱٫ مقدمه
در این فصل موضوعات خاص در صنعت خدمات مالی اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل مقوله‎های قانونگذاری غربی و اسلامی و همچنین ابتکارهایی است که توسط بخش خصوصی و دولتی کشورهای عضو IOSCO برای تسریع رشد صنعت خدمات مالی اسلامی صورت گرفته است.
موضوعات مورد بحث عمدتاً برگرفته از اطلاعات و یافته‎های حاصل از نظر سنجی گروه کاری و مصاحبه‎های انجام شده و همچنین تحقیق وسیع گروه می‎باشد. گروه کاری در واقع رویه‎ها و رویکردهای کشورهای مختلف در رابطه با قوانین بازار سرمایه اسلامی را با یکدیگر مقایسه کرده است. امیدواریم اطلاعات بدست آمده از گزارش  و همچنین موضوعاتی که در این بخش مورد بحث قرار می‎گیرند، محرکی برای بررسی و تحقیق بیشتر در مقوله‎های قانونگذاری مربوط به توسعه بازارهای سرمایه‎ اسلامی باشند.
با توجه به مأموریت گروه کاری، مباحث مطرح شده بیشتر روی نقش IOSCO به عنوان یک سازمان قانونگذاری و استانداردگذاری بین‎المللی تأکید دارد. این گزارش هیچ گونه پیشنهاد خاصی را مطرح نکرده بلکه موضوعات قانونگذاری را در چارچوب اهداف IOSCO مورد بحث قرار داده است. اهداف IOSCO عبارتند از: حمایت از سرمایه‎گذاران، کاهش ریسک سیستمی و تضمین عدالت، کارایی و شفافیت بازارها. این گزارش بویژه کاربرد اصول IOSCO را در ارتباط با فعالیت‎های بازار سرمایه اسلامی مورد بحث قرار می‌دهد.
همان‎طور که ذکر شد با توجه به اینکه بازار سرمایه اسلامی یک بازار نوظهور است در مقوله‎های مورد بحث، فاکتورهای مربوط به توسعه و پیشرفت این بازار نیز در نظر گرفته می‎شود. گروه کاری در این رابطه به مقدمه آیین نامة IOSCO نیز توجه کرده است. این مقدمه بیان می‎کند که:
مقاماتی که در رابطه با اوراق بهادار فعالیت می‎کنند مصمم می‎شوند که برای داشتن قوانین بهتر برای بازارها چه درسطح محلی و چه در سطح بین‎المللی، با یکدیگر همکاری کنند تا بازارهایی عادلانه، کارا  و مناسب بوجود آید. آنها برای دستیابی به این هدف:
- اطلاعات خود را با یکدیگر مبادله می‎کنند تا به توسعه بازارهای محلی کمک کنند،
- تلاش‎های خود را با یکدیگر هم سو و هم جهت می‎کنند تا به تدوین استانداردها و نظارت دقیق معاملات اوراق بهادار بپردازند؛ و
- به صورت متقابل به یکدیگر کمک کنند تا با بکارگیری استانداردها و جلوگیری از تخلفات، انسجام بازار را تضمین نمایند.
گروه کاری اعتقاد دارد که باید درک وسیعتری از مقوله‎های توسعه‎ای در رابطه با قوت بخشیدن به عملکرد بازارهای سرمایه اسلامی چه در سطح محلی و چه در سطح بین‎المللی بوجود آید. در این گزارش این مقوله‎ها بصورت عمیق‎تر مورد بررسی قرار می‎گیرد. هرچند که در مورد بازار سرمایة اسلامی، جنبه‎های شرعی و بویژه تفاسیر شرعی حائز اهمیت است، امّا بحث در مورد این موضوعات خارج از اهداف و صلاحیت IOSCO می‎باشد بنابراین در حالیکه گروه کاری در گزارش خود این موضوعات را معرفی کرده است، امّا قصد ندارد آنها را فراتر از اطلاعات و یافته‎های بدست آمده از تحقیق، مورد بحث قرار دهد.
۲- ۱٫ روش‎شناسی تحقیق
گروه کاری برای تسهیل فرآیند جمع‎آوری اطلاعات، از یک پرسشنامه مفهومی استفاده کرد که بین برخی از اعضای منتخب IOSCOو همچنین برخی افراد دیگر که خارج از IOSCO بودند، توزیع شد.
ساختار پرسشنامه تحقیق به گونه‎ای طراحی شده بود که موارد ذیل را پوشش دهد:
الف- موضوعات مربوط به یک چارچوب قانونگذاری برای محصولات و خدمات بازار سرمایه اسلامی و مقوله‎های مربوط به پیروی از شرع و حمایت از سرمایه‎گذاران؛
ب- مقوله‎های مربوط به مبانی بازار سرمایه اسلامی از قبیل چارچوب‎های مالیاتی وحسابداری؛ و
ج- مقوله‎های بین‎المللی در ارتباط با تلاشهای همکاری بین کشورهای مختلف و هماهنگی میان اندیشمندان و محققان اسلامی.
نتایج بدست آمده از پرسشنامه، مبنای مفیدی را برای مقایسه اقدامات و تلاشهای انجام شده توسط کشورهای مختلف در ارتباط با مقوله‎های قانونگذاری و توسعه بازار سرمایه اسلامی بوجود آورد. علاوه براین، تحقیق وسیع گروه کاری که با استفاده از منابع دست دوّم  انجام شد و همچنین گفتگوها و مباحثاتی که با مشارکت کنندگان منتخب صنعت خدمات مالی اسلامی صورت گرفت باعث شد که درک وسیعتر و بینش عمیق‎تری نسبت به بازار سرمایه اسلامی حاصل شود. این اطلاعات برای تکمیل پاسخ‎هایی که به نظر سنجی داده شده بود مورد استفاده قرار گرفت.
۳- ۱٫ یافته‎های نظر سنجی
فرآیند نظر سنجی،‌ چالش جمع‎آوری مجموعه‎ای‎ از اطلاعات دربارة بازار سرمایه‎ اسلامی که یک بازار نسبتاً جدید است را آشکار ساخت. علیرغم محدودیت‎هایی که به علّت فقدان وجود پایگاههای اطلاعاتی نظام یافته وجود داشت، اما در هر صورت از مجموع ۷۶ پرسشنامه‎ای که گروه کاری توزیع کرده بود ، به ۳۰ مورد از آنها پاسخ داده شد که معادل ۳۹ درصد از کل پرسشنامه‎هاست.
یافته‎های حاصل از نظر سنجی و تحقیق گروه کاری را در دو بخش مورد بحث قرار می‌دهیم؛ یکی شرح مختصر صنعت خدمات مالی اسلامی ودیگری مقوله‎های کلیدی در رابطه با بازار سرمایه اسلامی.

۱- ۳- ۱٫ شرح مختصر صنعت خدمات مالی اسلامی
نتایج حاصل از نظر سنجی نشان داد که فعالیت‎های مالی اسلامی به طور کلی شامل سپرده‎گذاری، تأمین مالی، بیمه، سهام، اوراق قرضه و وجوه نقد است. از مجموع ۳۰ کشوری که به نظر سنجی پاسخ دادند، ۲۴ کشور اظهار کردند که دارای فعالیت‎های مالی اسلامی هستند. فهرست کشورهایی که دارای فعالیت‎های مالی اسلامی هستند در جدول ۱-۱٫ ۳٫ ۴ نشان داده شده است.

جدول ۱-۱٫ ۳٫ ۴: کشورهای پاسخ دهنده به نظر سنجی که در آنها فعالیت‎های مالی اسلامی وجود دارد.
۱ استرالیا ۱۳ نیجریه
۲ بحرین ۱۴ پاکستان
۳ بنگلادش ۱۵ قطر
۴ بوسنی ۱۶ سنگاپور
۵ کانادا ۱۷ آفریقای جنوبی
۶ عمان ۱۸ سری‎لانکا
۷ هند ۱۹ سودان
۸ اندونزی ۲۰ تایلند
۹ اردن ۲۱ ترکیه
۱۰ کره ۲۲ امارات متحدة عربی
۱۱ لبوآن ۲۳ انگلستان
۱۲ مالزی ۲۴ ایالات متحده آمریکا

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مباحث توسعه و قانونگذاری در نظام مالی اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه حق شفعه در حقوق مدنی ایران

حق شفعه در حقوق مدنی ایران
فهرست مطالب
پیشگفتار
الف – موضوع تحقیق
ب – هدف از انتخاب موضوع
ج – روش تحقیق
د – نمای کلی از موضوعات مورد بحث
مقدمه
فصل اول : کلیات و مفاهیم
مقدمه
بخش اول : تاریخچه حق شفعه
بخش دوم : مفهوم حق شفعه
مبحث اول: مفهوم لغوی حق شفعه
مبحث دوم : مفهوم اصطلاحی
بخش سوم : اوصاف حق شفعه
مبحث اول : حق شفعه، حق مالی است
مبحث دوم : حق شفعه، حقی عینی است
مبحث سوم : حق شفعه به ارث انتقال می‌یابد 
مسائل : 
مسأله اول : چگونگی تقسیم حق شفعه میان وراث 
مسأله دوم : صرفنظر نمودن یک از وراث از حق شفعه خویش 
مسأله سوم : همسر متوفی و حق شفعه به ارث رسیده 
مبحث چهارم : حق شفعه قابل انتقال نیست 
مبحث پنجم : حق شفعه قابل اسقاط است 
مبحث ششم : حق شفعه از آثار بیع صحیح است 
مبحث هفتم : حق شفعه قابل تبعیض نیست 
فصل دوم : شرایط ایجاد حق شفعه 
مقدمه 
شرط اول : غیر منقول بودن مورد شفعه 
شرط دوم : قابل تقسیم بودن مورد شفعه 
شرط سوم : لزوم شرکت
استثناء بر شرط
شرط چهارم : محدود بودن شرکاء به دو نفر
شرط پنجم : انتقال سهم مشترک بواسطه بیع
چند نکته
نکته اول : وقفی بودن حصة یکی از دو شریک
بند اول : دیدگاه فقها
بند دوم : دیدگاه قانونگذار
نکته دوم : خیاری بودن بیع
بند اول :‌ دیدگاه فقها
بند دوم : دیدگاه قانونگذار
نکته سوم : بیع فضولی
نکته چهارم : اقاله بیع
نکته پنجم : فسخ بیع
فصل سوم : زوال حق شفعه
زوال اختیاری وقهری
اسباب زوال حق شفعه
مبحث اول : اسباب ارادی زوال حق شفعه
الف: اسقاط حق پیش از بیع
ب: فروش حصه از جانب شفیع
مبحث دوم : اسباب قهری زوال حق شفعه
الف: فوریت در حق شفعه
ب: ناتوانی و مسامحه شفیع در تأدیه ثمن
ج: تلف مبیع پیش از اخذ به شفعه
د: تلف مبیع پس از اخذ به شفعه
فصل چهارم : اخذ به شفعه
ماهیت اخذ به شفعه و تعریف آن
شرایط شفیع
دعوای اخذ به شفعه
خلاصه و نتیجه گیری
فهرست منابع
پیشگفتار
مطالبی را که در پیشگفتار مورد بحث قرار خواهد گرفت در عناوین ذیل مورد مطالعه قرار می‌دهیم:
الف – موضوع تحقیق
یکی از مباحث مهم در آثار فقهی فقهای امامیه که در قانون مدنی ما نیز انعکاس یافته است، بحث شفعه می‌باشد. شفعه از دو مرحلة کاملاً متمایز از یکدیگر تشکیل یافته است :
۱- مرحلة ایجاد حق شفعه : در این مرحله از شرایطی که باعث ایجاد این حق می‌شود سخن به میان می‌آید.
۲- مرحلة اخذ بشفعه : در این مرحله سخن بر سر این است که حق شفعة بوجود آمده را با چه شرایطی و چگونه به اجرا درآوریم.
موضوع مورد مطالعة ما در این تحقیق، بررسی مرحلة نخست از مراحل شفعه با توجه به منابع فقهی و نیز قانون مدنی می‌باشد، ولی برای تکمیل بحث خویش، فصلی را نیز به مرحلة دوم اختصاص خواهیم داد.
ب – هدف از انتخاب موضوع
هدف از انتخاب این موضوع، آشنائی با مقررات قانون مدنی دربارة این موضوع است و از آنجا که قانون مدنی این مقررات را از فقه گرفته است ریشه یابی مواد قانون مدنی در زمینة شفعه هم هدفی ضمنی می‌باشد. یعنی می‌خواهیم بدانیم که سیر پیدایش یک مادة قانون مدنی از ابتدا (یعنی آغاز مراجعه به منبع فقهی) تا انتها (یعنی صورت کنونی ماده که به صورت یک یا چند عبارت منقح و مختصر و پرمعناست) چگونه بوده است و اکنون مقررات قانون مدنی دربارة شفعه چیست؟
ج – روش تحقیق
معمولاً چنین موضوعاتی اقتضای روش تحقیق بصورت کتابخانه‌ای را دارد، که من نیز از همین روش برای کار خود استفاده کرده‌ام.
د – نمای کلی از موضوعات مورد بحث
مطالب تحقیق خود را در یک مقدمه، چهار فصل و یک خلاصه و نتیجه گیری، در پایان، ارائه خواهم داد :
مقدمه : در مقدمه دربارة دو موضوع مهم یعنی اسباب تملک در حقوق اسلامی و نیز طبیعت خلاف قاعده بودن حق شفعه مطالبی ارائه خواهد شد.
فصل اول : به کلیات و مفاهیم اختصاص دارد و در آن از تاریخچة حق شفعه، مفهوم لغوی و اصلاحی آن و نیز اوصاف و ویژگیهای بارز این تاسیس فقهی – حقوقی سخن به میان خواهد آمد.
فصل دوم : به بررسی شرایط ایجاد حق شفعه اختصاص دارد و در آن به تجزیه و تحلیل شرایط پنجگانه تحقق این حق پرداخته خواهد شد.
فصل سوم : به بیان برخی از مصادیق زوال حق شفعه اختصاص دارد.
فصل چهارم : در این فصل مختصری در مورد اخذ بشفعه (ماهیت و تعریف آن، شرایط شفیع برای اخذ بشفعه و کیفیت اخذ بشفعه) سخن خواهم گفت.
خلاصه و نتیجه گیری : که در آن خلاصه‌ای از مطالب ارائه شده به همراه نتیجه گیری از آنها مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
مقدمه :
در این مقدمه چهار عنوان مهم زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
الف – تعریف حق شفعه
ب – اطراف حق شفعه
ج – فلسفه اخذ به شفعه
د – مخالفت شفعه با قواعد حقوقی
الف – تعریف حق شفعه
حق شفعه عبارت است از حق تملک قهری حصة فروخته شدة‌ یک شریک به وسیله دیگر در ازای پرداخت مثل ثمن مقرر به مشتری اعمال حق شفعه را اخذ به شفعه گویند. به همین جهت است که در ماده ۸۰۸ ق.م مقرر می‌دارد: هر گاه، حال غیر منقول قابل تقسیمی بین دو نفر مشترک باشد و یکی از دو شریک حصه خود رابه قصد بیع به شخص ثالثی منتقل کند شریک دیگر حق دارد قیمتی که مشتری داده است به او بدهد و حصه مبیعه را تملک کند این حق را حق شفعه و صاحب آن را شفیع گویند.
ب – اطراف حق شفعه :
حق شفعه در حالت کلی سه طرف دارد :
۱-) شریک باقی، که بعد از فروخته شدن مهم شریکش و پیدایش حق شفعه، شفیع نامیده می‌شود.
۲) شریکی که فروشنده است و معمولا به عنوان بایع از اواسع برده می‌شود.
۳) خریدار که در واقع شریک جدید است و اخذ به شفعه از مال او صورت می‌گیرد.
ج) فلسفه اخذ به شفعه
تاسیس حق شفعه؛ برای جبران ضرر ناشی از شریک است و همچنین برای جبران ضرر ناشی از تقسیم که بدین وسیله ملک شراکتی به استقلال می‌رسد. اخذ به شفعه ماهیتاً از ایقاعات است بنابراین فقط به اراده شفیع واقع می‌شود و رضای طرف دیگر مورد توجه نیست.
د) مخالفت شفعه با قواعد حقوقی
به طوریکه می‌دانیم قاعده این است که در حقوق مدنی مالکیتها محترم باشد و کسی حق تعرض به مالکیت دیگری را نداشته باشد لیکن حق شفعه مخالف این رو به طبیعی است. به تعبیر دقیق تر حق شفعه هم مخالف قاعده تسلیط و هم مخالف اصل عدم ولایت می‌باشد. «اصل عدم ولایت مردم در حقوق خصوصی» یکی از قواعد مسلم در حقوق مدنی است یعنی کسی در حقوق خصوصی دیگران حق دخل و تصرف ندارد و اصولاً هیچکس تحت ولایت دیگری نیست؛ به استثنای صغار یا محجورینی که حجرشان متصل به صغر است که این امر در قانون متکی به نص است. بنابراین، به دلیل خلاف قاعده بودن این حق، مقررات اخذ به شفعه تفسیر مفیق می‌شوند یعنی در اجرای آن همواره به موارد منصوص و متقین اکتفا می‌کنیم. به عبارت دیگر در مورد تردید در اجرا یا عدم اجرای مقررات این حق، اصل عدم را اجرا می‌کنیم چون وجوب اجرا وجوب این حق مستلزم اثبات است.
فصل اول : کلیات و مفاهیم
مقدمه
در آغاز بحث حق شفعه، مناسب دیده شد کلیاتی پیرامون این تأسیس حقوقی با پیشینة طولانی بیان گردد تا بوسیلة آن علاوه بر یافتن آگاهیهای بیشتر نسبت به آن، مباحث این تحقیق نیز غنی تر شود. مطالبی که در این فصل مورد بررسی قرار خواهد رفت به ترتیب عبارت است از:
در بخش اول، از تاریخچه و قدمت این تاسیس حقوق سخن به میان خواهد آمد و در ضمن خواهیم دانست که این تأسیس به چه کیفیتی در کشورهای دیگر از جمله فرانسه و آلمان جریان دارد. همچنین تفاوتهای موجود میان حقوق آن کشورها را که ریشه در حقوق رم دارد با حقوق ما که ریشه در فقه امامیه دارد، در این مورد خواهیم شناخت.
در بخش دوم، مفهوم لغوی  و اصطلاحی حق شفعه را مورد توجه قرار خواهیم داد، و ضمن اشاره به تعریفهائی که فقها و حقوقدانان در این مورد ارائه کرده‌اند،‌ بیان خواهیم داشت که هدف از یک تعریف چیست و در مورد موضوع مورد بحث چه تعریفی مناسب‌تر است.
دربخش سوم، برخی از اوصاف حق شفعه مانند مالی بودن، عینی بودن، به ارث رسیدن، قابل نقل بودن، قابل اسقاط بودن و … را بیان کرده، و بحثهای جالب و مفید فایده‌ای ارائه خواهد شد.
بخش اول : تاریخچه حق شفعه
  موضوع شفعه که در فقه اسلام مبتنی بر قاعده لاضرر است، پیش از اسلام وجود داشته است. مخصوصاً در رم قدیم در موارد متعدد اعمال می‌شد و حقوق قدیم فرانسه و کشورهای غربی که تحت تاثیر قانون رم بوده‌اند،‌ موارد زیادی از این حق را اخذ کرده‌اند. ولی در قانون فعلی فرانسه دامنه آن محدود شده و فقط در سه مورد اعمال می‌گردد :
۱- شفعه راجع به مورد دعوی؛
۲- شفعه مربوط به ارث؛
۳- شفعه اشاعه.
۱- شفعه مورد دعوی :‌در قانون مدنی فرانسه، ضمن ماده ۱۶۹۹ در فصل بیع، پیش بینی شده و بموجب آن به خوانده حق داده شده که اگر خواهان، حق متنازع فیه را که دعوی نسبت به آن مطرح شده در مقابل عوض بغیر منتقل نماید، با تأدیه قیمت واقعی و مخارج قانونی و خسارات لازمه به خریدار، خود را از قید آن دعوا رها نماید.
۲- شفعه مربوط به سهم الارث : این حق که یادگار مالکیت خانوادگی و برای حفظ اموال و اسرار خانواده ایجاد شده، از حقوق رم اخذ شده و در حقوق امروزی واغلب کشورهای غربی شناخته شده است. و ضمن ماده ۸۴۱ قانون مدنی فرانسه در مبحث تقسیم سهم الارث حکم آن بیان شده. این حق که در حقوق آلمان هم شناخته شده است به ورثه حق می‌دهد که هر گاه یکی از آنان سهم الارث مشاع خود را از ترکه به اجنبی انتقال دهد،‌ وجهی را که منتقل الیه پرداخته به او داده وی را از شرکت در تقسیم ما ترک و دخالت در امر خانواده طرد نمایند.
۳- شفعه اشاعه : این حق اختصاص به رژیم اشتراک اموال در حقوق فرانسه دارد و مادة ۱۴۰۸ قانون مدنی فرانسه به زن حق داده که هرگاه شوهر به نام خود مال غیر منقولی بخرد که زن در آن مال مشاعاً شرکت داشته باشد، موقع انحلال قرار داد مالی زوجین، زوجه بتواند مال غیر منقول را به نفع خود اخذ نماید و قیمتی را که شوهر او داده به (کومونوته) بپردازد.
سه موردی که ذکر شد از این جهت که پس از وقوع معامله مبیع را تملک می‌نماید شبیه به شفعه در حقوق مدنی ایران است که تحت عنوان حق رتر  ذکر گردیده است.
مورد دیگری هست که تحت عنوان پرآمسیون  بیان گردیده و این حق معمولا ناشی از یک قرار داد است و اساسنامه شرکتها در مورد انتقال سهام، این حق را پیش بینی می‌نمایند و بموجب آن، شرکاء و طرفین قرار داد ملزم می‌شوند سهم خود را قبل از فروش به شرکاء دیگر پیشنهاد نمایند. پرآمسیون را حقوق فرانسه بموجب قانون روستائی مصوب ۱۹۴۶ برای مستأجرین املاک مزروعی قائل شده و بر حسب آن : هرگاه مالک بخواهد زمین خود را بفروشد باید قبلا با ترتیبی که پیش بینی شده شرایط معامله را به زارع زمین (مستأجر) پیشنهاد نماید و زارع،‌زمین را به دیگری بفروشد یا در پیشنهاد آن برای منع وی حیله به کاربرد، ضمانت اجرای امر، بطلان معامله مالک خواهد بود.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه حق شفعه در حقوق مدنی ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی حقوق شهروندی در دادرسی‌های کیفری

بررسی حقوق شهروندی در دادرسی‌های کیفری

فهرست مطالب
چکیده ۱
مقدمه. ۲
کلیات… ۵
الف) تعریف… ۵
ب) طرح بحث… ۵
فصل اول. ۱۰
تساوی افراد در برابر دادگاه، محاکمه منصفانه و علنی در دادگاه صالح، مستقل و بی طرف… ۱۰
گفتار اول: تساوی افراد در برابر دادگاه ۱۰
گفتار دوم: منصفانه بودن محاکمه. ۱۲
گفتار سوم: علنی بودن محاکمه. ۱۵
گفتار چهارم: استقلال و بی طرفی دادگاه برای بهره‌مندی از محاکمه عادلانه. ۱۸
مبحث اول: مستقل و بی‌طرف بودن دادگاه ۱۸
مبحث دوم: حق بهره مندی از محاکمه عادلانه. ۱۹
فصل دوم ۲۲
پیش فرض برائت… ۲۲
گفتار اول: قلمرو اصل برائت… ۲۲
گفتار دوم: آثار اصل برائت… ۲۶
فصل سوم ۲۸
برخورداری از کمترین تضمین‌های دفاع. ۲۸
گفتار اول: تفهیم فوری و تفصیلی نوع و علت اتهام به زبانی که برای متهم قابل فهم باشد. ۲۸
گفتار دوم: برخورداری از وقت و تسهیلات مناسب به منظور آمادگی برای دفاع و ارتباط با وکیل منتخب… ۳۰
گفتار سوم: حق محاکمه بدون تاخیر ضروری.. ۳۱
گفتار چهارم: حق حضور در دادگاه و دفاع از خود شخصاً یا توسط وکیل.. ۳۲
گفتار پنجم: حق مواجهه با شهود مخالف و تسهیل ادای شهادت شهود موافق.. ۳۴
گفتار ششم: برخورداری از کمک رایگان مترجم. ۳۶
گفتار هفتم: منع اجبار به اقرار به مجرمیت یا شهادت علیه خود ۳۸
فصل چهارم ۴۰
جدایی آئین دادرسی اطفال از افراد بزرگسال. ۴۰
فصل پنجم. ۴۲
حقوق ناشی از صدور حکم یا اجرای آن. ۴۲
گفتار اول: حق درخواست تجدید نظر. ۴۲
گفتار دوم: جبران زیان‌های وارد بر محکوم در موارد فسخ حکم محکومیت به واسطه وقوع اشتباه در اجرای عدالت… ۴۴
گفتار سوم: منع تجدید محاکمه و مجازات… ۴۵
سخن آخر. ۵۰
فهرست منابع. ۵۲
چکیده
یکی از عوامل توسعه حقوق کیفری در عصر حاضر مفاهیم و معیارهای حقوق بشر است. این مفاهیم و معیارها که در اسناد بین المللی و منطقه ای شناسایی شده و مورد حمایت قرار گرفته‌اند، به ویژه بر قوانین و مقررات ملی مربوط به آیین دادرسی کیفری تاثیر آشکار داشته اند.
بارزترین جنبه چنین تاثیری حقوق متهم در برابر دادگاه است. هرچند رعایت حقوق زیان‌دیده و شهود طرفین نیز از اصول مهم حقوق شهروندی است، در این تحقیق کمتر بدان پرداخته شده است و بیشتر سعی بر بررسی رعایت حقوق شهروندی در مورد متهمینی شده است که در برابر دستگاه قضایی قرار می‌گیرد. بحث در مورد خصوصیت چنین دستگاهی نیز به اجمال به میان آمده است.
فهرست اجمالی حقوق مورد بحث بدین قرار است: تساوی افراد در برابر دادگاه، محاکمه منصفانه و علنی در دادگاه صالح، مستقل و بی طرف، پیش فرض برائت، تفهیم فوری و تفصیلی نوع و علت اتهام، محاکمه بدون تاخیر ضروری، حضور در دادگاه و دفاع شخصی یا توسط وکیل، مواجهه با شهود مخالف، کمک رایگان مترجم، منع اجبار به اقرار، جدایی آیین دادرسی اطفال از افراد بزرگسال، درخواست تجدید نظر، جبران زیان‌های وارد بر محکومان بی‌گناه و منع تجدید محاکمه و مجازات. این نوشتار چنین حقوقی را براساس آنچه در اسناد بین‌المللی و قوانین داخلی مربوط به حقوق بشر آمده مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی حقوق شهروندی در دادرسی‌های کیفری ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه صنعت جهانگردی

صنعت جهانگردی

فهرست مطالب

عهد باستان
رنسانس
سفر وجهانگردی در دوران اسکندر
جدول ۱-۲: آمار ورودی جهانگردان خارجی
۳-۱-۲-  بررسی دیدگاهها
الف – دیدگاه جهانگردان پیشین
ب – دیدگاه جهانگردان کنونی
ج- دیدگاه کارشناسان جهانگردی در ایران
د – دیدگاه اسلام در زمینه سفر و جهانگردی
۲-۲- مفاهیم جهانگردی
جهانگرد
نمودار ۱-۲ طبقه بندی دیدارکنندگان
نمودار ۱-۲: طبقه بندی گردشگران
نمودار ۲-۲: محور تفریح و فراغت
۱-۳-۲- اثرات اقتصادی
جهانگردی بین المللی و موازنه پرداختها
جهانگردی و موازنه سرمایه ها
تأثیر جهانگردی بردرآمد ملی
تأثیر تبدیل ارز خارجی
جهانگردی به عنوان ابزاری برای توسعه
۲-۳-۲- اثرات فرهنگی و اجتماعی
جدول ۲-۲: اثرات مثبت و منفی فرهنگی- اجتماعی جهانگردان
پیشبرد توسعه اقتصادی
حمایت از صنایع
تأمین درآمد
ایجاد یک محیط با ثبات اقتصادی
تأمین سایر هدفهای سیاسی
۴-۳-۲- اثرات جهانگردی بر محیط فیزیکی
جدول ۳-۲: اثرات منفی بالقوه جهانگردی بر محیط فیزیکی
نمودار ۳-۲: چارچوبی برای راهبرد سازمانی
مأموریت سازمان
جدول ۴-۲ : متغیرهای مهم محیطی
نمودار ۴-۲ : ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک
نمودار ۵-۲: فرآیند ارزشیابی راهبردی
اجرای راهبردی :
سیاستهای توسعه ای جهانگردی – بیان خلاصه سیاستها
۲-۴-۲- مدیریت توسعه منابع انسانی
برآورد نیازهای نیروی کار
نتایج و اهداف توسعه منابع انسانی
اهداف
استراتژی توسعه منابع انسانی
نمودار ۶-۲: برنامه ریزی توسعه منابع انسانی
۳-۴-۲- مدیریت بازاریابی
جدول ۵-۲: اصول بنیادن بازاریابی خدمات
جدول ۶-۲: الگوی توسعه گردشگری
ب) برنامه ریزی بازاریابی
ج) برنامه ریزی برای فعالیتهای اجرایی
د) عملکردهای بازاریابی
رفتار مصرف کننده
نمودار ۷-۲: رفتار مصرفی توریست
نظام اطلاعاتی بازاریابی و تحقیقات
جدول ۷-۲ ک زمینه های اطلاعاتی برای نظام اطلاعات مدیریت
قیمت گذاری
نمودار ۸-۲ : عواملی که برتصمیمات مربوط به قیمت گذاری تأثیر میگذارند
نظام توزیع درصنعت گردشگری
نمودار ۹-۲ شبکه های توزیع گردشگری
نقش واسطه های مسافرتی
فعالیتهای مدیریت و توسعه سازمانی
۱- سیاست / استراتژی
۲- توسعه سازمانی
۳- مدیریت برمبنای هدف
فعالیتهای نظارت براجرای قوانین و مقررات
۱- شناسایی نیازها
۲- اصلاحات و تغییرات
فعالیتهای تحقیق
۱- سیستم اطلاعات مدیریت
۲- نظرسنجی
۳- آثار اقتصادی
۴- آثار زیست محیطی
۵- آثاراجتماعی
جدول ۸-۲: الگویی برای سیستم اطلاعات مدیریت
۵-۴-۲- مدیریت توسعه محصول
نمودار ۱۰-۲ : محصول جهانگردی
نمودار ۱۱-۲: روابط متقابل در برنامه ریزی توسعه محصول را نمایش می دهد
فعالیت های توسعه محصول
الف- برنامه توسعه محصول
این فعالیتها عبارتند از
ب) برنامه اجرایی
۶-۴-۲- مدیریت اطلاع رسانی
نمودار ۱۲-۲: برنامه های اطلاع رسانی همگانی
نمودار ۱۳-۲: الگوی M5
بودجه برمبنای دو روش تعیین می شود
۵- ارزیابی برنامه

بررسی پیشینه پژوهش :
تاریخچه جهانگردی و تفسیرهای جامعه شناسی در مورد تغییر نیازهای مسافران در دوره های  مختلف یکی از مطمئن ترین منابع شناخت انگیزه های مسافرت در اعصار گوناگون است . به منظور درک محیط نوین جهانگردی و درک مسئله ها و چالش هایی که پیش روی دست اندرکاران این صنعت قرار دارد مروری گذرا بر روند تاریخی این صنعت از اهمیت خاصی برخوردار است .
عهد باستان :
مردم متعلق به تمدنهای ماقبل تاریخ با این انگیزه مسافرت می کردند که بتوانند غذا به دست آورند، از خطر دوری جویند یا به مناطقی که دارای آب و هوای مساعدتری است نقل مکان کنند . با افزایش مهارت و کسب فنون ، نیاز انسان به زندگی بدوی و خانه بدوشی کاهش یافت و در دوره های بعد انسان با انگیزه تجارت و تهاتر کالا مسافرت می کرد . درحالیکه امپراتوری های عهدباستان در قاره های آفریقا ، آسیا و خاورمیانه رشد می کردند ، ساختار زیربنایی ایجاب می کرد که جاده سازی شود و راههای آبی بوجود آید و برای ساده تر شدن مسافرت وسایل نقلیه تهیه گردد . آغاز مسافرت های رسمی دولتی خود نتیجه مستقیم اقدامات حکام مناطق مختلف بود که نمایندگان خود را به مکانهای دوردست اعزام می نمودند تا جنگ های قبیله ای را اداره کنند و از شهروندان مالیات بگیرند .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه صنعت جهانگردی ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی رابطه دختر و پسر در جامعه امروز

بررسی رابطه دختر و پسر در جامعه امروز

فهرست مطالب

مقدمه : ۴
دیدگاه جامعه و خانواده ها بر روابط دختر و پسر ۶
نظریه ارتباط بین فردی سالیوان ۹
نظریه مبادله اجتماعی: هومنز ۱۰
تأثیر خانواده در رابطه دختر و پسر: ۱۵
عوامل زمینه ساز اجتماعی در ایجاد برخوردهای نامناسب بین دختر و پسر : ۱۸
دوستی های دختران و پسران: ۱۹
مقدمه ۲۳
عامل موثر در کیفیت رابطه دختر و پسر: ۲۴
خلق و خوی ۲۵
تاثیر شخصیت در تعاملات اجتماعی دختر و پسر: ۲۵
- برخی از عوامل موثر در رفتارهای نامطلوب: ۲۶
- شخصیت رشد نیافته جوان : ۲۶
- شیوه برخورد خانواده با جوان: ۲۷
- روش صحیح برخورد خانواده با جوان : ۲۷
- شیوه برخورد اجتماع با جوان : ۲۸
- مکالمه و گفتگوی دختر و پسر : ۲۹
فرهنگ پذیری و رشد روانی – اجتماعی جوانان ۳۱
روابط عاطفی- انسانی ۳۲
پیش شرطهای تکوین فرهنگ پذیری جوامع ۳۳
وظیفه مسئولان ۳۵
توصیه هایی به والدین ۳۶
وظیفه آموزش و پرورش ۳۸
استقلال طلبی ۴۰
تفاوت های فردی ۴۱
تفاوت های جسمی ۴۱
تفاوت های شناختی ۴۲
تفاوت های روانی – اجتماعی ۴۳
جایگاه اجتماعی جوانان ۴۵
حقوق و مسوولیت های جوانان ۵۰
آسیب شناسی روابط دختر و پسر ۵۳
موانع ازدواج عاملی در افزایش دوستی های دختران و پسران ۶۲
قرارهای ممنوع دختران و پسران ۶۷
جوانان و تعارض رفتاری ۶۹
شکست تحصیلی بارز ترین عارضه دوستی دختران و پسران ۷۳
مقدمه :
آنچه نسل امروز ما را دچار نوعی سردرگمی و پریشانی می کند از سویی زندگی در جامعه ای اسلامی و آمیخته با فرهنگ و رسوم ایرانی است که قدمتی کهن دارد و از سوی دیگر رویارویی با مسأله ارتباط تمدن ها از طریق شبکه های ماهواره ای و اینترنت است که میل مختلف را به گونه ای شگرفت به یکدیگر نزدیک می سازد.
نسل امروز ما باید قادر باشد از طرفی بین عرف، نگرش ای سنتی و دیرینه جامعه ، ارزش های دینی و مذهبی و حتی شرایط خانواده ای که در آن پرورش یافته است و از سوی دیگر با افکار و گرایش های جدیدی که خاص ذهن پویانی او و نشدت گرفته از پیچیدگی های دنیای امروز است هماهنگی ایجاد کننده بدیهی است که در هر جامعه، گروه یا قبیله ، ارزش ها، الگوها و نگرش ها با یکدیگر فرق می کنند و حتی شامل اداب و عادات تغذیه، سبک پوشش، رفتار و کردارد. سایر مسایل روزمره و اجتماعی نیز می شود. امروزه یکی از مسایلی که جوان ما را در تضاد و تنش قرار می دهد چگونگی روابط دختر و پسر با توجه فهرست بندی گرایش های فرهنگی، مذهبی، عرض، اجتماعی و خانوادگی او می باشند. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان در صحنه فیلم های مختلف سینمایی آزادی رابطه دختر و پسر مشهود است و این امر برای جوان ماجاذبه ای است که خود را در جامعه ای این چنین رویایی و آرمانی ببیند. در این شرایط نسل جوان در میان انبوهی اتهام و پرسش اسیر است و نمی داند با این مسأله چگونه برخورد کند. او جامعه را پیش روی خود دارد، خانواده را، قوم و خویش و دوستانش را و جمعی که اگر وی را با دوست دختر یا برعکس با دوست پسر ببینند، قضاوتهای مختلفی خواهند کرد. او می خواهد دیگران را قانع کند که راجع به وی فکر خطا کنند و بپذیرند که وقتی او با دوستی از جنس مخالف خود وارد صحنه اجتماع می شود، درست مانند این است که با جنس موافق خود معاشرت می کند. او می خواهد متناسب با سنش، ژست و پرستیز و کلیه احساسات و عواطفش و در رفت و آمدهایش در پارک ها و رستورانها، سینماها و جاهایی که مایل است با دوست از جنس مخاطف خود ظاهر شود اما مورد انتقاد و بدبینی همگان واقع نشود. اما آیا به راستی این رواط منطقی و خواسته ای به جا و عدم پاسخگویی به آن شکنجه به عذاب و بدبختی است ؟ و چه چیز سبب تشویش و نگرانی پدران و مادران در مورد فرزندان می شود؟ آیا هدف این است که این نوع روابط کاملاً منسوخ شوند یا که صورت هدایت شده باقی بمانند؟ آیا به راستی دختران و پسران برای داشتن این روابط مجاز هستند؟ قضاوت جامعه ، دوستان، آشنایان و مسئولان در این باره چگونه است؟ آیا عقیده بر این است که دختر و پسر هیچ گونه رابطه ای نداشته و حتی هرگز با یکدیگر هم کلام نیز شوند و یا اینکه فقط از دیدارها و مکالمات پنهانی بپرهیزند؟ آیا والدین می توانند بر این روابط نظارت داشته باشند؟ آیا ممکن است در صورت سرکوب این میل میزان فساد در جامعه کاهش یابد؟ آیا دختران و پسرانی که درصد در صد کنترل می شوند سعی در رسانیدن خود به یکدیگر ندارند؟ به راستی نیازهای عاطفی که موجب روز تمایل به ایجاد رابطه از این نوع می شود چیست؟ و چرا گاه دختر جوانی از خانه می گریزد یا پسری به اعتیاد روی می آورد؟ آیا محدودیت جامعه در این نوع امور این مسایل را به دنبال دارد؟ آیا دختر و پسر جوانی که تمام انرژی خود را صرف روابط دوستانه و یا عاشقانه می کنند در نهایت نا امید و تنها باقی نخواهند ماند؟

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی رابطه دختر و پسر در جامعه امروز ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله علل بررسی دزدی در کودکان ، نوجوانان و جوانان

علل بررسی دزدی در کودکان ، نوجوانان و جوانان

فهرست مطالب
مقدمه
تعاریف
تاریخچه بزهکاری
خصوصیات شخصیتی فرد بزهکار
علل و عوامل مؤثر در بزهکاری اطفال و نوجوانان
الف: عوامل اجتماعی
محیط داخلی و خانوادگی
تایر رفتار والدین بر روی اطفال
ب: عوامل فردی (علل جسمی و روحی)
عوارض والدین
علل و عوامل شخصی
ج: محیط اجتماعی (خارجی به معنی اخص)
سینما و تلویزیون
مطبوعات و نشریات
پارکها و اماکن عمومی
د: علل و عوامل غیر مستقیم و استثنایی
طلاق و جدایی والدین
علل و عوامل موثر در طلاق
بزهکاری در جوامع شهری و روستایی
پیشگیری و درمان
اقدامات مفید و سودمند دولتها در روسپیگیری بزهکاری
منابع و مآخذ

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله علل بررسی دزدی در کودکان ، نوجوانان و جوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1392 | نظرات ()